Första barnet - BF Mars 2014
Prinsessan på ärten skrev 2013-08-24 12:27:26 följande:
Min migrän har blivit bättre av graviditeten ( halleluja) men för mig är det annars mörkt, tyst och kallt. En blöt kall handduk över ögonen och sova.... Bara sova.
Får dock huvudvärk om jag inte dricker kaffe. Har skurit ner till en kopp på morgonen... Men utan den är det huvudvärk på eftermiddagen, och när jag har huvudvärk kräks jag... Anser därför att den enda koppen kaffe på morgonen är mer bra än dålig.
Jag trodde min oxå blivit bättre men där hade jag sååååå fel! Sista två veckorna har varit helvete rent ut sagt! Fick utskrivet en migrän medicin som man kunde ta som gravid och till och med den har jag blivit emun mot, haha hur lyckas man :S för dom fungera skit bra i början då försvann migränen på 45min typ! fick även utskrivet Alvedon forte 1g men Alvedon har aldrig hjälp mig så skulle lika bra kunna ta en halstablett för de hjälper mer! De enda som hjälper mot min huvevärk är treo och sen min vanliga migrän medicin! Va tvungen att kräkas igår kväll och imorse vid 7, fy fan, man ska veta att man lever alltså!
Jag dricker inte kaffe alls så kan inte vara de!
Hoppas ni slipper denna huvudvärk alla ni.