• Mom14

BF Mars 2014

Hej!
    Plussade idag och undrar om det finns fler som vill följas åt och ska ha ett litet syskon i Mars - 14

Har en dotter på 15 månader :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-04 22:21
    BF-LISTA

Mom14 - 5 Mars

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-07 13:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70361045.html

Här kan alla ny plussande skriva i våran BF-Lista! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 18:17
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70435945.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden BF Mars 2014
  • iSawas

Har en lite fråga, ni som har flera barn har era graviditeter med symptom och sådant vart lika eller olika?
    Min fru är gravid med vårt andra barn och allt är helt olika, kan de vara så att de är annat kön eller skiljer sig graviditeter mycket? 

• emsapemsa

Hej! Hoppas jag får hoppa in här också :)
    Bf 16 Mars (tror jag;) Har inte varit hos BM än utan ska dit nu i veckan. Andra barnet, så våran lilla pojk (född i okt 2011) ska bli storebror!

Status: Mår helt annorlunda än under första. Mår kort sagt, skit! Illamående dygnet runt, skiftar mellan att kräkas, äta hela tiden, inte kunna äta alls.. Har ont i magen och den är svullen till tusen.
    Tränar mycket i vanliga fall men har inte kunnat röra på mig på snart en månad :(

Och så frågorna, oroligheten förstås! Hur ska det bli med syskon? Hur ska lilleman ta det hela? Kommer han bli stor helt plötsligt? Kommer jag ha tid för båda, kärlek för båda?

Någon som känner igen sig? ;) 

• juliaannaeva

ISawas: jag mådde toppen med dottern! Men denna graviditet har jag allt fått känna på illamående, ömma bröst, hunger - ingen matlust alls!

Ja dem frågorna har jag också funderat på... Men min dotter är ju bara 1 år. Tror hon kommer acceptera den nya bebisen bra, bara hon får va delaktig så gott som går :) tänker att på 9 månader hinner hon ju också ändras :)

• iSawas
    juliaannaeva skrev 2013-07-28 21:12:58 följande:

ISawas: jag mådde toppen med dottern! Men denna graviditet har jag allt fått känna på illamående, ömma bröst, hunger - ingen matlust alls!

Ja dem frågorna har jag också funderat på... Men min dotter är ju bara 1 år. Tror hon kommer acceptera den nya bebisen bra, bara hon får va delaktig så gott som går :) tänker att på 9 månader hinner hon ju också ändras :)

Okej, vet du vad du väntar nu? Min fru har ömma bröst, de har svullnat, blodådrorna har blivit synliga och vårtgårdarna har mörknat. Med sonen ömmade de inte alls men blodådrorna vart något tydligare i åttonde månaden kanske.
  • Anka77

Det här är mitt femte graviditet, har tre barn och haft ett missfall, och ingen av graviditeterna har varit den andra lik

Att symtomen kommer tidigare el starkare med andra barnet är inget konstigt, kroppen känner igen allt från förra graviditet. Med mitt första köpte jag mammakläder runt v 25, med de andra har jag fått börja i v 8 då vanliga byxor tryckt så på livmodern.

• iSawas
    Anka77 skrev 2013-07-29 00:08:04 följande:

Det här är mitt femte graviditet, har tre barn och haft ett missfall, och ingen av graviditeterna har varit den andra lik smile5.gif

Att symtomen kommer tidigare el starkare med andra barnet är inget konstigt, kroppen känner igen allt från förra graviditet. Med mitt första köpte jag mammakläder runt v 25, med de andra har jag fått börja i v 8 då vanliga byxor tryckt så på livmodern.

Okej ja de kan ju vara sant att kroppen minns :)

Har ni era symptom konstant eller kan de variera från dag till dag?
  • Malin8803
    tjejhalmstad skrev 2013-07-28 19:35:38 följande:
    Har inte fått nått exakt svar på vilken vecka jag var i då jag gjorde vul förra veckan. Hade ingen mens innan men hade Äl-symtom så jag hade skrivit upp det den 13juni men tar ju tag för ägget sen att fästa m.m så ja räknade från den 16juni och då fick jag idag v.9 (8+0) och det kunde stämma sa hon som gjorde vul :)

Hm har ömma bröst, trött,molvärk/stickningar i magen, hunger/illamående/sug efter saker eller avsmak av saker m.m nästäppa på kvällar. Själv? Första barnet?
    Aha Okej. enligt min app har jag BF den 9:e mars.

Avsmak på mat märkte jag igår. har växtvärk typ,illamående men spyr inte,kissar oftare,dricker vatten mycket för jag mår illa hehe. och pga sommarjobbet.
    Andra graviditeten men första barnet.
  • lills

Dåhär i början kommer symptomen och går. Ex ömma bröst, svullen mage mm. Förra gången mådde jag jätteilla och fick typ ingen förståelse alls då jag bara kräkte någon gång då och då. Ingen son fattade hur jobbigt det är när man nästan ramlar av sängen så mycket det snurrar (typ åksjukeillamående). Och typ 14 av 24 timmar. Väldigt handikappande (kunde ibland inte stå upp).

Det kom nog runt v8, hoppas slippa det nu!

Däremot har jag ömma bröst, hade inte det förra gången;)

• Blimammaigen

Plussade för två dagar sedan efter 18 månaders försök! Hade börjat ge upp hoppet. Fjärde barnet. Har två barn på 5 och 8 år och ett barn i himlen. Hoppas nu att den första kritiska tiden går bra o att KUB går bra. Är 35 år nu så denna gång vill jag göra det. Har inte gjort det tidigare graviditeter då jag varit under 30 då.

• iSawas
    Blimammaigen skrev 2013-07-29 09:00:21 följande:

Plussade för två dagar sedan efter 18 månaders försök! Hade börjat ge upp hoppet. Fjärde barnet. Har två barn på 5 och 8 år och ett barn i himlen. Hoppas nu att den första kritiska tiden går bra o att KUB går bra. Är 35 år nu så denna gång vill jag göra det. Har inte gjort det tidigare graviditeter då jag varit under 30 då.

Grattis :)
Svar på tråden BF Mars 2014