I år är ett mellanår för oss då vi bara behöver köpa nya vantar ca 150kr, fleecebyxor 99kr och fodrade galonvantar 70kr. Förra året däremot köptes Reimaoverall för 700kr ( erbjudande 50%), allvädersstövlar 400kr, stövlar fr Timberland 400kr (rea 50% då de ärvda växtens ur efter jul), vantar 129kr, mössa 179. Vi köpte också extra jacka och byxor för ca 500kr totalt. inte helt nödvändigt men praktiskt att ha att byta med och mer flexibelt när ,an t ex går och handlar eller ska åka bil. De är inte lika vattenavvisade som overallen och kräver mer hjälp att ta på, så de passar mindre bra på dagis. Fleecekläder finns från 2 år tillbaka och den jackan funkar ännu, liksom ett av två underställ. Köpte även 2par långkalsonger i fjol, minns ej pris. Eg skulle vi ha behövt köpa nya stövlar till kommande vinter, men när jag köpte i fjol var sonen inte med så jag köpte två storlekar o skulle få lämna tillbaka de som inte passade. Men vi blev rejält sjuka hela familjen så jag hann inte lämna tillbaka dem i tid. Lyckligtvis var de de större stövlarna, så det blir lika som i fjol. Raggsockor stickar farmor varje sommar och flera mössor verkar funka år efter år. När sonen var yngre köpte vi i princip allt utom mössa och vantar begagnat eller ärvde och lade sällan så mkt som en hundring på overall. Men när han i fjol kom upp i stl 110 var utbudet väldigt dåligt, men eftersom han kan ha samma minst två år och det går att sälja om det inte är för slitet tyckte vi att det var värt nyinvesteringen. Nu kommer ett småsyskon t hösten och det barnet kommer nästan inte att ha några nya kläder alls de närmaste 3 åren, då det finns en ett år äldre kusin ( med sy- och stickningsgalen mamma) att ärva av. Gillar återanvändning så jag ger gärna min syster ett generöst bidrag om hon köper dyrare saker som overall om vi får ärva sen (de kommer att ärva tillbaka till nästa barn). Märken är inte viktigt i sig, men vi hade bra erfarenhet av en ärvd Reimaoverall och sonens fötter verkar trivas bra i Timberlands läster och det är bra kvalitet. Resten är H&M, Lindex, ICA maxi o liknande.