Anonym (osäkra?) skrev 2013-08-09 15:59:22 följande:
Jag tror att många som tatuerar sig är lite osäkra individer som vill skaffa sig en identitet för att platsa i en grupp.
Själv har jag lite svårt för tatueringar och skönhetsoperationer just eftersom det är så ytligt och skapar märkliga ideal.
Varför skulle de vara osäkra? Och vad menar du med att det skapar en identitet? Tatueringar är och finns ju på ett väldigt brett fält av personer och att göra det till en homogen grupp blir ju ganska märkligt, men givetvis finns tatueringar med som en del av en identitet i många fall, i rock n roll konceptet och den livsstilen tillexempel och många fler, men det är ju ingen identitet i sig själv utan en del av något annat då.
Och ideal har vi ju omkring oss, och vi gör hela tiden medvetna val i hur vi framträder för andra, och uppfyller den bild vi själva har av oss, det gör alla men reflekterar inte över det i någon större utsträckning eftersom det är normalt och förväntas av oss, men det blir tydligare när någon gör ett val som anses som kontroversiellt eller inte lika vanligt även om jag kan tro att den grunläggande mekanismen bakom är precis den samma. Men det är väldigt få som klipper en page, tar hål i öronen och sminkar sig som tvingas stå till svars för de besluten så att säga.
Thats my 2 cents.