• majsan1980

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Känns riktigt jobbigt. Jag vill känslomässigt ha barn och längtar efter barn men är rädd!
    Är rädd för att föda
    Är rädd för att förlora min frihet
    Är rädd för att relationen mellan min sambo ska bli dålig(vi har en jättebra relation idag, trygg och stabil)
    Rädd för att våran tid tillsammans inte finns då vi får barn.

Med detta så innebär det att ingen av våra föräldrar bor i närheten, mina föräldrar skulle aldrig ens bry sig. Vi har inte så många vänner häromkring heller.
    Vi har pratat om att försöka skaffa barn nu i höst men jag är rädd, vet inte om jag vågar men jag vet att jag smälter så fort jag får syn på ett barn ute på stan.

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn? Eller har ni bara vetat att ni vill ha barn och aldrig känt sig osäkra?

• Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?
  • Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:07:59 följande:
    Då är det positivt! Man kan aldrig få ett plus om du inte är gravid Förstår det, var så för mig också. Men som sagt när det har landat så kommer allt att lugna ner sig. Kram!
    Tack dina ord värmer.
    Vi ska till mina föräldrarna i påsk (som bor väldigt långt bort från oss och som vi inte träffar så ofta).
    När berättade du för din familj?

Vart i landet bor du?
  • majsan1980
    Velig84 skrev 2014-04-09 19:12:24 följande:
    Tack dina ord värmer.
    Vi ska till mina föräldrarna i påsk (som bor väldigt långt bort från oss och som vi inte träffar så ofta).
    När berättade du för din familj?

Vart i landet bor du?

Berättade allra först för min syster innan v.12, sen berättade vi för resten av familjen, släktingar v.12. De bor ju inte i närheten av oss så vi valde att vänta med att berätta. Om det känns bra att berätta för din familj så gör det

Bor i Stockholm. Vart bor du?

• Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:23:55 följande:

Berättade allra först för min syster innan v.12, sen berättade vi för resten av familjen, släktingar v.12. De bor ju inte i närheten av oss så vi valde att vänta med att berätta. Om det känns bra att berätta för din familj så gör det

Bor i Stockholm. Vart bor du?

Jag vill nog inte berätta riktigt än men jag vet inte hur jag ska ta mig undan alkoholen och viss mat utan att dom börjar fundera. Visst jag dricker så gott som inget, men en cider kan vara gott till grillat typ...

Jag bor i Helsingborg.

• majsan1980
    Velig84 skrev 2014-04-09 19:30:34 följande:
    Jag vill nog inte berätta riktigt än men jag vet inte hur jag ska ta mig undan alkoholen och viss mat utan att dom börjar fundera. Visst jag dricker så gott som inget, men en cider kan vara gott till grillat typ...

Jag bor i Helsingborg.

Nej förstår det, ville inte heller berätta. Jag berättade tidigare till min syster eftersom vi ofta ses där alkohol är inblandat. Orkade inte hitta på mer historier om varför jag inte ville dricka alkohol. 

Jag brukade säga att jag hade huvudvärk eller magproblem. Hade ju både huvudvärk och magproblem innan grav, men till sist gick det inte längre Huvudvärk går ju alltid köra med och att man har tagit någon alvedon. Tabletter och alkohol är ju aldrig en bra kombination
  • Velig84
    majsan1980 skrev 2014-04-09 19:36:20 följande:
    Nej förstår det, ville inte heller berätta. Jag berättade tidigare till min syster eftersom vi ofta ses där alkohol är inblandat. Orkade inte hitta på mer historier om varför jag inte ville dricka alkohol. 

Jag brukade säga att jag hade huvudvärk eller magproblem. Hade ju både huvudvärk och magproblem innan grav, men till sist gick det inte längre Huvudvärk går ju alltid köra med och att man har tagit någon alvedon. Tabletter och alkohol är ju aldrig en bra kombination
    Tack för tipset! :)
  • joss82
    Velig84 skrev 2014-04-09 19:06:20 följande:
    Testade positivt idag, men jag var och köpte två test till som jag ska testa med imorgon bitti.
    Jag hoppas så att du har rätt, många känslor nu...

Grattis! Så häftigt! Förstår att det är en karusell av känslor nu! Men det blir nog bra, ska du se. Mina föräldrar bor också ganska långt ifrån. Om jag blev gravid skulle jag nog passa på och berätta för dem när jag var där oavsett vilken vecka jag var i då. Tror jag. Kanske känns annorlunda när det väl är skarpt läge...
  • Velig84

Vilken karusell detta är. Hur vet man att man gör rätt val? Vi har ett bra liv nu som jag är oerhört nöjd med. Tänk om detta valet blir till det sämre? Hjälp...

• sanna82
    majsan1980 skrev 2013-08-26 20:33:39 följande:
    Känns riktigt jobbigt. Jag vill känslomässigt ha barn och längtar efter barn men är rädd!
    Är rädd för att föda
    Är rädd för att förlora min frihet
    Är rädd för att relationen mellan min sambo ska bli dålig(vi har en jättebra relation idag, trygg och stabil)
    Rädd för att våran tid tillsammans inte finns då vi får barn.

Med detta så innebär det att ingen av våra föräldrar bor i närheten, mina föräldrar skulle aldrig ens bry sig. Vi har inte så många vänner häromkring heller.
    Vi har pratat om att försöka skaffa barn nu i höst men jag är rädd, vet inte om jag vågar men jag vet att jag smälter så fort jag får syn på ett barn ute på stan.

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn? Eller har ni bara vetat att ni vill ha barn och aldrig känt sig osäkra?
    Jag känner igen mig exakt i det du skriver.. Jag har också varit där och nu övervunnit min rädsla - även om den kommer tillbaka då och då. Jag pratade mkt med min sambo om detta och lyckades på ngt sett övervinna rädslan, se fram emot ngt nytt, även om det innebär en omställning. Jag har nu varit utan p-piller i ca 3 månader och hoppas på att plussa snart.. Lycka till framöver!
  • majsan1980
    sanna82 skrev 2014-04-12 21:22:19 följande:
    Jag känner igen mig exakt i det du skriver.. Jag har också varit där och nu övervunnit min rädsla - även om den kommer tillbaka då och då. Jag pratade mkt med min sambo om detta och lyckades på ngt sett övervinna rädslan, se fram emot ngt nytt, även om det innebär en omställning. Jag har nu varit utan p-piller i ca 3 månader och hoppas på att plussa snart.. Lycka till framöver!
    Jag är idag gravid och ska ha barn i september. Som jag har skrivit tidigare så försvann mycket när jag väl blev gravid. Är inte rädd för att bli mamma eller min och min partners relation. Men däremot jätterädd för förlossningen.

Lycka till för er också!
  • Musse90

Så skönt att veta att man inte är ensam om sin oro och rädsla. Kommer verkligen följa den här tråden och alla er som skriver i den. 
    Jag är rädd för att vardagen kommer förändras till det sämre för nu har vi det verkligen helt fantastiskt, jag är rädd för vad omgivningen ska säga då vi bara varit tillsammans i ett år drygt men känt varandra i flera och för att han är 4år yngre än mig men vill ha barn lika mycket om inte mer ibland än mig ;) men han är också orolig emellanåt.. nog jag som skrämmer upp honom :/

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?