• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Geléhallon89
    Vela81 skrev 2013-07-27 10:57:57 följande:
    Kommer börja med pergotime i mitten av aug - har oreg cykler pga PCOS så de kan vara från 30-50 dagar
    Har två barn födda -05 och -07 där första barnet kom till efter enkelkur pergo, på första försöket Tvåan blev vi gravida på naturlig väg och nu har vi försökt sedan juli förra året, var på gyn i april och juni
    jag är 32 och maken 41

Ska bli kul att följas åt  
    Hej, ja samma här. har en cykel på 30-60dagar. längsta va på 67 en gång. jätte jobbigt :/ Åh på första kuren. va spännande :) jag har en son född 08 och vi har försökt i 2år nu så jag började verkligen tappa hoppet tills jag fick pergo då kom de förhoppningar igen :)  Jag är snart 24 och sambon 28.  :)
    Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • linnn89

Hej på alla, får jag vara med?? Ändå om jag inte tar samma tabletter :) jag kör med metformin äter 2st o ska öka snart till 3st dagligen. Har också pcos o har försökt i mer än 1år men utan resultat..Men det e mitt fel jag måste gå ner i vikt o har inte gjort åt inte några tabletter heller....
    Men nu e jag igång igen har gått ner ca 4 kg p äter metformin såååå jag hoppas verkligen att det blir något.. Man blir besviken varje månad o problemet att varje månad så tror att jag är gravid...
    Jag har ett barn Som e 2 år. Försökte i 1år tills jag sökte hjälp och fick direkt diagnos pcos. Gyn sa att jag måste gå ner i vikt o jag gick ner ca 4kg efter det tog det tre månader med metformin o blev gravid :). Men försöker på syskon verkar vara svårt :( jag e 24år

• flamingo

Vad gör metformin?

Blöder lite ljus rött nu, aldrig varit med om detta förr.

• flamingo

Nu har jag fått mens på riktigt vilket var bra taimat eftersom det blir vul den 9e och vi åker till Montenegro den 10 på bröllopsresa

• flamingo

Vul blev den 7e redan, så glad art vi hinner en ingång innan resan. Men tyvärr får man bara äta pergotime varann omgång här

• linnn89

Metformin hjälper mig att få ägglossning men på ett naturligare sätt.. Det är inte samma sak som prego.. :)

• flamingo

Är det mindre stark då lr vad är skillnaden?

• linnn89

Nej inte så den är egentligen för de som har diabetes typ 2 tror jag och den har påverkan på insulin grejen och hjälper till att gå ner i vikt. På något sätt påverkar det ägglossning men kom inte ihåg hur gyn förklarade., iallafall har den hjälp mig tidigare ganska snabbt efter 3 månader blev jag gravid... Jag hoppas denna gång oxå... Hur går det för dig nu???

• flamingo

Börjar med pergotime på tor och ska på vul nästa ons

Svar på tråden Pergotime, följas åt?