Åah här känner jag mig också hemma, startade en tråd men har inte fått någon respons än. Håller med as86 helt,, är i lite samma sits som dig. Håller tummarna för majsan nu att du testar positivt snart. Har kopierat min trådstart här nedan, kanske någon som kan ge vägledande råd och peppande tankar! Är ju bara bebistankar i huvudet nu. Jag är 24 år och har senaste tiden (igen) börjat känna stor längtan efter barn men blir ibland så osäker och överanalyserar hela tiden varje dag. Jag äger en bostadsrätt som jag bor i tillsammans med min sambo sedan ett år tillbaka. Vi har varit tillsammans i snart ett och ett halv år. Sambon är 28 och har längtar efter barn senaste åren. Vi har båda bra inkomst och fast tjänst körkort, bil och ett bra boende. Vad stoppar mig egentligen? Har så många funderingar. Jobbar som butikschef och trivs som fisken i vattnet och har riktigt kul på jobbet, utvecklas och klättrar hela tiden. Vissa dagar känner jag att jag skulle ge upp så mycket om jag blev gravid nu, är ju verkligen i mitt essä på jobbet nu. Tänker på barn och graviditet varje varje dag. Känner mig ibland ung samtidigt som jag vet att jag skulle vara redo. Har dessutom en mamma som jag vet tycker att jag ska vänta och "ut och resa" och allt det där men det är inte vad jag vill. Jag trivs verkligen med "Svenssonlivet" och med att jobba, inte sugen på att plugga i nuläget. Vad skulle mamma säga? Är långt ifrån den äldsta i släkten och ingen har barn än. Är livrädd för vad omgivningen skulle säga trots att jag innerst inne vet att alla skulle bli glada men är samtidigt rädd att folk tycker att vi stormar fram (nyförlovade) då vi bara varit tillsammans i knappt 1 1/2 år. Min sambo är världens bästa kille och skulle bli världens bästa pappa. Är ibland även orolig för att tappa egentiden att kunna göra vad jag vill, när jag vill. Hur skulle jag få ihop tiden, lämna på dagis, hinna ta vara på vårt förhållande, skulle vi glida ifrån varandra efter sömnlösa nätter och allt det där. Hjälp. Någon som känner likadant? Värt att nämna är ju att jag förra året i oktober vart oplanerat gravid och vi valde abort då vi bara varit tillsammans i knappt tre månader. Kommer det där perfekta tillfället någongång? Kommer man någonsin känna att nu jävlar, nu kör vi? Vill bara diskutera kring allt med erfarna och framförallt oerfarna i samma sits som mig. Vilsen tjej!