Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Är helt knäckt av fk just nu! Dom vill att jag ska leva på 260kr om dagen, kommer va tvungen att ta ut 7 dagar i veckan och kan vara hemma 34 veckor sammanlagt, kommer föda på jobbet för att jobba in i de sista

• anaconda
    j3nnyy skrev 2013-11-19 18:31:44 följande:
    Har du räknat ut på deras hemsida eller har du fått hem papper? :/

Jag hade tänkt och försöka ta ut så lite som möjligt, ska försöka klura lite o räkna så man klarar sig. Men när bebisen kanske är ett halvår har jag tänkt att försöka kanske jobba nån helg i månaden eller nån kväll eller så, för att dryga ut mamma ledigheten lite. Kanske kan vara något för att kunna vara hemma lite längre? :/
    Ja jag ringde och dubbel kollade och visst 372kr/dag INNAN SKATT, och eftersom jag är tim tidare så är jag en av dom som INTE FÅR RÄKNA med semester ersättningen så dåligt för om man är månads anställd så ingår de i grundlönen men inte för mig, tar jag ut 7 dagar får jag ut 7200kr/per 4 veckor och eftersom jag har 240 dagar mamma penning så kan jag vara hemma 34 veckor endast! Tjänar mer att gå arbetslös så funderar på att säga upp mig och stämpla då tjänat jag mer!

Är knäck nu så jag bara gråter hela tiden
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-19 19:33:59 följande:

Kommer du kunna vara hemma 34 veckor bara? Stämmer det?Ja försäkringskassan är ett kapitel för sig. Suttit i telefonkö i 45 minuter idag. Det strular massor nu när jag är sjukskriven.Jag ska förväntas leva på 7500 kronor/månaden nu som sjuk. Hade en inkomst på 19.000 innan efter skatt. Hade jag inte haft min man hade jag aldrig klarat mig just nu
    Japp 34 veckor på mina 240 dagar, 7500kr är inget men mer än mig
  • anaconda

Precis vad jag undrar oxå, men tydligen är de Jövla skillnad på skit och pannkaka! Ja kommer jobba till dagen jag föder!

Mår så dåligt och nu kommer alla andra tankar upp (depression eller vad man ska kalla de)

• anaconda

Har pratat med mitt Lönekontor och då har jag en grundlön på 169695kr plus 4332,3(ob) men i min grundlön ingår inte semester ersättningen och den va typ 18000kr så min SGI blir uträknat på ca 175.000 sen har jag räknat som fk visar på hemsidan och fick fram 370kr sen är skatt på de! Jobbar 81,2% som personlig assistent (32,5tim/vecka) min tim penning är 156,64kr

Känner mig bara fruktansvärt förnedrad när inte alls får lägga in lika!

• anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-11-19 22:42:35 följande:
    Ja det är ju "rätt" uträknat, men det blir lite tråkigt för dig.. :(
    Har du kollat om du kan få ihop en slant på bostadsbidrag? Glöm inte att ju mer mannen går in med föräldrapenning och du jobbar så får ni även ut mer i jämställdhetsbonus.
    Tex du har föräldrapenning måndag-torsdag, han : fredag - söndag, du jobbar fredag-söndag..

Försök tänka positivt och tänk på knodden du får träffa i mars .. Hjärta

Bostads bidrag kan vi glömma!

Vi ska dela på hela fp 480/2=240st

Jag jobbar ca 8 mil hemifrån och de blir 16 mil dagligen så att jobba för mig en dag ger mig knappt några pengar häller om man ska räkna bensin,

Sen tror jag inte han vill "slösa" sina dagar på helgerna då han vill vara hemma lika som mig alltså dagarna,

Nån som vet om man kan boka nåt möte på fk och få råd och hjälp med hur vi ska lägga in dagar? Om vi båda kan gå dit samtidigt?
  • anaconda

Ja jag kommer kunna bara hemma 34-35 veckor dårar jag ut 7 dagar i veckan, de måste jag så jag får in pengar, och då räcker mina 240 dagar i 34 veckor typ!

• anaconda

Åh vår tjej ska heta Izabella oxå, de är redan bestämt! Vi kallar henne redan Iza och Izzy :)

• anaconda
    Sirek skrev 2013-11-24 21:15:56 följande:

Tack finisar! Lite typiskt men sen igår eftermiddag så har jag faktiskt känt henne stående med.. och hon väckte mig i morse genom en sparkparad utan dess like:)

Annars är vi vidare med nästa renoveringsprojekt i huset i och med att vi beställde kök i veckan. Blir ett vitt mef släta luckor från Ikea. Men själva utrivning och renovering väntar vi med till efter jul. Bara en månad till julafton idag!

Vi är oxå helt inne i renovering, i helgen har vi gjort klart ett rum till (målat tak, tapetserat väv, målat väv, lagt golv, målat lister) de enda kvar är att måla lister igen och sen skruva dit dom!

Så nu är övervåningen klar och de är så skönt, nu kan vi äntligen börja fixa med bebis sovrum och lekrum!

Bild kommer självklart när de är helt klart!
  • anaconda

Någon prata om att de är "fel" på rul's datum?

Jag har oxå de, enligt äl och test har vi bf 15 Mars enligt rul 21 mars, tycker inte de stämmer eftersom jag plussa 4 juli och fick gravid 1-2, enligt rul skulle ägget inte äns fäst 4juli än, konstigt de där tycker jag!

Btw så har jag lagt in lite bilder på vår renovering :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014