Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Menade absolut inte att era män inte vill spendera tid med barnet för de är klart dom vill de, sa bara hur min man tänkte och att pengar inte betyder så mycket för han/oss!

Alla har olika arbeten och kan vara lediga olika och alla gör ju de bästa av sin situation!

• anaconda
    Joma skrev 2014-01-23 21:24:29 följande:
    De är ju långt ifrån alla som är aktiva i tråden om man kollar bf-listan - finns de nån kvar som är lika "sen" som mig :p Känns som de flesta är ganska mycke längre gångna än mig nämligen. Jag är i vecka 31 nu, 32 på lördag :)
    v 33 på lördag
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

Kurs 1 av 2 avklarat idag, så nu vet vi hur de går till och föda barn och smärtlindring! Nu vet jag oxå vilka smärtlindringar jag vill ha, de bli helst enbart luftgas och är de för mycket smärta så blir de bäckenbotts bedövning och inget annat!

Nästa kurs om en månad och då är de, föräldraskap/barnet/amning, sen kan bebis komma! Allt är klart hemma, lite små handling som Apoteket och lite sånt kvar!

Fick även info om tidiga värkar eller förvärkar och de har jag fått sedan två dagar då utan att veta att de va såna :) alltid lär man sig nåt nytt!

• anaconda
    Mango08 skrev 2014-02-03 17:44:19 följande:

Har ni tänkt någonting kring hur ni ska göra med könshåret inför förlossningen? Jag är van vid att vara helrakad, och känner mig nog mest bekväm så, men det kanske är bättre att ha lite hår? Det kanske bara är jag som är knäpp och funderar över såna saker, hehe. Jag förstår ju att barnmorskorna inte bryr sig det minsta, dem har ju säkert sett alla möjliga typer av frisyrer där nere :P

Själv så kan jag inte raka längre :( kommer inte åt ordentligt varken med spegel el på känn, vill inte be min man fixa häller eftersom de är ganska svårt om man inte är van att raka muttor då de är känsligt på vissa ställen!

Jag rakar bara uppe på berget och de görs på känn oxå, blöder lite ibland bara efter men inte mycket! Annars kliar de nåt fruktansvärt mycket och klådan är inte kul!

Önskan hade ju varit att kunna raka som vanligast då jag tycker de är fräscht och skönast men nu är de inte många veckor kvar tills den blir slät och fin igen!

Barnmorskan har nog sätt både de ena och andra så dom bryr sig inte alls är nog bara vi själva som tänker att dom bryr sig :)
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-04 21:45:39 följande:

Jaha, då hände det mig. Kissade nyss i trosan när jag nös.
    Var inte helt hundra på att det verkligen var kiss så jag tog på mig en binda för säkerhetsskull.
    Kunde ju vara fostervatten också.....man kan ju alltid hoppas.

Jag har fått lite kiss i trosorna när jag nyst (nyser ca 10-20 gånger om dagen, ej överdrivet) sen tidigt i graviditeten fast jag för knip övningar varje dag, och så använder jag trosskydd varje dag! tror de är ganska vanligt med lite läckning och inte att de är fostervatten,
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-04 21:52:02 följande:

Min mamma har hela min graviditet påpekat sin oro över mig & bebisen.
    Varit bra på att påminna mig att saker kan hända som man inte vill ska hända (tack mamma jag vet).

Hon har berättat att hon kände samma oro när hon väntade sina tre barn. Att hon i princip inte trodde att hon skulle få normalskapta & levande barn fören motsatsen är bevisad (något som hon fört över på mig).

Vi har beställt vår dröm vagn sedan många månader tillbaka. Idag ringde butiken och sa att vagnen har kommit för hämtning. Min mamma & min mans mamma ville betala vagnen något som vi givetvis uppskattar mycket.
    Så jag sms:ade mamma och sa att hon gärna får föra över sin del av pengarna innan lördag (då vi ska hämta vagnen).

Hon svarade då såhär;

"Tycker ni ska vänta att hämta vagnen. Blir för lång väntan med en tom vagn hemma. Går ju snabbt att hämta när gossen är född, kram/mamma"

Kan ju tyckas som en bra tanke MEN, det min kära lilla mamma egentligen menar/tänker som hon aldrig skulle säga rakt ut är;

"Tycker ni kan vänta att hämta vagnen så att den finns kvar i butiken och butiken kan ta tillbaka den om ert barn dör innan eller under förlossningen, så slipper ni ta hand om den sen när ni kommer hem & pengarna går inte förlorade"......

Jag blir så trött.......

Tråkigt att din mamma är så speciellt när de är så nära nu, vi hämtade vårt åk för några veckor sen och har inte ångrat mig alls, så skönt att ha allt klart hemma, bäddat i sängarna (har en spjälsäng och en vagga) sen att allt är köpt till vagnen och den är färdig bäddad, tvättar kläder, fixat skötbord, ja jag har nog fixat allt och har inget kvar,

Skönt att slippa göra sånt när bebis är här och när man kommer hem från bb vill man ju bara vara hemma och inte åka och fixa saker, oftast på baby affären finns nåt som heter förlossnings garanti så om nåt händer (Gud förbjude) så kan man lämna tillbaxs vagnen och få pengar tillbaxs!

Sen är de mysigt att dra en tom vagn hemma de gör både jag och min man varje dag, har sett han stå där och vagga och dra vagnen lite för sig själv,

Hoppas din mamma ändrar sig, man kan inte måla fan på väggen, man måste se allt positivt och så tycker jag iaf!

Kram på dig
  • anaconda

Vi köpte denna babyvakt, bra i test, räckvidd och temp, vi måste ha vakt eftersom vi bor dels i hus med två våningar och på landet (bra och ha när bebis sover och man är ute på tomten el tvärtom)

• anaconda

Vi tvättar allt precis som vi tvättar som vanligt, både till bebis, våra kläder och sängkläder/handdukar!

Ang köpa krämer och apotek saker köper vi oxå innan, då nära som fått barn rekommenderar inprensip samma sak så tycker vi att allt ska finnas hemma när vi kommer hem från bb, vill inte hålla på och stanna på vägen hem och så vill inte mannen eller jag åka iväg någonstans första tiden utan bara vara hemma tillsammans! Om man får prover, krämer och grejer från bb så lär ju inget bli gammalt.

När vi handlat kläder och grejer så köper vi de vi vill ha och tycker är fint, är de ekologiskt är de bra är de inte de så tänker vi inte extra på de, mena folk har fött barn sen för alltid och (om jag räknar hur de va på 80 talet när jag är född) så blev jag en helt vanlig, normal och tur inte allergisk mot nåt (peppar peppar)

Nappar och flaskor köper jag bara mam

• anaconda

vi köper oxå mam produkterna eftersom dom är de bästa enligt alla våra nära och kära.

Essa produkterna skulle jag inte ge mitt barn då de är väldigt dåligt i kvalite och sen de som va i tidningarna och de som gick runt fackebook.

BF 21 Mars 2014 ❤
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014