• majsan1980

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?

Känns riktigt jobbigt. Jag vill känslomässigt ha barn och längtar efter barn men är rädd!
    Är rädd för att föda
    Är rädd för att förlora min frihet
    Är rädd för att relationen mellan min sambo ska bli dålig(vi har en jättebra relation idag, trygg och stabil)
    Rädd för att våran tid tillsammans inte finns då vi får barn.

Med detta så innebär det att ingen av våra föräldrar bor i närheten, mina föräldrar skulle aldrig ens bry sig. Vi har inte så många vänner häromkring heller.
    Vi har pratat om att försöka skaffa barn nu i höst men jag är rädd, vet inte om jag vågar men jag vet att jag smälter så fort jag får syn på ett barn ute på stan.

Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn? Eller har ni bara vetat att ni vill ha barn och aldrig känt sig osäkra?

• Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?
  • Fruppe

Stort grattis Amalian!! Det kommer gå super bra ska du se ;) 

• Saken86

Grattis Amalian!!!!! Vad roligt med ett plus i tråden!! :) själv har jag fått reda på jag ska bli både moster och faster nästa år!! Så bara jag kvar nu verkar det som? Vi prickade då in äl som borde ske idag enligt Ptracker så vi får väl se då. *nervös och livrädd*

Hur mår du nu Amalian efter att du plussat? Känner du dig lika rädd och osäker som innan eller hur känns det nu när du fått ditt plus?

• majsan1980

Jag har köpt ägglossningstest fast det är nu första försöket (vi missade förra månaden), men inte så lätt att tyda dessa stickor. Egentligen borde vi ta det som det kommer men när jag inte riktigt vet när jag har ägglossning, bara på ett ungefär så vill jag ju veta. Tror det får bli att köpa clearblue ägglossningstest nästa månad
    Knäpp man är :) 

• Amalian83

Jo jag mår bra tack! Ingen panik än. Men det kanske beror på att det är några kritiska veckor att ta sig igenom först så jag är liksom inte inne i "jag är gravid" modus. Sambon är så lugn och fin och det hjälper :) tur jag har honom.

Håller tummarna för att du får ett plus om ett par veckor saken86!!

• Fruppe

Min sista ppiller karta har precis tagit slut. Läskigt, det är nu det gäller! :D

• Saken86

Förväntansfulla: tvillingar!?!? Shit!! :)) då hade jag blivit ännu mer nervös! ;) hur känns det då? Har du tvillingar i släkten på din sida då eller?

• Amalian83
    Fruppe skrev 2013-10-09 14:24:22 följande:

Min sista ppiller karta har precis tagit slut. Läskigt, det är nu det gäller! :D

Kör hårt! ;)
  • Förväntansfulla
    Saken86 skrev 2013-10-09 14:53:15 följande:
    Förväntansfulla: tvillingar!?!? Shit!! :)) då hade jag blivit ännu mer nervös! ;) hur känns det då? Har du tvillingar i släkten på din sida då eller?

Haha ja det va en chock;) nu känns det bara underbart. Nu längtar jag och känner att det kommer bli hur bra som helst:) Ja jag har lite på min pappas sida. Han har både kusiner som är tvillingar och sen har min farmor fått tvillingar med men ändå kom det som en chock. Hehe hade inte en tanke på att det kunde bli tvillingar. Varit en väldigt jobbig graviditet med mycket blödningar i flera veckor och för mig konstiga smärtor så tror det gjorde mig säkrare eller va man ska säga på att man ville ha barn. Att man kunde förlora dem liksom och med det växte drömmen om dem. Man gav sig fasen på att det skulle gå vägen:) tror det hjälpte mig iaf. Sen har jag velat ha barn i fler år men när man väl sitter där mitt i det så är det många känslor som åker berg och dalbana i huvudet ;)
  • livetoday

Åh vad glad jag blev när jag hittade hit!
    Jag känner längtan samtidigt som jag är livrädd.
    Vi har varit tillsammans 4 år o har nu bestämt oss för att försöka :)
    Tycker inte ni det blir lite svårt att ha sex på beställning? För oss låser det sig lite när vi vet att vi "borde" ha det :(

• majsan1980

Nu känner jag molvärk i magen, det har hållit i sig sen ägglossning. Jag brukar ju känna av ägglossning men aldrig så tydligt som jag gjort denna gång. Det sitter kvar en molande värk men vet inte om det är för att jag känt efter för mycket, på grund av tarmarna (har haft tarmproblem innan), urinvägsinfektion? Eller är jag gravid?
    Hade ägglossning mellan den 6-9 oktober(ej helt säker men började känna av den 8:e). Vi hade bara sex en gång innan ägglossningen, känns som kan det verkligen vara så, kan det gå så fort? Jag borde ha svårare att bli gravid än så här?

Oj nu är jag nervös, rädd fast samtidigt vill jag ju... Skulle bli lika besviken om det inte visar sig att vara nåt om nån vecka.
    Livetoday: Jag talade inte om exakt när jag hade ägglossning för min sambo, tror nog att han skulle låsa sig då

Svar på tråden Någon mer som varit osäker innan ni skaffat barn?