• Anonym (Boka)

Fördomar om de som bär tatuering...

Läste i "fulaste namn-tråden" om fördomar om de som har tatueringar.
    Har du några fördomar om dessa människor? Har de lägre utbildningsnivå? Är de socialbidragstagare? Är de lågintelligenta? Oallmänbildade?
    Eller kan det vara så att vem som helst i alla socialgrupper bär tatueringar? Har motivet betydelse för vilken socialgrupp personen tillhör?

Är en tribaltatuering i svanken eller taggtråd runt överarmen mer "lågstatus" än en klassisk old school? 

• Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...
  • Flaminia
    Anonym (klass) skrev 2013-08-12 07:59:54 följande:
    Jag tycker att tatueringar är fula, smaklösa och ser bara att de är mest populära i de nedre sociala klasserna. Ingen som inte är en uppkomling/nyrik har tatueringar.
    Jag håller med när det gäller tribaltatueringar i svanken och taggtråd på armen, men det finns andra tatueringar som inte alls är lika illa och som till och med kan vara snygga på rätt person. Idag är ju tatueringar så vanligt och det finns många olika typer och motiv. Jag skulle dock själv aldrig tatuera mig.
  • Ann Cistrus
    EllisBell skrev 2013-08-12 08:42:38 följande:
    Sedan när är knugligheter en måttstock för vad om är god smak? Han heter Frederik för övrigt.
    Sluta dryga dig. Jag svarade inte på vad som var god smak, utan på vem som kan kallas uppkomling. För övrigt så vet jag att han heter FredErik, precis som Henrik egentligen heter Henri men jag trodde i min enfald att det inte spelade så stor roll om jag stavade svenskt eller danskt. Nu vet jag dock var ribban ligger för att undvika hugg från dig. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • malte01

har svårt för tatueringar, inte på tjejer dock utan på killar. ser riktigt risigt ut, t ex sleeves. jag kan inte ta en sådan person på allvar, t ex i jobbsammanhang. tyvärr.

• Mrs Moneybags

Tycker att tatueringar är dålig smak, fula och ger en negativ bild av personen som bär dem.

• EnAnonumius
    Anonym (klass) skrev 2013-08-12 07:59:54 följande:
    Jag tycker att tatueringar är fula, smaklösa och ser bara att de är mest populära i de nedre sociala klasserna. Ingen som inte är en uppkomling/nyrik har tatueringar.
    Inte?
    Du har träffat på "många nyrika"(nakna)  förmodar jag? Så du kan bygga upp DIN åsikt på det sättet?

Vad vet du vad de nyrika kanske har för klädstil? Det kan ju vara som så att de du bedömer att "SE UT" att tillhöra lägre socialklasser kan mycket väl vara en s.k "ny rik". Flört

Huruvida du tycker tatueringar är fula eller inte det är ju en smaksak.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (klass)
    EnAnonumius skrev 2013-08-12 10:18:39 följande:
    Inte?
    Du har träffat på "många nyrika"(nakna)  förmodar jag? Så du kan bygga upp DIN åsikt på det sättet?

Vad vet du vad de nyrika kanske har för klädstil? Det kan ju vara som så att de du bedömer att "SE UT" att tillhöra lägre socialklasser kan mycket väl vara en s.k "ny rik". Flört

Huruvida du tycker tatueringar är fula eller inte det är ju en smaksak.

Ja, prinsens flickvän Sofia, prinsessans Chris, div. kändisar har tatueringar, men väldigt få av den traditionella familjerna har det. Div. wt, uppkomlingar/nyrika har tatueringar.

Självklart har jag rätt till min åsikt och tatueringar ser trashigt ut.

• Sebastian72

Folk med tatueringar har lite märkligt ego. Klart att självbilden svajjar om man måste pränta in på huden det man tycker är viktigt:).

Se på mej! Här kommer jag med mina personliga tatueringar. Jodå, lika personliga som alla andras:).

Attentionwhores. Gör nåt spännande som sticker ut. Hur. Tänka tänka. Jag vet! Jag skriver nåt på huden. Mina ungar älskar tatueringar, skriker se på mej om det men är ganska gulligt när barnen är fem. Men sen...?

• Anonym (Beror på)
    tooschoolforcool skrev 2013-08-12 07:18:39 följande:

Men det där ÄR ju stereotyping. Om man nu skaffar en gadd vid 18, så behöver det ju knappast vara för att man "måste", utan mer sannolikt att man velat ha en gadd länge, i många år, men nu vart "ansvarsfull" nog med att vänta tills man "fyllt vuxen"

Och ens val av motiv är väl upp till var och en och behöver inte alls vara WT ( vad det nu betyder om man som ni här bor i Sverige, lol, bara en sån benämning betyder ju att man sett för många amerikanska tv serier och hakat på "den balla strömmen") Och tänk om alla MÅSTE ha absolut olika motiv med ABSOLUT olika betydelser, då blir ju det precis lika mainstream i sig också.

Bara att inse att för somliga så är det aldrig bra, kommer heller aldrig bli det, hur det än är.Det finns alltid nåt att klanka ner på och sätta diverse ökennamn på, oftast för att man vill kunna känna sig överlägsen även om man vet med sig innerst inne att det endast är artificiell BS.
    tja, det där är din åsikt. Förstår inte varför Fl:are inte kan förstå att WT är ett begrepp, precis som emos, hipsters,brats, raggare osv. 

Finns såklart 18 åringar som gör bra, genomtänkta motiv. MEn lika ofta känns det som att många som gör första (och oftast enda) bara gör något "för att de vill ha en tattoo". Och då kan det bli lite hursomhelst, med tribals, delfiner eller varför inte indianer.. 
  • Anonym (30årskris)

Mycket intressant läsning för mig som går i tankar på att skaffa en tatuering. Eller om det är en övergående 30-årskris...

• Please

Tänk att man 2013 ska behöva läsa om alla trångsynta människors fördomar. Är det inte tatueringar så är det nått annat.
    Jäkla mobbarmentalitet.
    Jag har också fördomar, mina riktar sig främst mot trångsynta/ inskränkta människor som inte pallar med olikheter.

Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...