Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Jag har fått en fling för julmust och pepparkakor, sååå gott!

Jag håller mig från light dricka just för aspartamen, säkert inte farligt i små mängder men vill inte alls få in mig de eftersom de är ett nervgift så tycker de räcker med allt annat socker och fetter som man tycker är så gott nu!

• anaconda

Hej och välkommen kucke! Vi är oxå en av de par som inte gjort kub (vi är båda 26år) OM vårat barn skulle ha nån slags fel så kommer vi älska och värdera de barnet lika mycket och högt som ett friskt barn! På vårt rul vi hade 17 oktober så såg man inga avvikelser på alla tester dom gör under rul! Så vi hoppas på de bästa sen när bebis är hos oss med att alla kromosomer ser bra ut och är på rätta platser!

De kommer gå bra för er iaf de känner jag på mig! Försök att inte oroa dig för nåt som kanske och förmodligen inte finns, stress och oro är inte bra för dig och speciellt inte bebisen i magen!

• anaconda

I lördags kväll tror jag att jag kände min lilla flicka, satt i soffan och spelade candy cruch när de plötsligt kändes som en buff långt ner, trodde jag inbillade mig så efter en liten stund kändes de lika igen! Helt otroligt, jag som inte känt nåt alls! Sen igår kväll och när vi lagt oss så låg jag på Sidan och kände samma buffar precis lika som lördagen! Och idag när jag körde till jobbet kändes de lite starkare så de måste vara bebis! Allt känns så overkligt och som om jag bara inbillar mig och börjar bli knäpp!

• anaconda

Jag har verkligen tur under min grav, inga direkta krämpor, har aldrig lidit av trötthet eller så, knappt illamående (kräkts enstaka gånger) har lätt att sova och sover hela nätterna och behöver inte gå upp och kissa alls (har varit så under hela grav) orkar fortfarande fara omkring (stor handla, städa hela huset, renovera hemma som vi håller på med nu) känner mig lycklig lottad av att (peppar,peppar) må så bra som jag gjort och fortfarande gör!

Btw så lägger upp lite bilder av vår renovering i bildtråden

• anaconda

Vi har sex precis som vanligt (inte lika ofta men nästan) min man tyckte väl de va konstigt i början men har väl vant sig nu! Han brukar säga när vi myser att han gärna vill ha sex med sin gravida tjej. De låter kanske konstigt i era öron men när han säger och hur han säger är väldigt romantiskt och tändande för mig!

En annan fråga oxå väldigt privat och intimt, jag brukar raka mig där nere men nu sista tiden har de varit svårt eftersom man inte ser alls, de är en stor mage ivägen, brukat ni raka och har ni nå bra tips på hur man ska göra de lättare?

Sen va de nån som prata om julen,pynt och grejer! Under min barndom har min mamma alltid pyntat och grejat och verkligen gjort jul hemma från golv till tak, och de är verkligen minnen, men sen jag flytta hemifrån (10år sen) har jag knappt haft nå jul för jag tycker de vart så jobbigt med allt stök och grejer men nu när alla affärer börjat med julsaker i butikerna har jag fått nå konstigt sug av att göra så som min mamma och ha de mest juligaste och finaste hemmet på gatan (Haha bor på landet med svärfamiljen som grannar) men så tycker de är så sjukt! Har planerat vart alla saker ska stå, ska baka, göra egna julgrupper, pynta till första advent, köpt massa nya fina tomtar, pekat ut en gran jag ska ha (som finns i skogen hos min mamma) där i mitten ska även jag och min man åka till Lanzarote!

Vart kommer suget ifrån? Bebis kommer ändå inte se nåt av julen 2013! Haha konstigt är de iaf!

• anaconda

Haha jag har provat med spegel men de funka inte ;( vet att rsfu har en typ gelé som man kan använda utan vatten och grejer allt som behövs är hyvel och gelén, kanske går bättre med spegel då om man sätter sig på badrums golvet? Haha andra tips mottages på hur ni andra gör

• anaconda

Önska jag kunde lägga ner rakningen men när de när de vuxit ut en nån cm (rakar typ varannan vecka nu) så kliar de så mycket att jag blir tokig och Kliandet försvinner direkt när jag rakat bort de igen men som sagt nu börjar de bli problem med magen i vägen!

Jag kommer nog vaccinera mig nästa vecka, inte för att jag vill de utan min man vill verkligen de, så gör de väl mer för hans skull!

• anaconda

Jag har köpt massor med manskläder, använder de varje dag, har två par jeans och två par byxor från hm, har även köpt kanske 8-10 överdelar, haha jag är kläs tokig och shopping galen!

• anaconda

Tur att de inte varför jag som har raknings problemet haha! Ska försöka styla till bikini linjen innan vi åker till Lanzarote så man inte skäms där!

• anaconda

Jag köpte en jacka på hm en svart typ höst, vinter Jacka och den är jätte skön och använder den varje dag, köpte L men den är lite stor och de är skönt då får de plats med en tjock tröja under! Köpte den som kosta 499kr tror jag de va

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014