• Anonym (fyfan)

Varför är ni så jävla äckliga?

Jag kan verkligen inte förstå varför man bara torkar sig med papper efter man bajsat..
    Om du hade fått bajs på nån annan del av kroppen hade du väl inte bara torkat bort med papper???
    Kan någon snälla förklara varför??

• Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?
  • Rocktrollet

Jag är nog överrenlig. Tvättar mig ordentligt i rumpan på efter morgonens toalettbesök och duschar direkt när jag kommer hem från jobbet. Sen på kvällen gör jag rent ansiktet ordentligt.

Avskyr när folk skyller på att man blir torr av att duscha mer än 2-3 gånger i veckan. Vafan liksom?? Jag är hellre torr än äcklig. 

• sextiotalist

Fascinerande.
    Nå Ts, jag använder papper och använder ofta vita trosor, kan upplysa om att det enda som fläckar ned mina trosor är flytningar. Dvs längre bak så är det fortfarande rent.

Hade jag använt vatten på det sättet, så hade jag fått självsprickor i hela underlivet (mitt underliv är känsligt för vatten) och då hade jag troligen haft svårare att hålla rent.   

• Anonym (I)

Vilken otrevlig rubrik, vilket påhopp!
    Vad jag har för toarutiner tycker jag liksom är något privat som ingen har med att göra. Men att kalla folk äckliga hur som helst, nää. 

• Anonym
    Glesmustaschio skrev 2013-08-13 01:48:33 följande:
    Anledningen till att de flesta i Sverige torkar sig med papper endast är att de är uppvuxna pa det sättet, och gamla vanor sitter som berget.

Om du är svensk har du troligen ocksa torkat rumpan med papper innan du lärde dig hur man tvättar den ordentligt efter stort toalettbesök. I sa fall har du svaret i ditt eget minne.

Fragan är väl snarare varför det är en sadan brist pa "Aha-upplevelser" med tanke pa att tradar liknande denna har kommit upp under Familjelivs historia, och jag har hittils inte sett ett enda inlägg där nagon skriver nagonting i stil med "Jag har alltid trott att papper var tillräkligt för att rumpan skulle bli ren eftersom papperet blir vitt, men det du säger är inte sa konstgt trots allt. Jag ska prova att tvätta rumpan efter toalettbesök och se om det känns värt besväret"

Istället skrivs det diverse intressanta inlägg om hur den ene minsann har teflonbajs som inte alls kontaminerar nagon del av rumpar varpa man skulle vilja fraga om och isafall varför personen ifraga använder sig av toalettpapper över huvud taget. Den andre tycker att tradstartaren ska dra näsan ur dennes bak och den tredje anser att rumpan är ett undangömt skrymsle och därför inte i behov av samma omvardnad som resten av kroppen.

Jag har själv varit som du TS, sadär lite halvarg och halväcklad av folks toalettvanor, men sedan slog det mig att man inte kommer nagonstans genom att försöka skambelägga folk, da drar de fram klorna.

Det jag skulle vilja se fran dig Tradstartaren är nagon form av palitlig och respektabel källa där det gar att läsa om fördelar med att tvätta rumpan istället för att bara torka. Sedan skulle det vara en fördel om du formulerade om din tradstart sa att den vore mer informativ och mindre nedvärderande.

I övrigt haller jag med dig att det är mycket bättre och känns dessutom mycket fräshare att tvätta sig efter att ha gjort nummer 2. Själv tycker jag att det vore bättre om svenska folket anammade denna vana, men da är det mycket bättre att inte vara sa burdus och framfusig, för manga känner nog att du pa nagot sätt sniffar dem i baken och dömer dem för deras vanor.

Försök att börja med en artikel om fördelarna med att tvätta sig i rumpan efter nummer 2, själv är jag för trött för att leta fram en sadan just nu.

Till er som inte tvättar er i rumpan efter nummer 2:

En utmaning! Bara för skojs skull, kan ni inte (de som vill saklart) prova att tvätta rumpan efter toalettbesöket under en vecka, bara för att se hur det känns, sedan kan ni rapportera här pa forumet om ni tycker att det kändes onödigt eller om ni fatt en ny vana. Allt detta kan förstas göras anonymt, men det vore intressant att se om nagon här är villig att prova bara för skojs skull. Det gar förstas inte när man är pa jobbet eller liknande, men testa att göra det i alla fall i hemmet.
    Instruktioner: Förtorka, sedan gar det bra att tvätta i dushen pa samma sätt som ni gör när ni tar en vanlig dusch och tvättar underlivet.

Mvh.

Eftersom det inte brukar uppstå problem (till exempel luktmässiga men framförallt hälsomässiga) till följd av enbart toalettpappersanvändning ser jag ingen anledning till att hux flux börja tvätta. Har man väldigt kladdig diarré förstår jag om man vill tvätta av sig, men med en frisk mage som fungerar normalt räcker det med toalettpapper om man inte tänker företa sig någon exceptionell aktivitet med anus.
  • Anonym
    Anonym (uska) skrev 2013-08-13 03:25:10 följande:
    hmm... ja inte tar man bara papper! inte när de är skitigt jobb då e de faktiskt vattenbunke o mycket papper o verkligen gräva rent om de så behövs.

skulle ni använda vanligt toapapper på era blöjbarn o säga att de e rent nog?

de e samma sak gällande vuxna, tycker jag.
    lite vatten skadar inte när man skiter,
    okej nu ska jag vara specifik om de är hårt kletar de inte så mycket o då torkar man av några gånger med blött papper.
    är det lite mjukare så vet ni alla att de kan gå åt en hel del papper, då är det bara att torka av de mesta o tvätta av resten med vatten (tvål/olja)  så som man gör på sina barn.

du tvättar ju händerna efter toabesöket varför inte tvätta röven?

hygienmässigt så borde tjejer tvätta av sig lite med tanke på att bakterierna kan vandra o ge uvi / svamp mm

Men men de e ju upp till var o en hur man gör!
    Jag stoppar inte röven i munnen och använder den inte till att laga mat till min familj.
  • Anonym
    Rocktrollet skrev 2013-08-13 05:40:01 följande:
    Jag är nog överrenlig. Tvättar mig ordentligt i rumpan på efter morgonens toalettbesök och duschar direkt när jag kommer hem från jobbet. Sen på kvällen gör jag rent ansiktet ordentligt.

Avskyr när folk skyller på att man blir torr av att duscha mer än 2-3 gånger i veckan. Vafan liksom?? Jag är hellre torr än äcklig. 
    Hellre dömande än ödmjuk också, visst. Man är inte nödvändigtvis äcklig för att man duschar 2-3 gånger i veckan.
  • Anonym
    Anonym (XXX) skrev 2013-08-12 21:38:37 följande:
    Jag brukar inte få bajs på knäet, jag är inte så vig. 
    Hahahaha
  • Anonym (Onödigt)

Om man har en väl fungerande mage så bajsar man utan att det blir smetigt i rumpan. Därför är det helt onödigt med en dusch om man har rätt konsistens på bajset. Ni som måste duscha varje gång ni bajsat borde se över era matvanor.

• Mandel

Äter man bra kost blir man inte kletig när man bajsar! Så länge man inte är sjuk då.

Hur många friska djur i naturen går om kring med en massa bajs i rumpan? Inga, av den anledningen att de äter det som de ska och är då bra i magen och har då bra avföring som "ploppar" ut och inte kletar.

Sluta käka socker och spannmålsprodukter så ska du se att problemet löser sig enkelt av sig självt. Hepp! 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextiotalist
    Mandel skrev 2013-08-13 08:00:34 följande:
    Äter man bra kost blir man inte kletig när man bajsar! Så länge man inte är sjuk då.

Hur många friska djur i naturen går om kring med en massa bajs i rumpan? Inga, av den anledningen att de äter det som de ska och är då bra i magen och har då bra avföring som "ploppar" ut och inte kletar.

Sluta käka socker och spannmålsprodukter så ska du se att problemet löser sig enkelt av sig självt. Hepp! 
    Haha, det där är indivduellt, jag fixar inte fibrer, baljväxter och sådant.
    Däremot sköter sig min mage utnärkt ifall jag äter vitt bröd. 
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?