• Anonym (Boka)

Fördomar om de som bär tatuering...

Läste i "fulaste namn-tråden" om fördomar om de som har tatueringar.
    Har du några fördomar om dessa människor? Har de lägre utbildningsnivå? Är de socialbidragstagare? Är de lågintelligenta? Oallmänbildade?
    Eller kan det vara så att vem som helst i alla socialgrupper bär tatueringar? Har motivet betydelse för vilken socialgrupp personen tillhör?

Är en tribaltatuering i svanken eller taggtråd runt överarmen mer "lågstatus" än en klassisk old school? 

• Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...
  • Anonym (30årskris)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-12 16:28:02 följande:
    Skrämmande många rätt!! 5 av 7 typ, om det var sju påståenden..

Haha, kul!  
  • mteriksson
    Anonym (what) skrev 2013-08-12 01:20:13 följande:
    På brösten...? Är det vanligt förekommande på något vis menar du?
    Har sett det flera gånger! Eller på armen!
    Värst är alla dessa rosor på brösten eller vingar på ryggen=) 
  • Studentpappa

Generellt gäller i den verklighet där jag lever att ju fler och större tatueringar du har desto lägre är din utbildningsnivå. Undantag finns givetvis men jag känner ingen välutbildad med en half-sleeve. Eller nu ljög jag det var en ingenjör på min skola som hade en. 

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
  • Anonym (Undrande)
    Studentpappa skrev 2013-08-12 21:35:45 följande:
    Generellt gäller i den verklighet där jag lever att ju fler och större tatueringar du har desto lägre är din utbildningsnivå. Undantag finns givetvis men jag känner ingen välutbildad med en half-sleeve. Eller nu ljög jag det var en ingenjör på min skola som hade en. 
    Jag får väl flika in lite här då och ge dig ett till undantag från regeln... Förutom järnkors på bröstet så har jag en hel sleeve på min högra arm, och två separata tatueringar på den vänstra. Funderar på att flika ihop dem till en sleeve med. Och har en del andra gaddningar med... love that ink.

Jag är ingenjör, 4,5 år på teknisk högskola, jobbar inom processindustri, 37 år, ansvarstagande småbarnsförälder ( tycker jag själv), läser massvis med litteratur, både romaner, historia och faktaböcker. Dessutom har jag en stark förkärlek till små klossar av plast som man kan bygga fantastiska kreationer av...
  • Studentpappa
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-12 21:54:33 följande:
    Jag får väl flika in lite här då och ge dig ett till undantag från regeln... Förutom järnkors på bröstet så har jag en hel sleeve på min högra arm, och två separata tatueringar på den vänstra. Funderar på att flika ihop dem till en sleeve med. Och har en del andra gaddningar med... love that ink.

Jag är ingenjör, 4,5 år på teknisk högskola, jobbar inom processindustri, 37 år, ansvarstagande småbarnsförälder ( tycker jag själv), läser massvis med litteratur, både romaner, historia och faktaböcker. Dessutom har jag en stark förkärlek till små klossar av plast som man kan bygga fantastiska kreationer av...
    Ja nu skrev jag generellt och att jag är medveten om att undantag finns. Men det är ungefär som att jag känner en som har fyra tår på en av sina fötter. Det existerar men är ganska sällsynt. Jag har inget emot tatueringar utan skrev enbart hur jag uppfattar den generella "bäraren".
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
  • Sebastian72
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-12 21:54:33 följande:

Och låt mej gissa. Du har svårt med sociala kontakter. Du är en ensamvarg (det gillar jag). Men ibland - bara ibland - kan du öppna dej inför polarna. Efter tio öl och du skäms dagen efter. 

Att gilla Lego är stor varning på:):

• Rocktrollet

Jag har ett hjärta, två svalor och en fjäril? Vad säger det om mig förutom att jag inte har någon fantasi?

• Anonym (x)

Tröttnar man inte på sin tatuering, och vad gör man då? Såg en ung tjej med en tatuering i form av en blyertsteckning med slingor där motivet var ett janusansikte, halvaansiktet en ung kvinna o andra halvan en ruttnande dödskalle. I och för sig snyggt tecknad men hur kul är dödskallen på en 50-åring? Modet ändrar sig dessutom, det jag tyckte var snyggt i början på åttiotalet, när jag var 20, tycker jag inte alls om idag, hur tänker ni tatuerade kring det? (Modeväxlingar i motiv o stil över livscykeln).

Svar på tråden Fördomar om de som bär tatuering...