HEJ!
Väldigt många svar!
Jag
vet att rubriken är provocerande, men
tyvärr är det det som behövs på
FL för att få fler än 3 att svara i tråden.
E det inte lite
ironiskt att på top på hetaste handlar det om hur man torkar sig efter toabesök? Det beror på min provocerande rubrik och inte så väldigt trevliga trådstart.
Hade kunnat skriva:
Rubrik: Det är något jag funderar över ang toapapper, kan någon ge mig svar?
TS: Jag undrar över hur det kommer sig att man torkar sig med papper efter man bajsat istället för att använda vatten.. Om man får bajs på ett annat ställe på kroppen så använder man ju inte bara toapapper (talar ej om händerna) så varför nöjer man sig med papper i rumpan?
Är det någon som tror sig veta hur det kommer sig att man använder toapapper istället för vatten?
Men ärligt, hur många svar hade jag fått då??
Jag är född och uppvuxen i sverige, har också torkat med papper tidigare, när jag sedan åkte utomlands och bara hade tillgång till
vatten insåg jag hur mycket fräschare man känner sig/blir.
Till er som skriver att det inte är bajs när man torkar sig och att jag måste ha väldigt kletigt bajs som har behovet av att tvätta mig undrar jag varför ni
överhuvudtaget torkar om det inte finns nåt bajs att torka.._?
Att
jag gav exempel på att tex få på knät även fast det sällan, mer än sällan händer( för det kan hända, väldigt liten chans, men inte omöjligt), är för att jag vet att de flesta hade inte nöjt sig med att torka med papper då eftersom de inte kännt sig rena, så
varför nöja sig med papper i rumpan?
Det va ett exempel, det vet ni också.
Jag bryr mig egentligen inte om andras toavanor egentligen, men detta är faktiskt något jag funderat över då,
eftersom man faktiskt kan fundera över konstiga saker ibland.. Speciellt då jag insett att toapapper används flitigt.. Det är också mer miljövänligt att använda vatten (om man inte använder allt för mycket dvs)
Att duscha kroppen hör inte in i denna tråd, det kan vi diskutera i en annan.. Men det är också nåt jag funderar lite över.