Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Tack alla! Vi är på väg hem nu, gjorde tul och allt ser perfekt ut även ctg kurvan igen! Vi hoppas hon kommer igång snart :)

• anaconda

Vi fick en uppskattad vikt på ca 3080kg, flödet i navelsträngen va bra, måtten va bra så att de fortfarande är lite rörelser är väl normalt för just mig, läkaren idag sa att man får dricka dricka, äta godsaker mm då min bm sagt att jag ska dra ner på de så lyssnar nu på läkaren! Läkaren sa inget om veckor utan fråga bara vilken v jag va i och sa 36+3 så vet inte om dom titta direkt om de stämde!

Skönt att komma hem för den här natten har varit hemsk! Nästa gång vill jag ha bebis med hem :)

• anaconda

Självklart inte 3080kg haha då har jag rekord graviditeten ingen kan slå!!! 3080 gram :)

• anaconda
    SEM skrev 2014-02-24 11:45:20 följande:

HAHAHAHA du gjorde min dag! Herrejävlar ;)
    Ja kul att man kan sprida lite glädje i mörkret ;) hade haft största magen ever med 3080kg mage >
  • anaconda

Grattis alla mammor som fått sin bebis!! Jag tänkte göra ny tråd på lördag eftersom då är de 1 mars och de är ju under mars månad vi alla är beräknade i!

Själv ska vi på föräldrarutbildning idag sista delen från 14-18, vi har ju inte bf förens 21 mars så är ett tag kvar men hejjar på er andra som är beräknade tidigare och att ni slipper massa bf + och slipper ev igångsättningar!

Skönt att flowers mår bra efter omständigheterna, tankarna har varit med henne under hela graviditeten, önska de fanns nåt man kunde göra, men tycker VI alla gör nåt men råd, lyssnar, pratar med våra män som ev kan hjälpa :)

Snart är våren här och alla bebisar!!!!

• anaconda

Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,

• anaconda

Valross nr 3 här!! Känner exakt, kunde inte förklarat de bättre själv micorazon!!

• anaconda
    tvetalan skrev 2014-03-01 21:04:36 följande:
    Hur upptäckte du det? Ska ringa bm på måndag och boka in en gynnis för att jag tkr det kliar så fruktansvärt mkt där nere, blir galen! Vågar inte klia heller för då gör det ju bara ont. Flytningarna gör inte saken lättare för de bidrar till klådan känns det som... Mitt underliv har förändrats och blivit helt stort. Blev chockad när jag kollade med spegeln. Det hör väl också till graviditeten antar jag.
    Jag har oxå haft flytningar under hela grav så de är inget nytt för mig :( dock har mina blivit som vatten och genomskinliga och är inte vita alls längre, har under några dagar haft fruktansvärd klåda och tror de kan vara svamp så köpte svamp piller idag jag ska "stoppa upp" över natten!
  • anaconda

Pratade med Apoteket och dom kollade upp och de va ok, använde samma för ca 20 veckor sen!

• anaconda
    Cads skrev 2014-03-04 17:04:27 följande:

*trillar in lite så där i sista minuten* Tänkte bara säga hej :) Kort om mig: 34 år, första barnet, väntar en pojke med bf 13:e mars. Jag liksom TS är bosatt i Sigtuna. Bor: i ett hus med sambo och tre katter. Gör: väntar :) Hej alla!

Heej och Gud vad kul med någon som bor så nära? Vart i Sigtuna bor ni? Vi bor i Granby med sambo och två katter!

Vart har ni tänkt föda? Vi kommer åka till akademiska :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014