• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • Malin8803
    S00L skrev 2013-07-31 18:59:04 följande:
    Malin8803, samma sak hände mig idag och man blir ju skiträdd. "Självklart" kände jag molande värk också men det var nog bar inbillning för det försvann när jag lugnat ner mig. Det är bara o vänta o se, dvs det värsta som finns...

Ja det e de verkligen :/. Får se va dagarna utvisar. hoppas verkligen inte de värsta. än har jag inte fått nått mer. får se under dagen.
  • Malin8803
    Afla skrev 2013-07-31 19:59:44 följande:

Får verkligen hoppas att det inte är missfall som är på gång för er. Säger som de andra, borde de inte göra vul?
    vill inte göra vul i så fall vanligt ultraljud
  • Malin8803
    Vim skrev 2013-07-31 20:03:22 följande:
    Jag började småblöda (vissa dagar inget och andra dagar mer) i  V 10, men gjorde ett positivt gravtest hos BM vecka 13 och först i V 16 fick vi göra ett UL och då såg de att fostret redan hade dött i vecka 7-8 men inte stötts ut och livmoderna var samma strl som om jag vore i  v 10-11. Så vore jag du skulle jag se till att få åka in och kolla upp det!
    Det där kändes inte bättre o läsa :/.
    hur kan de visa plus om de redan e dött sen flera veckor tillbaka.? hade du symptomen kvar?
    men fick ingen äkta blödning. bara en liten liten liten rödbrun flytning i trosan. inget mer efter de än så länge.
    Jobbigt o gå ovetandes,men rädd att dom säger typ att man ska avvakta ändå o att man ändå inte får komma in osv. har läst massa som inte ens har fått komma in på ultraljud såhär tidigt. och vul vill jag inte göra.
  • frukarlssonn
    Jessspaaa skrev 2013-07-31 20:26:42 följande:
    Nu börjar jag bli lite orolig.

Jag fick ett svagt plus när jag testade mig i Måndags. Jag har ömmande bröst och känner mig lite små svullen. har som molnande värk, men har dock inte så mycket flytningar. Den är genomskilning dock. Inget illamående, är ganska så trött. lätt irriterad. 

Så många tankar i huvudet , som att jag kanske inte är gravid o.s.v.  

Ska jag göra ett nytt test kanske?  
    Mina andra graviditeter har jag vart nojig och testat flera ggr. Men i princip behöver du ju inte! Du har ju de klassiska symptomen och du har ftt ett plus När jag testade mig med dotter nr 2 fick jag ett mycket svagt test. Nästan så jag fick kisa. Därför gjorde jag ett digitalt. Sedan gjorde jag ett i v7 dagen innan bm för jag hade noll symptom och kändes som jag skulle gå dit och ljuga

Jag har väldigt lite symptom nu, men det har kommit de sista dagarna. Brösten är lite ömma emellanåt, fast bara lite. Tunga däremot. Lite stick i magen och igår kände jag av ligamenten igen när jag reste mig fort! har glömt hur obehagligt det kan brännas!

Hälsosamtal hos bm 9.15 idag iaf, det går framåt V5+6!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Malin8803
    Pixlar skrev 2013-07-31 20:37:13 följande:
    Malin8803, jag hade en liten brun flytning idag, plus lite molvärk, men det var bara det lilla sen har det inte varit något mer. Jag blev orolig först, men nu tar jag det med ro. Som du säger, det sägs att det är väldigt vanligt, och när jag fick missfall i höstas minns jag att det gjorde väldigt ont och blödde rikligt nästan på en gång.
    Aa har läst med att man får kraftig magvärk som extrem mensvärk o blöder massa om man får missfall.
    Har läst på internet där experter har skrivit att det e vanligt fram till vecka tolv osv.
    Vi får se hur dagarna utvisar, e som sagt orolig men vet inte vad dom skulle säga om man ringde. man kanske blir avvisad direkt om att komma in o kolla osv.
  • frukarlssonn
    Malin8803 skrev 2013-08-01 07:00:48 följande:
    Det där kändes inte bättre o läsa :/.
    hur kan de visa plus om de redan e dött sen flera veckor tillbaka.? hade du symptomen kvar?
    men fick ingen äkta blödning. bara en liten liten liten rödbrun flytning i trosan. inget mer efter de än så länge.
    Jobbigt o gå ovetandes,men rädd att dom säger typ att man ska avvakta ändå o att man ändå inte får komma in osv. har läst massa som inte ens har fått komma in på ultraljud såhär tidigt. och vul vill jag inte göra.
    Hade jag vart dig hade jag verkligen försökt tjata mig till ett ul. Alltså HUR SVÅRT KAN DET VARA från deras sida att ge en orolig blivande mamma ett ul som tar en minut? Tyvärr kan de va så himla kinkiga, men säg som det r, att du är jätteorolig! Men det r jttevanligt med blödningar under graviditeten. Men tyvär kan test visa plus lnge eftersom det tar ett tag innan hormonerna går ur kroppen, och i vissa fall stöter inte kroppen ur sig fostret. Så visst händer det och man är expert på att bara suga åt sig av alla negativa saker man läser. Men tänk på att de flesta graviditeter slutar bra Har du ngntans du kan boka privat? Jag har bokat privat flera ggr i Gbg. Kostar några hundralappar men så värt det!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • lills

Tror bara de gör ul så tidigt på sjukhus då de inte har tid att sitta och leta med vanligt ul. Varför vill du inte göra vul?

• Novalie2013

Undrar oxå varför du inte vill göra vul Malin? Dels så ser dom mycket bättre med vul eftersom det är så tidigt ännu... Men som sagt man kan ju ha sina orsaker till varför inte å de är klart man är orolig.. Jag har inte fått något mer efter min blödflytning och det känns bra.. Men som sagt är du så orolig så skulle jag ändå prova å ringa å be om tid.. För det är Inge bra för varken dig eller barnet att du är orolig å stressad :-/ å sen tar det så mycket på krafterna ändå att vara gravid så man behöver inte mera som tynger en... Jag fick bråka till mig ett vul , men jag fick oxå rätt när jag kom dit.. Jag hade två .. Det va en av anledningarna jag ville komma, å sen att jag haft fler missfall, dock inte efter dottern.. Har ju inte gått så lång tid sen hon kom så har inte hunnit med några mf... Va bestämd när du ringer ... Om dom inte vill ändå , så boka privat... Annars skulle jag ljuga mig blå om vad som helst för att få komma .. Typ svamp eller nått haha.. Vården är som dom är det är därför man måste stå på sig lite

• Malin8803

Har ringt nu o dom ringer inte förän imorrn förmiddag. Blev galen. Gråter as mycket. Har ringt ett annat ställe som ska ringa mig snart. Får bara datoriserade skit röster. Jag vet inte vart man kan göra privat? Fick ringa o sjukanmäla mig från sommarjobbet för jag e för orolig. Klarar inte av detta. Helt förstörd. Kom lite på pappret förut.

Svar på tråden BF Mars 2014