Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-08-28 12:09:21 följande:

Idag slog det mig. Kanske lite tidigt att tänka det än men min största rädsla är att få bristningar. Och så som jag ökar är jag rädd att få de.
    Och va jag vet är det viktigt att smörja in sig. Är det någon som vet vilka krämer man ska använda? Och när? Vet att de kanske e tidigt men som sagt bra att förbereda. Tiden går trots allt rätt snabbt :P

Jag använder "Bella belly butter" från tvål den luktar inte nåt speciellt och jag tycker den är bra!
  • anaconda
    Idiiis91 skrev 2013-08-28 21:39:14 följande:

Någon som vet hur de är?

Kan/får man färga håret som gravid?

Får panik på min utväxt snart och ser ut som jag vet inte vad och skulle behöva färga om det.

Men frågan är ju om de e så bra med tankegångar alla kemikalier och doften på de :/

Jag har blekt mitt hår
  • anaconda

blää jag har blivit sjuk. Börja här om dagen med lite snorigt men imorse när jag vakna så hade allt exploderat totalt, knappt sovit nåt i natt alls då ja vaknat hela tiden av en torrhosta som heter duga, hostar så jag typ kräks sen är jätte snorig fast de sitter i bihålorna mest. Ringde VC då jag misstänker att ja har bihåleinflammation men fick inte komma på tid till läkaren då han tyckte ja kunde avvakta men va faan ska ja må så här hela helgen tänkte dom? när jag är helt slut som människa redan. Dr rekommendera en nässpray med kortison i, som ja kunde ta en gång om dagen i ca 3 dagar kanske men inte mer. Sen köpte ja hostmedecin mot slemhosta (fick ej ta mot torrhosta som gravid) men tänkte att mot slemhosta är bättre än inget.  Så får se hur de går i helgen nu då.

BF 16 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-31 09:30:51 följande:

Idag passerar jag in i vecka 12+0 alltså vecka 13. Känns stort, häftigt & overkligt.

Grattis, jag gör de samma imorgon :) och tisdag är de dax för ul
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-01 08:58:31 följande:

Till er som använt koksaltlösning: hur funkar de. Det finns väl i nässpray och så ska man väl kunna göra något själv? Eller e de jag som tänker fel

Jag har precis nästan blivit av med den värsta fasen av min förkylning! Jag köpte koksalts nässpray på Apoteket, den lite starkare varianten och den använder jag på dagarna! Jag använder otrevin mentol bara innan jag ska sova för den friskar upp och öppnar näsan mer, sen fick jag rådet av läkaren att använda nassorex(stavning?) och de är lite kortison i och den fick jag använda ett sprut i varje borre en gång om dagen i Max 3-4 dagar och de har hjälp mig massa eftersom den är bra för bihålsinflammation så ska sluta med all nässpray imorgon!
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-01 09:17:44 följande:

Anaconda: problemet är att jag inte e förkyld. Jag har nästäppa som grav symptom och har haft problemet sen jag blev gravid. smile4.gif . Det e riktigt illa om jag inte använder nässpray. Men den starka du använde i början som du skriver om först e den bra under graviditet? Tänkte på eftersom du skriver att den e stark.

Ska nog testa de skriver :)

Ja den koksaltslösniningen nässprayen går att använda hur mycket man vill, den är inte beroende framkallande eller nåt sånt vilket är bra, hör med Apoteket för de fanns två olika, en blå och en röd, jag tog den röda för den va lite mer styrka i!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-01 11:54:37 följande:

Jag har så ont i min svank o jag sover så himla dålig. Vrider o vänder på mig hela natten o känns som att jag har spring i benen. Vill nästan skaka av mig benen. När jag väl somnar så vaknar jag varje halvtimme eftersom den position jag sover i får mig att tröttna. Plus detta så drömmer jag kraftiga mardrömmar då jag vaknar skakandes svettig o gråtandes. 5 nätter nu. Är så trött på detta :(

Alltså jag drömmer oxå helt sjuka drömmar dock har de inte varit så skrämmande som dina men dom är så verkliga så jag vaknar på tidiga morgonen! Hoppas dom inte över går till mardrömmar!
  • anaconda

Sitter vid bordet hemma och äter största portionen kalas puffar! 9.15 är de dax för ul i kista! Hoppas de inte är kö på motorvägen för jag är nervös som de är!

• anaconda

Nu är ul klart! Fick se en bebis som hade morgon gympa och hicka. Hjärtat slog och de va underbart! Fick dock ingen bild men men jag fick se bebis live, han mätte som snabbast och då mätte han till 13w3dagar så vadå är jag i v 14 då?

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-03 09:37:44 följande:
    Yipieee ja du är i vecka 14 då.

Va härligt att allt var bra. Och blev framflyttad också. Härligt!
    Men alltså jag kan inte vara i v 14 hade sten koll på äl och den va midsommar helgen! Får ju bättre besked 17 okt då de är rul!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014