Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-09-03 14:33:40 följande:

En liten fråga till alla. Bara för att haha

Hur många har symtom kvar?
    Var bor ni alla?
    Hur gamla är ni?
    Första barnet?
    Vilka har det börjat synas på?

Lite roligt att få reda på smile1.gif

Har nästan inte haft symptomer,

Bor i Sigtuna -Sthlm

Vi är båda 26

Första barnet

De syns lite tycker jag men mest kvälls tid men även lite på dagen efter lunch/middag
  • anaconda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-09-04 22:11:16 följande:

Åh kålpudding!

Blev sugen på det nu :)

De lagade jag igår och de va SUPER gotti gotti :)
  • anaconda
    flowers skrev 2013-09-06 13:59:45 följande:

Idag fick jag göra ett VUL, nu i vecka 12+0 och bebisen låg först upp och ner (på sidan) ... hjärtat pickade på ordentligt och efter nån halv minuts tittande på skärmen såg jag hur armen började veva och foten började vispa runt. 
    Strax därefter hade bebis lagt sig på rygg.  
    Lite skoj att se de små liven röra dig i magen.
    Helt underbart att ha fått sett mitt lilla hjärta. 

Vad underbart för dig då! Vet ju hur rädd du varit och hoppas du kan njuta nu och inte vara så orolig nu när du sätt ditt mirakel i v 12+0 risken för missfall minskade ju oxå nu! Stort grattis till er!
  • anaconda
    Mango08 skrev 2013-09-05 17:03:28 följande:

Jag har börjat tänka på det här med att teckna en graviditetsförsäkring. De flesta försäkringsbolag erbjuder gratis gravidförsäkringar men då är de väldigt basic och täcker nästan ingenting. Sen kan man köpa gravidförsäkring för ca 1000kr och då får man ju en del om det skulle hända något. Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa gravidförsäkring hos Trygg Hansa (Deras gravidförsäkring verkar vara överlägsen när jag jämför med andra försäkringsbolag). Hur tänker ni göra? Är det någon som har tecknat en gravidförsäkring ännu?

Jag har köpt och betalat gravidförsäkring hos Folksam kosta 1050kr tror jag och den börjar gälla dagen efter man gjort betalningen dock tidigast gravid vecka 10 för mamman/pappan och gravid vecka 23 för barnet! Min försäkring gäller till 6 månaders dagen

Tror jag är jätte nöjd med den :) har allt annat på Folksam och har aldrig blivit besviken innan :)
  • anaconda
    Idiiis91 skrev 2013-09-08 10:35:07 följande:

En fråga!

Någon som vet vart det finns bra och billiga bhar för sånna som har större bröst? Mina D-kupor passar inte längre och större kupor är ju svindyra att inhandla.

Är Inge bekvämt att gå med försmå bhar på sig bland folk hela dagarna :/

Har samma problem och köpte jätte sköna amnings bh ar på bonprix, pris värda och sköna
  • anaconda

Äntligen!! 4 dagar utan huvudvärk/migrän hoppas hoppas den håller sig borta nu ett tag! Vinter jacka hoppas jag att jag kan ha min jag köpte förra året, den är ca 1 stl större än jag brukar ha!

Annars mår jag jätte bra ny när huvudvärken har verkar gett sig.

Har precis lagat en jätte mumma lasange och jag längtar redan till middagen ikv!

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-10 13:03:25 följande:

Anaconda va skönt att höra! Hoppas den håller sig väck smile1.gif

Åhh middagen låter jätte gott! Lasange är en av mina favoriträtter!! smile2.gif

Hoppas oxå den inte kommer tillbaka för 3 veckor med konstant värk! Hur går de för dig?
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-09-10 13:52:06 följande:

Varför tänker ni på vinter redan?? Hösten har inte ens börjat.. ;) jag har en jacka som är lite större redan sen innan, jag hoppas iaf att jag ryms i den till vintern...

Ja lasagne! Då fick man tips för ikväll ! tack!
    Haha jaa igentligen orka tänka på vintern men ja har iaf så jag slipper tänka på den saken!

Kul att man kan hjälpa till med mat tips, ett tips till är en krydda uppe på lasangen är timjan de blir så jävla gott! Jag älskar att laga mat så behöver ni tips så säg till!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-10 14:21:14 följande:

Jag behöver tips. Jag älskar mat annars, är inte alls kräsen, tycker allt ör gott. Men nu när jag är gravid så har vi ett problem, o det är vaf jag ska äta. Vill inte nått. Vill bara dricka mig mätt. Så måste få höra tusen förslag tills något tillslut passar. Tar gärna emot lite förslag.

Tacogratäng, köttfärslimpa, kyckling (har många recept olika recept) fiskgratäng, korvstoganoff ( kan inte jag äta, jag tål inte korv i alla dess former nu under graviditeten) plankstek

Ja har massa olika idéer
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014