Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda

Åh vad mysigt! Vi hade äl midsommardagen :) och fick plus 4 juli, vi hade tänkt söka hjälp efter sommaren om de inte hade tagit sig, kan ju säga att jag blev klart överraskad när de kom upp ett litet sträck till på testlagrets sticka så åkte och handlade på Willys och där hade dom bara cb plus så köpte de och testade när jag kom hem (hade hållt mig från 9-14) så blev de ett plus! Hoppa in i bilen och åkte till Apoteket för att köpa cb vecko digital som jag doppa i samma urin som cb plus och upp kom ett gravid 1-2! Har aldrig fått en tillstymmelse till plus tidigare och vi hade försökt sen juni -12!

Kan fortfarande inte förstå att vi ska bli tre! Har inga känningar alls, lite molvärk annars inget! Tog ett testlagrets test igår och de blev jätte starkt så hormonerna går ju uppåt!

• anaconda

Åh vad kul att så många hänger på!

Grattis till allas plus, eftersom de är första barnet för alla oss är ju ett speciellt plus!

Vi har faktiskt redan berättat för hans/mina föräldrar då vi har sånt mycket gemensamt planerat nu under semestern! Sen har vi berättat för 4 av våra bästa kompisar eftersom vi verkligen kämpat för vårat plus och dom har ju vetat om att vi försökt så länge oxå!

• anaconda

Till min man berätta jag genom att köpa två nappar som är från 0-3 månaders och sen cb vecko digitala, slog in allt i ett paket och gav honom när han kom hem från jobbet! De första han sa när han öppna va: åh äntligen vi som längtat att bli tre! Samma kväll hade vi middag för bådas föräldrar (planerat sen innan) och då berättade min man nyheten och min svärmor blev så glad att de kom lycko tårar!

• anaconda

Hej och grattis till alla ny plussade! Vi har precis kommit hem från vår årliga vecka i Finland. (Sambo har morfar och moster där) så har inte vart inne på ett tag! Såg nåt om önskemål om lista? Ska försöka fixa de senare idag :) annars så tänkte jag försöka ringa och fixa ett vul då jag fortfarande inte tror att jag är gravid, har bara lite molvärk, inget illamående, trötthet, ömmande bröst (dom har iaf blivit större) ja ingen symptom alls! Så tänkte att ett vul där ett litet hjärta tickat måste jag se! Går in i v 7 (6+0) på söndag!

• anaconda

Åh då är jag inte ensam! Har inskrivning 8 augusti och hälso samtal 30 juli

• anaconda

Jag känner inte så mycket jag häller och är i v 7, har bokat in ett vul 31 juli på st Görans sjukhus (är då 7+3) för att titta på ett litet hjärta ( hoppas dom hittar de)

• anaconda

Längtanefterlilladig: jag går oxå in i v8 imorgon, är inte nån smal person häller vanliga fall men urs vad tjock/fet jag känner mig just nu! Slänger in bild senare som togs igår!

• anaconda

Här är min v 7 (6+5) i fredags då vi va på kryssning där av hytt bilden :) är inte så smal i vanligt fall men svullen är jag!

• anaconda

här kommer lite länkar ni kan kolla in. det är en bf lista tråd och sen en bild tråd för oss som följs här i snack tråden.

BF 16 Mars 2014 ❤
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014