Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Va hos bm precis, bad om att få en undersökning för att få lite hum om vad som står på där nere!! Men bm typ vägrade för hon sa att hon inte kan säga om de är på g el inte utan bebis kommer när hon kommer, blev lite ledsen :( annars gick kontrollen bara bra, fick en ny sista tid 28 mars är då 40+6 alltså bf +7 och de gjorde mig sjukt deprimerad för vill inte gå över tiden alls! Ska försöka pröva mer med färdknäppen här hemma!!

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-17 17:10:21 följande:
    De verkar inte vara glada för att göra undersökningar barnmorskan. Kan ju trösta dig med att jag var på förlossningen idag & blev undersökt av en överläkare. Hon sa att man kan i princip gå från omogen till mogen & öppen livmodertapp på bara några timmar eller en/två dagar. Man kan också gå med öppen tapp i flera veckor innan förlossningen. Så det är inte säkert alls & går nästan inte att avgöra när bebisen kommer genom att känna.

Min slempropp gick i torsdags och det var tydligt en slempropp. Hittat delar av slempropp innan men i torsdags var det verkligen en äckel päcklig slempropp. Har också haft mensvärk/molvärk och tänkte att "nu har tappen mognat". Men icke sa nicke. Bara gått från 4 cm till 2 cm men annars oförändrad smile4.gif

SÅÅÅÅ segt, har BF på onsdag 19/3, räknar kallt med att han ska komma några dagar efter det :-P
    De va ju ungefär vad min bm sa, och att man inte ska pilla där alls eller ja inte mer än i onödan!

Vet inte om min slempropp släppt lite, fick som lite lite snor konsistens fast genomskinlig grej, knappt märkbart på pappret häromdagen!
  • anaconda

Inget blod eller nåt sånt alls :( får nog snällt vänta på ett april barn :(

Btw, nån som pratat med flowers??????? Hon har ju planerat snitt imorgon om jag inte minns helt fel!!

• anaconda

Idag har jag farit(? Är de äns ett ord) omkring, hade beställt vin på bolaget som kom idag, handlat sista på affären till fl (godis,dricka, kex mm) sen hämtade jag en tårta! Fyller 27 år idag och har inte några känningar att de är mer på g än tidigare, dock är bebis väääääldigt lugn och sansad idag i magen så hon kanske sover ut ordentligt för att att komma SNAAART! *hoppas*

Nu blir de städning inför gästerna som tänkte dyka upp och äta tårta senare!

Energin är på topp idag känner jag plus att jag sovit sjukt bra i natt och de va längesen!!

• anaconda

Tinapina du är accepterad för ett tag sedan! Kolla efter nåt som heter mina grupper så borde den finnas där :)

• anaconda

Just den tråden är bara för bebisar som är födda! Vet inte vas ni vill ha för trådar :) gjorde en som heter amning/matning hittar ni den oxå?

• anaconda

Åhhhhh kollade mitt skattekonto nu med deklarationen och gissa om jag mår bra!!!! Kan tro att jag vunnit på triss!!!!! Plötsligt händer de! I sommar kommer vi inte leva fattigt!

Bf imorgon!!!! Små värk till och från men inget jag tycker tyder på att de är på g! Hoppas de sätter igång som ett pang med värkar!!!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014