Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Prinsessan på ärten skrev 2013-08-24 12:27:26 följande:
    Min migrän har blivit bättre av graviditeten ( halleluja) men för mig är det annars mörkt, tyst och kallt. En blöt kall handduk över ögonen och sova.... Bara sova.

Får dock huvudvärk om jag inte dricker kaffe. Har skurit ner till en kopp på morgonen... Men utan den är det huvudvärk på eftermiddagen, och när jag har huvudvärk kräks jag... Anser därför att den enda koppen kaffe på morgonen är mer bra än dålig.
    Jag trodde min oxå blivit bättre men där hade jag sååååå fel! Sista två veckorna har varit helvete rent ut sagt! Fick utskrivet en migrän medicin som man kunde ta som gravid och till och med den har jag blivit emun mot, haha hur lyckas man :S för dom fungera skit bra i början då försvann migränen på 45min typ! fick även utskrivet Alvedon forte 1g men Alvedon har aldrig hjälp mig så skulle lika bra kunna ta en halstablett för de hjälper mer! De enda som hjälper mot min huvevärk är treo och sen min vanliga migrän medicin! Va tvungen att kräkas igår kväll och imorse vid 7, fy fan, man ska veta att man lever alltså!

Jag dricker inte kaffe alls så kan inte vara de!

Hoppas ni slipper denna huvudvärk alla ni.
  • anaconda

Åh där va huvevärken igång igen :( urs och bläääää! Imorgon börjar jag jobba efter 6 semester ledigt!

• anaconda
    Natt skrev 2013-08-26 20:13:58 följande:

Jag mår som sämst på kvällen kräks och har mig. Sen är det väldigt ont i rumpan som en nerv i kläm när jag försöker förklara på jobbet och så så tycker de att det låter som ischias (stavas det så) nån som har så mer ?

Jo jag har precis som du med nerven i/vid rumpan mest när jag suttit i soffa/stol eller typ resa mig från liggläge!
  • anaconda

Har bokat in ett ul till på tisdag 9.15 är allt bra då är jag lyckligast i hela världen! Sen 17 oktober är de dax för rul!!

• anaconda

Har bokat in ett ul till på tisdag 9.15 är allt bra då är jag lyckligast i hela världen! Sen 17 oktober är de dax för rul!!

• anaconda

Vet nån om man gör vul eller Ul när man är v 13 (12+2) ska ju göra ett på tisdag nästa vecka men vet inte vilket,

• anaconda

Vill bara säga oxå att jag tycker alla vi/ni har jätte bra ton med och till varandra i alla snackisar och diskussioner! Har läs i många gravid trådar både dom innan bf mars och efter bf mars och där är stämningen inte bra ibland. Tycker vi är skit duktiga! Vi är ju här för varann och stötta, komma med råd, visa omtanke och med känsla i både glädje besked och tårar!

Jag kan stolt säga att jag är gillar er alla! Kärlek till alla <3

• anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-08-27 19:32:47 följande:

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu. Anaconda: när jag gjorde mitt UL i v 11 så gjorde hon först UL men såg då inte hjärtslagen så då blev det vul.

Ok, kanske får säga att jag vill göra vul direkt då så jag slipper få en panik där! Tack
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-08-27 20:15:19 följande:

idag besällde jag hem en gravid bok där man skriver lite vecka för vecka och där det dessutom står om bebisen vecka för vecka. lite tråkigt att jag beställde så sent, i vecka 10. hade velat beställa tidigare..  så man hade kunnat skriva i den från då man plussade ,nu har man åmgest !! 
    och killen beställde en bok som heter " grattis du ska bli pappa"  .
    detta ska bli kul Glad 

Vart hitta du den boken? Jag köpte bara en vanlig "skriv bok" som jag skriver lite i då och då! Om min graviditet!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-08-27 21:50:33 följande:

adilbris.se tror boken hette gravid -de första nio månaderna.

Jag beställde oxå, hoppas den är bättre att skriva i :) beställde även boken till pappan :) så känner mig extremt härm apig just nu :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014