• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Trasan87

Linnn: Vilken dag är du på? Har du märkt av någon äl? jag hade också lång cykel innan, kanske blir mkt senare då än vad läkarn sa?

• linnn89

Trasan87 jag är på dag 25.. Jag vet inte om jag har haft äl eller inte :( har haft flytningar hit och dit som liknar äls flytningar men vet inte säkert... Jag har haft stickningar i ena äggstock och haft lite öma bröst och igår fick jag huvudvärk .... Har folsyra något med äl att göra??

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-08-01 19:44:25 följande:
    Zandra: Det låter jobbigt, men man blir ju lite stressad när man läser att dem flesta verkar få Äl dag 14-15 och så händer det inget här. Men jag läste att en biverkning av pergo är att flytningarna försvinner men verkar som att folk har lyckats ändå. Men myser varannan till var tredje dag, men vet inte hur länge man ska hålla på :-P Läkaren sa mellan 12-20 men har man lång cykel kan ju äl komma senare?

kdbo: Jag äter vanliga vitaminer för kvinna just nu, bara för att få i tillräckligt med folsyra som ska vara viktigt. Annars äter jag typ inget socker alls, ( förutom det som är gömt i mat såklart) 
    Sen har jag beställt progesteron kräm som jag tänkte pröva. Den hjälper nog inget till att bli gravid men det ska tydligen minska missfalls risken något om man blir gravid plus att det ska minska biverkningar som mensvärk och ont i brösten och sånt vi får väl se... 
    Ja jag är inprincip snustorr där nere. nästan jobbigt när man ska ha sex. :P  så de kan förstöra för en? :/ jag har ju en cykel ivanliga fall på 30-60dagar så jag har ingen koll alls ;/ 
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-02 09:19:38 följande:
    Zandra vilken dag är du på?
    13 bara men vi har sex varannan dag från dag 10 för att jag testar ju inte med ältest och har ju så oregelbunden mens. :)
  • linnn89

Ok vi kör också varannan dag eller tredje dag.. Jag har aldrig testat med ältester :) det känns tröstande att höra det finns andra som jag ;). Ibland när jag hör att mina är gravida efter en eller månaders försök blir jag deprimerad och känns att bara jag som har svårt att skaffa barn.. Självklart blir jag glad för deras skull men samtidigt påminner de mig om mitt misslyckande.. Ingen vet i min släkt att jag pco jag har svårt att få barn..

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-08-02 09:31:35 följande:
    Ok vi kör också varannan dag eller tredje dag.. Jag har aldrig testat med ältester :) det känns tröstande att höra det finns andra som jag ;). Ibland när jag hör att mina är gravida efter en eller månaders försök blir jag deprimerad och känns att bara jag som har svårt att skaffa barn.. Självklart blir jag glad för deras skull men samtidigt påminner de mig om mitt misslyckande.. Ingen vet i min släkt att jag pco jag har svårt att få barn..
    Okej, jag har testat med äl test förr men fick ju aldrig positivt. inte så konstigt men man märkte ju hur stressad man blev av att hålla på med dem :P så skippar de ist :)  jo jag vet hur du känner, och man undrar (why me?)  ibland funderar jag på om jag blir straffad för ngt. hehe  men just nu känner jag mig positiv och hoppas pergo hjälper :) 
  • flamingo

Det vore ju fantastiskt:)
    Känner igen känslan av att bli Bitter, avundsjuk och samtidigt glädjas för andra. Men vi får tänka att det först är nu med pergotime som vi har en verklig chans och börja se första försöker med pergotime som första försöker överhuvudtaget.

• Geléhallon89

ja! nu ska vi bli på tjocken! hehe   ^^

Svar på tråden Pergotime, följas åt?