Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Ingen som ska föda på akademiska i Uppsala?

• anaconda

Precis hemkommen från Ikea där jag har shoppat masssssa bebis saker, mesta dels komplettering till de va har hemma! Nu börjar både bebis sovrum och dagrum/lekrummet på nedevåningen bli klart! Eftersom jag är sjukskriven nu så kommer jag börja ställa i ordning, vika kläder, och fixa som allt ska stå när bebis är här!!

Annars är vi v 30 idag!

Jag sover på både, mage, rygg (inte så ofta men händer) höger sida, vänster sida! Så skönt att kunna sova ordentligt dock vissa nätter kan jag inte somna utan ligger och vrider och vänder mig! Sen när de är dax att gå upp känner jag mig som 100 år

• anaconda

Jag har två kg kvar till 100 och kan säga att de är jävligt jobbigt och få TRE siffrig! Har fått masssssa bristningar så jag inte äns tittar mig i spegeln längre, har till och med fått stora röda bristningar ner på Mutt berget och de är inte vackert för 5 öre,

Har gått upp 10kg sen inskrivning så va inte direkt smal innan grav (ca 87 kg till mina 162cm)

Hade massor med bristningar sen innan som jag fått under tonåren och sambo kg och dom hade nästan bleknat, så jag vet att dom kommer försvinna men de tar sin tid och de är nog värt de med tanke på vad man får för "besväret" en fantastisk gåva, ett liv och ett barn!

• anaconda
    Saltad skrev 2014-01-18 15:59:50 följande:
    Tänk på, som andra skrivit innan, att otroligt mycket av viktuppgången nu bara är vätska och bebis m.m. :)
    Sluta stirra på vågen och se istället till att du mår bra under tiden bara! Stressen kring vikten är varken bra för dig eller barnet, och gör nog snarare att du kanske har ännu lättare för att lägga på dig mer vätska osv.

Försök stressa av och fokusera på det positiva med allt :))) Snart har du din bebis! 
    Precis, de mesta i mig är bara bebis och vätska, jag är nog inte så stressad av vikten men de är bara jobbigt att få se tre siffror så väger mig bara hos bm, sen är bm lite så där att jag ska helst inte gå upp mer alls pga av massa olika sjukdomar man kan få och grejer men jag tror jag är nog den som äter minst av oss här i gruppen!

Sen många av er får höra att ni har "små" magar och att ni inte är stora, vilket är jätte jobbigt för er och jag får höra typ att jag är enorm och väntar säker minst två, de är jätte jobbigt att höra men jag väljer att välja bort att lyssna då! Men fi fan efter fl då ska de tränas och ammas, kan inte riktigt skriva äta bra för de gör vi, riktig husmanskost varje dag och aldrig halv fabrikat då jag hatar sånt!
  • anaconda
    Saltad skrev 2014-01-18 16:01:19 följande:

Herregud, tjejer! Nu har vi skrivit mer än 7000 inlägg i denna tråden! :)

Helt sjukt och jag trodde jag skulle typ vara själv i tråden när jag starta den! Haha
  • anaconda

JAg läste om den försäkringen dock gällde den inte mig :( är kommun anställd :(

• anaconda

uppdaterad i trådstarten för oss sthlms gravida som är sugna på fika tillsammans.

BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

lite onödig men kanske kul information om vår extremt trevliga tråd och för er som sitter oftast på mobilen.

trådstart: Tis 9 jul 2013 17:59
    Läst 204493 gånger
    Totalt 7091 svar

BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

Äntligen pratat med en otrolig trevlig och förstående person på fk! Hon tycker som mig och skulle verkligen hjälpa mig, så hoppas och håller alla tummar att de går vägen!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014