• Anonym (fyfan)

Varför är ni så jävla äckliga?

Jag kan verkligen inte förstå varför man bara torkar sig med papper efter man bajsat..
    Om du hade fått bajs på nån annan del av kroppen hade du väl inte bara torkat bort med papper???
    Kan någon snälla förklara varför??

• Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?
  • stickkontakt

Menar ni på allvar att man ska klä av sig och sätta sig i duschen för att tvätta rumpan efter varje gång man bajsat? Om folk faktiskt gör det börjar jag förstå varför vissa tar så lång tid på toa. Men hur gör man på jobbet då? Vi har pyttesmå toaletter med minimala handfat. Det verkar vansinningt jobbigt att försöka tvätta rumpan där. Nej, jag håller mig till papper jag. Så länge det inte luktar, kliar eller svider är jag nöjd, för jag brukar inte vara i rumpan och peta ändå. 

Om jag skulle få bajs på benet skulle jag tvätta mig. Mina ben vidrör jag titt som tätt, och en eventuell rest av bajs där skulle kunna hamna på händerna och sedan tex i maten. Men som sagt, jag går inte och petar mig i rumpan hela dagarna. Den är väl förpackad i trosor och byxor mellan toabesöken, och efter toabesök tvättar jag ändå händerna.

Jag duschar ibland (inte varje dag dock) och jag vet hur det känns att vara nytvättad i rumpan. Det är faktiskt ingen som helst skillnad i känsla mot när jag torkat mig med papper, så jag avstår experimentet som föreslogs här ovan.

PS. Om någon undrar varför vi i Sverige inte har en tradition av att tvätta rumpan med vatten kan ni ju ta och fundera på hur trevligt det är att tvätta sig med kallt vatten på ett utedass i -25.

• Puffpinglan
    stickkontakt skrev 2013-08-13 10:07:04 följande:
    Menar ni på allvar att man ska klä av sig och sätta sig i duschen för att tvätta rumpan efter varje gång man bajsat? Om folk faktiskt gör det börjar jag förstå varför vissa tar så lång tid på toa. Men hur gör man på jobbet då? Vi har pyttesmå toaletter med minimala handfat. Det verkar vansinningt jobbigt att försöka tvätta rumpan där. Nej, jag håller mig till papper jag. Så länge det inte luktar, kliar eller svider är jag nöjd, för jag brukar inte vara i rumpan och peta ändå. 

Om jag skulle få bajs på benet skulle jag tvätta mig. Mina ben vidrör jag titt som tätt, och en eventuell rest av bajs där skulle kunna hamna på händerna och sedan tex i maten. Men som sagt, jag går inte och petar mig i rumpan hela dagarna. Den är väl förpackad i trosor och byxor mellan toabesöken, och efter toabesök tvättar jag ändå händerna.

Jag duschar ibland (inte varje dag dock) och jag vet hur det känns att vara nytvättad i rumpan. Det är faktiskt ingen som helst skillnad i känsla mot när jag torkat mig med papper, så jag avstår experimentet som föreslogs här ovan.

PS. Om någon undrar varför vi i Sverige inte har en tradition av att tvätta rumpan med vatten kan ni ju ta och fundera på hur trevligt det är att tvätta sig med kallt vatten på ett utedass i -25.
    Just precis!
    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym (fyfan)
    Wittra skrev 2013-08-13 09:54:32 följande:
    Så folk kör med våtservetter , vattenkannor, duschar efter de bajsat. Herregud vilken ritual........

Själv har jag ett liv och vägrar ägna en herrans massa tid på att skura arslet
    Tar inte mer tid än att torka med papper. Så vi har tid att leva våra liv med
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (usch ts) skrev 2013-08-13 10:02:18 följande:

Hur gör du för att få så mycket bajs att du måste tvätta bort det? Jag får aldrig bajs utanför tarmen, kommer inget på pappret när jag torkar. De gånger det har hänt så har jag varit magsjuk och haft smetig avföring.

Så varför ens torka då?
  • Anonym (Rent)
    Anonym (fyfan) skrev 2013-08-12 22:18:01 följande:
    kunde det bero på smuts från rumpan trodde gyn?

Inte bara kan, det berodde på det. Då bakterier kan (kommer) komma in i slidan av sex, fel trosor, fel metod då man torkar sig etc
  • Wittra
    stickkontakt skrev 2013-08-13 10:07:04 följande:

Hahaha....precis vad jag också tänkte....äntligen en förklaring på varför många verkar bosätta sig på dass. På mitt jobb har vi också små handfat och det skulle bli enormt bökigt att baxa upp röven i dem....
  • dessan59

TS

Är det du är ute efter att få så många reaktioner som möjligt med denna "skittråd", är det inte bättre att du håller reda på din egen hygien, så fixar vi våra underreden själva. Efter många år inom vården är jag luttrad, och sköter rumpan med bravur. Att kalla folk äckliga är väll inte nödvändigt, du har ingen aning hur andra sköter sin hygien.

• sextiotalist
    Wittra skrev 2013-08-13 10:16:15 följande:

Hahaha....precis vad jag också tänkte....äntligen en förklaring på varför många verkar bosätta sig på dass. På mitt jobb har vi också små handfat och det skulle bli enormt bökigt att baxa upp röven i dem....
    Vi har inte ens handfat i toalettbåsen, mer än på handikapptoaletten
  • Anonym (Funko)

Efter att ha läst på fl vågar jag knappt använda offentliga handfat längre. Jag är rädd att det gör mer skada än nytta. Folk sätter ner nerskitna ungar i handfaten och tydligen ska man inte vara så säker på att inte även människorumpor varit där. Jag vill inte dela tarmflora med hela Sveriges befolkning. Jävla äckel..., ni som springer runt på dass med intorkad rumpa i jakt på heligt vatten kan ju tänka på det nästa gång ni tar någon (kanske mej) i hand!

• Anonym (Rent)
    Anonym (Funko) skrev 2013-08-13 10:24:05 följande:
    Efter att ha läst på fl vågar jag knappt använda offentliga handfat längre. Jag är rädd att det gör mer skada än nytta. Folk sätter ner nerskitna ungar i handfaten och tydligen ska man inte vara så säker på att inte även människorumpor varit där. Jag vill inte dela tarmflora med hela Sveriges befolkning. Jävla äckel..., ni som springer runt på dass med intorkad rumpa i jakt på heligt vatten kan ju tänka på det nästa gång ni tar någon (kanske mej) i hand!

Ush, bara en undran vad anser du barn/ungar är för något om inte människor?
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?