• Anonym (Lo)

Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?

Nu är snart hösten här och med den kommer ofta behov av nya (ytter)kläder och skor för barnen, lite nyfiken på vad ni köper och hur mycket det kostar? Köper ni allt nytt? Begagnat? Vilka märkena bäst? Är det skillnad mellan dyrt och billigt? Behöver man flera uppsättningar av ytterkläder när barnen går på förskolan?

• Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?
  • Celindan

Hur man vet hur stor ens barn är om 2 år? Det är ens tredje barn och om det går 1,5 år eller 3 år spelar ju kvitta, storleken kommer ju nås!

• Mineralvatten

Vi köpte mycket begagnat utom skor =).

• Mineralvatten
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 11:02:49 följande:
    Vi köpte mycket begagnat utom skor =).
    kanske ska tillägga att det gällde mig själv och mina syskon när vi var små dock :p.

jag blir glad när jag ser i tråden att många ärver och inte är rädda för begagnat. 
  • Jungblom

Vi ärver mycket ytterkläder, en del köps begagnat och en del nytt.

Skor köps mest nytt, är svårt med storlekar och slitage på skor.

• Cornellia

Rengställ . 250
    Skaloverall 400
    Vinteroverall nr1 300
    Vinteroverall nr2 500
    Extra vinterset 400
    Stövlar 50
    Höstskor 250
    Vinterskor 1 100
    Vinterskor 2 150
    Galonvantar x 3 150
    Vintervantar 150

Så typ 2700. Sonen går på dagis, och dessutom kommer han troligen byta storlek mitt i vintern både på overall och skor. Kläderna har jag köpt nya, dock på rean i våras, skorna begagnade. 

• Mineralvatten

hej allihopa, jag måste få fråga några saker då bli planerar att jag ska bli "tjock om magen" nästa sommar ;).

Jag är själv van att ärva och köpa begagnat utom just skor på grund av slitage. är jag helt missanpassad då? jag tycker det är bättre att använda eller köpa det som redan har tillverkats istället för att köpa nytt hela tiden. spciellt när barnen är små och växer som ogräs.

• gbgumman
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 11:23:29 följande:
    hej allihopa, jag måste få fråga några saker då bli planerar att jag ska bli "tjock om magen" nästa sommar ;).

Jag är själv van att ärva och köpa begagnat utom just skor på grund av slitage. är jag helt missanpassad då? jag tycker det är bättre att använda eller köpa det som redan har tillverkats istället för att köpa nytt hela tiden. spciellt när barnen är små och växer som ogräs.

Klart att det är bra att ärva och köpa beg. Men alla kan inte göra det någon måste köpa nytt för att andra ska kunna köpa beg. Köper dyra bra kläder till ungarna. De hade förra omgången i två vintrar. De har jag nu gett till kompisars barn.
  • Mineralvatten
    gbgumman skrev 2013-09-05 12:05:27 följande:

Klart att det är bra att ärva och köpa beg. Men alla kan inte göra det någon måste köpa nytt för att andra ska kunna köpa beg. Köper dyra bra kläder till ungarna. De hade förra omgången i två vintrar. De har jag nu gett till kompisars barn.
    jo men det finns ju affärer som bara säljer beg.
  • gbgumman
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 12:11:19 följande:
    jo men det finns ju affärer som bara säljer beg.

Det är väl jätte bra att köpa där. Miljövänligt också. Lämnar ofta in mina barn käder till dessa affärer. Inte det minsta fel i det. Jag har inte orka att leta själv så jag köper nytt och hoppas jag kan göra någon glad som kan fynda. Därimot så är jag duktig på att hitta rabatter och lyckas nästan med att aldrig betala fullpris.
  • Anonym (Fundersam)
    Mineralvatten skrev 2013-09-05 11:23:29 följande:

Så länge det håller funktionen. Jag vill ha vattentäta overaller och skalkläder och de gäller att det är rätt skötta produkter om man ska köpa begagnat. Skor skulle jag aldrig köpa begagnat.

Vi köper mycket begagnat men även mycket nytt.

Skulle aldrig köpa slitet begagnat.
Svar på tråden Hur mycket spenderar ni på barnens höst & vinterkläder i år?