stickkontakt skrev 2013-08-13 10:07:04 följande:
Menar ni på allvar att man ska klä av sig och sätta sig i duschen för att tvätta rumpan efter varje gång man bajsat? Om folk faktiskt gör det börjar jag förstå varför vissa tar så lång tid på toa. Men hur gör man på jobbet då? Vi har pyttesmå toaletter med minimala handfat. Det verkar vansinningt jobbigt att försöka tvätta rumpan där. Nej, jag håller mig till papper jag. Så länge det inte luktar, kliar eller svider är jag nöjd, för jag brukar inte vara i rumpan och peta ändå.
Om jag skulle få bajs på benet skulle jag tvätta mig. Mina ben vidrör jag titt som tätt, och en eventuell rest av bajs där skulle kunna hamna på händerna och sedan tex i maten. Men som sagt, jag går inte och petar mig i rumpan hela dagarna. Den är väl förpackad i trosor och byxor mellan toabesöken, och efter toabesök tvättar jag ändå händerna.
Jag duschar ibland (inte varje dag dock) och jag vet hur det känns att vara nytvättad i rumpan. Det är faktiskt ingen som helst skillnad i känsla mot när jag torkat mig med papper, så jag avstår experimentet som föreslogs här ovan.
PS. Om någon undrar varför vi i Sverige inte har en tradition av att tvätta rumpan med vatten kan ni ju ta och fundera på hur trevligt det är att tvätta sig med kallt vatten på ett utedass i -25.
Hahaha....precis vad jag också tänkte....äntligen en förklaring på varför många verkar bosätta sig på dass. På mitt jobb har vi också små handfat och det skulle bli enormt bökigt att baxa upp röven i dem....