Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Fick oxå en chock, kunde gå in redan igår och jaa, jag är mer än nöjd plus att jag får göra reseavdrag på 18 mil/dagen :)

• anaconda

Hur går de annars för alla?? Har varit lugnt i tråden ett tag, har så sjukt lite och göra på dagarna så går in här jätte ofta för att se om nåt hänt men får inte läsa nåt så ofta :(

• anaconda

Jahaaaa då är dagen man längtar efter äntligen här! Bf idag och tror något liknande slemproppen lossnat! De va som en stor vit flytning som jag verkligen kände rann ur mig och de va genomskinligt snor blandat med vitflyning! Någon som fått liknande el?

• anaconda

Jag för nu längtar man ju inte ett dugg ;) vill bara se vad som gömt sig där inne i alla dessa månader!! Bf idag men hoppas hon kommer i helgen, idag har nämligen bebis pappa födelsedag :)

Längtan: min va oxå lite snorgul färg på, men inte alls typ 5 cm stor (som jag uppfattar andras varit) men den syndes!! Hoppas att de är den då, men de bevisar ju inte att de är på g än :(

Har sån otroligt bra energi idag! Sovit som en prinsessa i två dagar, känner mig helt utvilad så idag blir de handling och städning för hela slanten :)

• anaconda

Tror mitt vatten gick för ett par timmar sedan

Låg i sängen, tänkte kan inte sova så jag går upp, och som alltid kissnödig går jag ner för trappen försiktigt och hinner knappt in till toa, känner typ hur de rinner lite (brukar de på morgonen) och när jag ska dra ner trosorna så låter de som typ ööööö ja sprut/sip och hela trosan är blöt och tror jag ser en liten stråle från trosan,

Har inte kontaktat fl, tog på mig kläderna och gick en promenad men inga värkar eller så, tänkte köra lite bil eftersom igår när jag körde kom de fruktansvärda värkar som höll i sig från kl 14-22 typ sen när jag la mig för natten så sluta all värk helt så fick sova hela natten :)

• anaconda

Japp vi är på väg till Danderyd nu, tydligen fullt i Uppsala som vi ville till men men, ska in på kontroll nu iaf, fick en vattning blodflytning för ett tag sen!

• anaconda

Är hemma igen, tydligen ingen vattenavgång vad dr kunde se, ctg såg bra ut! Så bara vänta in mer värkar och åka in igen!

• anaconda

Fick värkar i söndags kl 22, och hade först ca 30 min mellan varje sen kom de tätare, 04 är jag inskriven på förlossningen och är öppen 4 cm! Men ville inte öppna mig mer så fick snabba på medel, ganska fantastisk upplevelse en förlossning tycker att jag hade en grymt bra fast de drog ut på tiden, Izabella är född måndag 24/3-14 Kl 20.16, hon va en stooor tjej på 4410g 53 lång! Hade en underbar barnmorska med som hjälpte massa så jag fick bara en liten bristning och två stygn :) dock förlorade jag ca 1,7 L blod så har fått järn på påse i dropp format och strikta order att vila, åkte hem idag från bb och de va fantastiskt att få komma hem igen! Ska på återbesök på lördag med Izabella och jag ska ta nya prover på torsdag nästa vecka, hoppas dom är bra då!!

Så nu ska vi leva lite i bebis bubbla <3

• anaconda
    nutcase88 skrev 2014-03-28 00:13:56 följande:

Var beräknad idag (27/3-14) men lillkillen vill inte komma ut. Suck! Vill sååååå gärna träffa honom nu! :(

Han kommer, han kanske bara inte är riktigt färdig bakad än :)
  • anaconda

Eftersom jag förlorade mycket blod så känner jag mig inte helt ok i Hjärnkontoret ibland :) tappar lite och sluddrar ibland! Har inte kunnat sovit så mycket sedan izzy kom men i natt har vi hela familjen kunnat sovit ordentligt!

Tror izabella är störst av alla här :)

Jag var/är inte rädd för att föda och är inte framtiden häller! De som gjorde ont va under när man inte fick krysta då man ville som mest och den smärtan kommer jag aldrig glömma,

• anaconda
    xStellax skrev 2015-04-29 14:02:19 följande:

Ingen mer från denna tråd som väntar barn nr 2???

Hehe väntar nr två
  • anaconda
    xStellax skrev 2015-05-01 00:18:19 följande:

Nämen vad roligt att det var ännu fler! Glad
    Jag har en jobbigare graviditet denna gång. Precis som Sopp var det inte planerat att bli riktigt såhär nära. (Fast kan man egentligen någonsin planera att ett barn skall komma.. Flört )
    Vi vart jätteglada. Sen har jag mått rätt dåligt, trötthet som är helt förlamande, illamående och så en släng av foglossning också. Trist att inte kunna busa runt med dottern ordentligt bara för att det gör så förbannat ont i kroppen.
    MEN:.. det är ju en begränsad period så än så länge funkar det att bita ihop.
    Jobbigt som sjutton blir det säkert i början, (jag hoppas dottern hinner lära sig gå!) men tänk vad mysigt sedan för dem att växa upp i så nära ålder. Skrattande

Häftigt med nr 4 TomMon! Härligt att du mår bra.

Har ni börjat jobba eller fortfarande föräldralediga som mig?

Här går Izabella sedan hon va 10 månader så de är fulllllllll rulllllllle hela tiden! Jag har bf 2 januari 2016 och vår 2.a är planerad :)

Än så länge mår jag bra, växt/molvärk smyger sig på, tröttheten Visar sig ofta och sovit väldigt dåligt nu flera nätter.

Är barnlediga nu över natten då varit på Valborgs fest, så har precis kommit hem och krupit ner i sängen och puuuh trodde aldrig vi skulle komma därifrån ;)

Jag är fortfarande föräldraledig, Izzy börjar dagis 19 augusti så då blir de arbetsförmedlingen för min del till bf är :)
  • anaconda

Här kommer min bild! Dock ingen mag bild än då magen ser ut som en 2års färdig jäst degklump med extra mycket daller på!

• anaconda
    xStellax skrev 2015-08-16 19:45:30 följande:
    Men vad härligt! Grattis! Åh vilket fint namn.
    Tack! Namnet känns otroligt bra nu, va lite tveksam i början men nu känns de helt rätt :)

På onsdag blir de nästa rul och hoppas Alice vuxit till sig så dom kan mäta allt som behövs, känner även rörelser bra nu, (redan förra veckan) är v19 imorgon så de är otroligt tidigt med Izabella kände jag nog v23 första gången (moderkaka framvägg då och nu bakväg så är väl därför)
  • anaconda
    anaconda skrev 2015-08-17 12:47:23 följande:
    Tack! Namnet känns otroligt bra nu, va lite tveksam i början men nu känns de helt rätt :)

På onsdag blir de nästa rul och hoppas Alice vuxit till sig så dom kan mäta allt som behövs, känner även rörelser bra nu, (redan förra veckan) är v19 imorgon så de är otroligt tidigt med Izabella kände jag nog v23 första gången (moderkaka framvägg då och nu bakväg så är väl därför)
    Fel av mig, är v20 nu :)

Rul 2 gick även bra idag!

100% en Alice som pussar mot kameran och oss <3
  • anaconda
    Sopp skrev 2015-09-17 03:33:37 följande:

Sven kom ut i världen den 8e september, vecka 41+4, efter en snabb förlossning. En inte så liten kille på 53 cm och 4160 gram

Grattis!!!!! Vår Izabella va 53cm o 4410g ??
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014