Har 2 barn.
Skaljackor 3 POP och 1 everest. Förra årets passar bra samt ärvt av äldre kusinen. En av POP skaljackorna köptes i år, på Tradera för 180 kr.
Fleecejackor: 1 helly hansen och 2 POP. Samma där förra årets passar än och ärvt av kusinen. 0 kr.
Överdragsbyxor: Förra årets passar än. Kommer ej ihåg vilka märken. Samma kvalitet på alla överdragsbyxor tycker jag så de behöver inte vara så dyra. 0 kr även här.
Fodrade galonställ: 2 st, båda Didriksson. Förra årets, så 0kr.
Fodrade gummistövlar, Tretorn 2 par. Köptes i slutet av förra året så 0 kr i år.
Vinterjacka/byxor: Ett set Didriksson och ett set POP. Sen förra året samt arvegods.
Vinteroverall: Min 3 åring har en didriksson som passar även i år. Min 6 åring har slitit sönder sin gamla men han vägrar ha overall nu när han börjat förskoleklass så ingen overall till honom. Kanske ska köpa ett extra set vinterjacka/byxor till honom men inte än. Så än är det 0 kr.
Mössor: Sonen har en Lindeberg mössa sedan i fjol och dottern har fått en POP mössa som jag köpt på Tradera för 40 kr. 6 åringens huvud växer inte lika snabbt längre som 3 åringens har jag märkt så han kan ha mössor som han haft i flera år medans henne får jag köpa nytt varje år till. Sedan har de några reservmössor också men som sällan används. Så 40 kr på mössor.
Halskragar har vi sedan gammalt som passar. 2 st från POP.
Vantar är inte inköpt ännu men ska köpa. Det blir nog helly hansen de är bäst tycker jag. Köper på Tradera så kanske 100-150 kr.
Vinterkängor: 2 par. Kavat samt Coops märke. Kavat har gått i arv från 5 åringen till 3 åringen och Coop minns jag inte vad de kostade. 200 kanske??
Jag tror det är allt. Summa för året blir alltså 500-600 kr för hela höst/vinterutrustningen för 2 barn.