Anonym (Boka) skrev 2013-08-09 15:46:38 följande:
Läste i "fulaste namn-tråden" om fördomar om de som har tatueringar.
Har du några fördomar om dessa människor? Har de lägre utbildningsnivå? Är de socialbidragstagare? Är de lågintelligenta? Oallmänbildade?
Eller kan det vara så att vem som helst i alla socialgrupper bär tatueringar? Har motivet betydelse för vilken socialgrupp personen tillhör?
Är en tribaltatuering i svanken eller taggtråd runt överarmen mer "lågstatus" än en klassisk old school?
Jag har tatueringar och jag kan säga som så att jag inte är socialbidragstagare (har arbete), är inte lågintelligent eller oallmänbildad. Jag har bara en gymnasieutbildning i grunden, men det har ingenting med mina tatueringar att göra utan det beror på att ett antal personer gjorde livet surt för mig (tog studentexamen -12, 3 år senare än tänkt).
Jag har idag tre tatueringar varav två är texter. Den ena är en minnestatuering och den andra är ett visdomsord. De har med andra ord en stor innebörd för mig, ingenting som jag bara skaffade för att det var snyggt/coolt. Den tredje tatueringen skaffade jag däremot för att jag tyckte att den var fin.