Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Cads skrev 2014-03-04 21:53:00 följande:

Hej hej :)
    Då bor vi inte så långt från varandra. Bor i Odensala, södra sidan, så det borde inte vara mer än några km :)
    Vi vill också till akademiska så det är bara att hålla tumme att de tar emot oss! Annars står KS som alternativ men känner att jag kan vara utan sthlm:s förlossningskaos.
    Odensala är de nog ca 1-1,5mil till från oss =) min sambo har en kompis som bor där någonstans tror jag,  det är ju dock inte långt iaf, är du född och uppvuxen i sigtuna/märsta?

Jag har hört att akademiska inte säger nej till någon. Om man ringer innan kan dom säga att det typ är fullt men om man åker dit direkt så får dom inte säga att man ska åka någon annan stans.

Vi har valt danderyd eftersom man måste välja nåt men kommer åka till uppsala vilket fall =) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    Cads skrev 2014-03-04 21:53:00 följande:

Hej hej :)
    Då bor vi inte så långt från varandra. Bor i Odensala, södra sidan, så det borde inte vara mer än några km :)
    Vi vill också till akademiska så det är bara att hålla tumme att de tar emot oss! Annars står KS som alternativ men känner att jag kan vara utan sthlm:s förlossningskaos.
    går du på mvc i märsta eller? vad heter din bm?
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda

eftersom alla inte är aktiva på fb och vill fortsätta våra underbara delningar av det vi är med om så tänkte jag göra en grupp här på familjeliv fast den är sluten men är det någon som vet hur man gör de? alltså att man måste ansöka om att komma in till oss ?

BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    Cads skrev 2014-03-05 12:14:22 följande:
    Jepp, går hos Barbro. Sista (hoppas jag) kontrollen i morgon!
    hon verkar trevlig en äldre tant va? ja har Yvonne oxå gammal typ =) 
    va där idag och träffa min bm, lämnade urin och tog blodtryck då blodtrycket inte va så bra på kontrollen i måndags. Vi har sista kontroll 17 mars men hoppas bebis tittat ut innan de =)
    Cads skrev 2014-03-05 12:20:55 följande:
    Ah, men södra sidan av Odensala ligger mitt mellan Märsta och Sigtuna. Har en skylt med "6 km" till Sigtuna ute vid vägen..aja :)

Låter bra med akademiska. Då är det bara att chansa  när det blir dags och ge sig iväg dit helt enkelt.

ok men då stämmer nog 1,5 mil ifrån varann för vi har ca 7km in till sigtuna från oss (bor mellan helgesta ridskola och eriksund om de vet vart det ligger.) 
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • anaconda
    SEM skrev 2014-03-07 14:58:15 följande:

Idag har molvärken kommit och gått hela dagen mer eller mindre. fantastiskt! Jag njuter när det startar även om det avtar 1-2 minuter senare ;) Snälla, säg att det sker under helgen nu!  (bf+3)

Samma för mig, vaknade i natt av mens och molvärk (har aldrig hänt innan att jag vaknat) gick upp vid 6 för att värken va så påtaglig, gick på toa och hade riktigt magknip och va riktigt lös i magen i samband med värken kom så kom de nr 2 oxå, lämnade in bilen för borttag av airbagen och när vi kom hem va de samma sak som innan vi åkte, har haft så ont så hoppas de är på g, har 14 dagar kvar till bf!

Pratade med svägerskan om hur dagen varit och hon sa att hon va typ exakt lika två dagar innan hon födde sin dotter :)
  • anaconda

Grattis till alla nya bebisar som kommit till vår stora värld!! Ni som känner att de är på gång, håller tummar att de kommer gå super :)

Hörni!!! Vilket jävla väder vi får, snacks om masssssa sol och skönt ute (om man bortser lite från blåsten:)) kommer bli perfekta barnvagns promenader!!

• anaconda

Jo har pratat om att skapa en ny tråd, vill veta hur man skapar en privat tråd här så man är mer ifred, använder inte så mycket fb själv häller!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014