Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

flowers skrev 2013-10-09 01:15:53 följande:

Vad tråkigt att Alvedon inte vill ge nån vidare effekt.
    Inte ofta det gör det här heller men ibland fungerar det komb. med vila och värmekudde. 
    Märker tyvärr ett samband med dåligt väder =  migrän (huvudvärk).

Kissen är ju då inte gravid om det är en hane, kanske han har migrän?
    Katten verkar spy när du mår dåligt eller så sympati kräks han? 
    Kan inte se trevligt ut när han spyr och luktar illa gör det väl, uuurk. 

Erat RUL är ju samma dag som mig, vi ska också dit den 17 okt.
    Ska ni till Ultra Gyn? 
    Känslan som man har brukar till stor del stämma, så säkert får ni en flicka. =) 

Jag har haft på känn att det ev. är en tös i min mage och min man har en stark känsla på att det är en flicka han med. Vi blir ju glada var det än är självklart, bara den lille krabaten är frisk och kry.
    Har ju redan köpt lite bebis kläder och av bara farten så blev det mesta dels rosa. 
    En bebis har jag inte riktigt känt av ännu men möjligtvis en tarm som fladdrar, säkerligen gaser.

De är verkligen dåligt att inte alvedon hjälper, dock så knaprade jag treo massor innan jag blev gravid så kanske därför inget annat fungerar :(

Kissen kräks nog bara för han är känslig i magen och är gammal gubbe! Hihi jo jobbigast är nog att vakna till hulkandet han gör man jag tar inte hand om varken låda eller spyor då de är min mans jobb nu 1år framåt! Vill liksom inte blanda mig i sånt!

Jo vi ska oxå till ultra gyn på Odenplan, tror vi fick tid 9.30 på morgonen så de känns bra att de är relarivt tidigt :)
  • anaconda
    Tinapina skrev 2013-10-09 19:47:05 följande:

Vi följer ett "standard" protokoll vilket innebär:

Inskrivning v 12

Rul v 18

BM träff v 25

BM träff v 30

BM träff v 34

BM träff v 36

BM träff v 38

BM träff v 40

Om jag inte minns fel. Har ett schema liggandes här någonstans som hon fyllde i och gav oss vid inskrivningen.

Vi har exakt samma dock fick vi ett extra samtal nu v 17 då mitt BMI va högt men de enda hon prata om va typ mat och typ dumförklarade allt jag åt och jag äter inte så mycket socker varken innan grav eller under grav, hade gått upp nästan 3kg så de är helt normalt
  • anaconda

Äntligen dax för rul imorgon kl 9.30 och så nervös och rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv!!

• anaconda

Jag har inga känningar alls häller av bebis, på kvällen när jag lagt mig i sängen så är de nåt so känns men vet inte vad de är och ligger länge och trycker och känner över hela magen men inte en tillstymmelse till nån känning eller spark, så hoppas de kommer gå jätte bra för oss (även dig flowers) känner att jag måste förbereda mig för ev de värsta fast jag bestämt mig för att allt kommer gå bra så måste de endå ligga i bakhuvudet lite!

Suck

• anaconda

Sitter nu på pendeltåget in till Sthlm C och rul! Trodde man inte kunde bli mer nervös!

• anaconda
    E L I N skrev 2013-10-20 20:13:22 följande:
    Jag joinar gärna om jag får. Väntar mitt tredje barn den 14 mars. Är det första barnet för er alla? Bor i sigtuna :) Hälsn Elin.
    Hej! Välkommen. 
    tror dom flesta av oss väntar första barnet så allt är så nytt för oss.

vi har varit på RUL i torsdags och fick äntligen se vår skapelse, plus att vi väntar en flicka.

Vart i Sigtuna bor du? Jag bor oxå där =) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    E L I N skrev 2013-10-20 20:42:02 följande:
    Hur många är ni i gruppen? :) Jag bor i södertil. Du? Grattis till en liten tös :) Jag väntar tredje pojken :D
    oj vet inte riktigt hur många vi är de är ett bra gäng iaf, trevliga och omtänksamma oxå =) 

Roligt med tre pojkar =)

vi bor i ett hus i Granby. 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    E L I N skrev 2013-10-20 20:48:23 följande:
    Läste en gång till, fick för mig att det var en sigtuna-grupp det här! ;p
    Haha okej nja tror de är bara jag som är från sigtuna/märsta men det är några som är lite runt omkring oxå =) sen är de typ hela sverige =)

Vi är beräknade på min mans födelsedag så hoppas hon kommer lite tidigare än beräknat. 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

Vi kommer att boka tittut inne i stan (Sthlm) för att göra ett 3D och 4D! De kommer vi få av min mamma så ska boka in de snart, så man får en tid efter nyår någon gång så de inte är fullbokat :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014