Längtanefterlilladig skrev 2014-03-17 17:10:21 följande:
De verkar inte vara glada för att göra undersökningar barnmorskan. Kan ju trösta dig med att jag var på förlossningen idag & blev undersökt av en överläkare. Hon sa att man kan i princip gå från omogen till mogen & öppen livmodertapp på bara några timmar eller en/två dagar. Man kan också gå med öppen tapp i flera veckor innan förlossningen. Så det är inte säkert alls & går nästan inte att avgöra när bebisen kommer genom att känna.
Min slempropp gick i torsdags och det var tydligt en slempropp. Hittat delar av slempropp innan men i torsdags var det verkligen en äckel päcklig slempropp. Har också haft mensvärk/molvärk och tänkte att "nu har tappen mognat". Men icke sa nicke. Bara gått från 4 cm till 2 cm men annars oförändrad
SÅÅÅÅ segt, har BF på onsdag 19/3, räknar kallt med att han ska komma några dagar efter det :-P
De va ju ungefär vad min bm sa, och att man inte ska pilla där alls eller ja inte mer än i onödan!
Vet inte om min slempropp släppt lite, fick som lite lite snor konsistens fast genomskinlig grej, knappt märkbart på pappret häromdagen!