Längtanefterlilladig skrev 2014-02-04 21:52:02 följande:
Min mamma har hela min graviditet påpekat sin oro över mig & bebisen.
Varit bra på att påminna mig att saker kan hända som man inte vill ska hända (tack mamma jag vet).
Hon har berättat att hon kände samma oro när hon väntade sina tre barn. Att hon i princip inte trodde att hon skulle få normalskapta & levande barn fören motsatsen är bevisad (något som hon fört över på mig).
Vi har beställt vår dröm vagn sedan många månader tillbaka. Idag ringde butiken och sa att vagnen har kommit för hämtning. Min mamma & min mans mamma ville betala vagnen något som vi givetvis uppskattar mycket.
Så jag sms:ade mamma och sa att hon gärna får föra över sin del av pengarna innan lördag (då vi ska hämta vagnen).
Hon svarade då såhär;
"Tycker ni ska vänta att hämta vagnen. Blir för lång väntan med en tom vagn hemma. Går ju snabbt att hämta när gossen är född, kram/mamma"
Kan ju tyckas som en bra tanke MEN, det min kära lilla mamma egentligen menar/tänker som hon aldrig skulle säga rakt ut är;
"Tycker ni kan vänta att hämta vagnen så att den finns kvar i butiken och butiken kan ta tillbaka den om ert barn dör innan eller under förlossningen, så slipper ni ta hand om den sen när ni kommer hem & pengarna går inte förlorade"......
Jag blir så trött.......
Tråkigt att din mamma är så speciellt när de är så nära nu, vi hämtade vårt åk för några veckor sen och har inte ångrat mig alls, så skönt att ha allt klart hemma, bäddat i sängarna (har en spjälsäng och en vagga) sen att allt är köpt till vagnen och den är färdig bäddad, tvättar kläder, fixat skötbord, ja jag har nog fixat allt och har inget kvar,
Skönt att slippa göra sånt när bebis är här och när man kommer hem från bb vill man ju bara vara hemma och inte åka och fixa saker, oftast på baby affären finns nåt som heter förlossnings garanti så om nåt händer (Gud förbjude) så kan man lämna tillbaxs vagnen och få pengar tillbaxs!
Sen är de mysigt att dra en tom vagn hemma de gör både jag och min man varje dag, har sett han stå där och vagga och dra vagnen lite för sig själv,
Hoppas din mamma ändrar sig, man kan inte måla fan på väggen, man måste se allt positivt och så tycker jag iaf!
Kram på dig