• Anonym (fyfan)

Varför är ni så jävla äckliga?

Jag kan verkligen inte förstå varför man bara torkar sig med papper efter man bajsat..
    Om du hade fått bajs på nån annan del av kroppen hade du väl inte bara torkat bort med papper???
    Kan någon snälla förklara varför??

• Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?
  • Utropstecknet

Glesmustaschio - Jag duschar hela kroppen två gånger om dagen, morgon och kväll, och byter givetvis underkläder i samband med detta. Lägg därtill att jag torkar min ändalykta ren efter det att jag bajsat (någonting jag i regel gör en gång om dagen). För mig hade en dusch efter toabesöket inte bara upplevts som krångligt utan också som onödigt.

Jag förstår inte riktigt vad som kan fastna i arslet efter det man bajsat som inte toalettpappret klarar av att ta bort?

• Anonym (................)
    Utropstecknet skrev 2013-08-13 01:58:28 följande:
    Glesmustaschio - Jag duschar hela kroppen två gånger om dagen, morgon och kväll, och byter givetvis underkläder i samband med detta. Lägg därtill att jag torkar min ändalykta ren efter det att jag bajsat (någonting jag i regel gör en gång om dagen). För mig hade en dusch efter toabesöket inte bara upplevts som krångligt utan också som onödigt.

Jag förstår inte riktigt vad som kan fastna i arslet efter det man bajsat som inte toalettpappret klarar av att ta bort?
    just det, dubbelt upp med jobb .. men många har ingen fritid så dom måste fylla den tiden med onödiga "måsten" :D
    Utropstecknet skrev 2013-08-13 02:14:30 följande:
    Anonym (.........) - Ja, har man inte bekymmer så skaffar man sig det :P
    haha, ja, undrar om vederbörande har provat med sandpapper ?? :D  vem vet, mer kanske lossnar då ?
    Sen på köpet lossnar döda hudceller....hahaha!
  • Anonym (bum gun)

Jag är lite inne på att installera en underlivsdusch, typ http://www.thebumgun.com/

Ni som varit i Thailand vet att där har man sådana duschar och man har bara papperet till att torka sig torr med. Man slänger det helst inte heller i toan för det täpper till avloppen.

Bodde i Thailand ett tag och det tog några veckor innan man vågade prova, men när man väl använt en sådan dusch så är det svårt att vänja av sig. Man känner sig otroligt mycket renare och fräschare.

Anonym (bum gun) skrev 2013-08-13 02:50:24 följande:
    Bodde i Thailand ett tag och det tog några veckor innan man vågade prova, men när man väl använt en sådan dusch så är det svårt att vänja av sig. Man känner sig otroligt mycket renare och fräschare.
    kan kanske känner sig det, men det är väldigt lätt att förändra ph värdet av att vara för renlig med, & då har man helt andra "problem"
  • Anonym (Duschar.)

Tvättar alltid med tvål och vatten efteråt om jag är hemma. Sällan och aldrig att jag behöver skita när jag är borta och är jag på resa så blir det våtservetter. Känner mig inte ren annars, det har inget med fobi eller bakterier att göra.

Anonym (Duschar.) skrev 2013-08-13 02:56:39 följande:
    Tvättar alltid med tvål och vatten efteråt om jag är hemma. Sällan och aldrig att jag behöver skita när jag är borta och är jag på resa så blir det våtservetter. Känner mig inte ren annars, det har inget med fobi eller bakterier att göra.
    good for you, det struntar väl vi andra i, vad dina bestyr är ? lika mkt som Ts ska skita i vad andras vanor är ? :D

så länge hen slipper lukta/titta i vår klyfta där bak, & alt tvätta vår tvätt ? :D  Fast iofs..detta barnsliga "mode" med att visa halva kalsongröven av folk som har PBS syndrom, så måste det varit starten på denna tråd :D

Ts såg väl ngt hen inte gillade *S*
  • Anonym (uska)
    Anonym (relax) skrev 2013-08-12 21:40:56 följande:
    Tur du inte jobbar inom äldrevården iallafall Ts  
    hmm... ja inte tar man bara papper! inte när de är skitigt jobb då e de faktiskt vattenbunke o mycket papper o verkligen gräva rent om de så behövs.

skulle ni använda vanligt toapapper på era blöjbarn o säga att de e rent nog?

de e samma sak gällande vuxna, tycker jag.
    lite vatten skadar inte när man skiter,
    okej nu ska jag vara specifik om de är hårt kletar de inte så mycket o då torkar man av några gånger med blött papper.
    är det lite mjukare så vet ni alla att de kan gå åt en hel del papper, då är det bara att torka av de mesta o tvätta av resten med vatten (tvål/olja)  så som man gör på sina barn.

du tvättar ju händerna efter toabesöket varför inte tvätta röven?

hygienmässigt så borde tjejer tvätta av sig lite med tanke på att bakterierna kan vandra o ge uvi / svamp mm

Men men de e ju upp till var o en hur man gör!
    Anonym (uska) skrev 2013-08-13 03:25:10 följande:
    hmm... ja inte tar man bara papper! inte när de är skitigt jobb då e de faktiskt vattenbunke o mycket papper o verkligen gräva rent om de så behövs.

skulle ni använda vanligt toapapper på era blöjbarn o säga att de e rent nog?

de e samma sak gällande vuxna, tycker jag.
    lite vatten skadar inte när man skiter,
    okej nu ska jag vara specifik om de är hårt kletar de inte så mycket o då torkar man av några gånger med blött papper.
    är det lite mjukare så vet ni alla att de kan gå åt en hel del papper, då är det bara att torka av de mesta o tvätta av resten med vatten (tvål/olja)  så som man gör på sina barn.

du tvättar ju händerna efter toabesöket varför inte tvätta röven?

hygienmässigt så borde tjejer tvätta av sig lite med tanke på att bakterierna kan vandra o ge uvi / svamp mm

Men men de e ju upp till var o en hur man gör!
    men jisses...blöjbarns bajs smetar ju ut sig överallt på rumpan, det är ju för bövelen en HELT annan sak ?!?
Svar på tråden Varför är ni så jävla äckliga?