• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • lupin84

V 24 nu. Mår bra, inga krämpor, har högt blodtryck. Magen växer :) försöker knåpa ihop ansökan om grav.peng, tror dock inte jag får det. Har inte fått de med dem andra. Förskollärare. .

• lupin84
    MilayasMamma skrev 2014-01-10 14:10:55 följande:
    Efter UL har vi fått veta att vi antagligen väntar en lillasyster till vår dotter :) BF fortfarande 16 maj så kommer att vara ganska exakt 2 år mellan barnen :) Hur känner ni er nu? Magar som börjar bli stora och andra symptom? Här börjar magen se ut som en bebismage först nu. Foglossningen är det jobbigaste för mig just nu!

• CliineDJ

Grattis till alla som varit på UL. Vi väntar en lillebror till vår son Vecka 23 och det känns som tiden flyger fram!!!

• lupin84
    CliineDJ skrev 2014-01-15 20:56:32 följande:
    Grattis till alla som varit på UL. Vi väntar en lillebror till vår son Vecka 23 och det känns som tiden flyger fram!!!

Vad roligt med en gosse. ♥ V 25 här, tiden rullar på ;)
  • ihnfsa
    Maliiin skrev 2014-01-02 14:18:01 följande:
    Då har jag också varit på rul, idag:) underbart att få veta att hen är frisk av vad man kan se:) fick bf flyttat några dagar tdigare, 28 maj ist för 31!
    Jag måste ju bara kommentera på detta då vi var på RUL samma dag och blev flyttade från samma datum till samma datum :D
  • Längtan till dig
    vicky91 skrev 2013-12-30 20:46:06 följande:

rul idag, en busig liten flicka blir det :D är så lycklig !!
    Grattis! :D
  • Längtan till dig

Och grattis alla som vart på rul! :)

Själv känner jag mig som en strandad val. Framför allt när jag häromdagen tog mig ett bad och hade svårt att ta mig i och ur det xD.

Magen har växt på sig rejält och mycket upptill så har lite svårt att äta vissa ggr och kan få springa och spy då det trycker på så. Sen tror jag att jag kan ha foglossning på g.

Jag var också på 25 veckors kollen i förra veckan och hade då sf mått 23 och bebis låg i medel på kurvan och allt var normalt sa bm. Det var jättemärkligt att höra hjärtljuden för första gången och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna. Underbart...och bebis fick till en spark på mackapären som bm använde för att lyssna med så både hon och jag ryckte till ^^. Vår lilla karate kid! ;)

Vi har också fått tider till föräldraträffar i mars och allt känns så himla bra nu, trots alla krämpor. Jag längtar ihjäl mig! Framför allt också på grund av att jag idag blev moster igen till en liten tjeja <3 

• Maliiin
    ihnfsa skrev 2014-01-20 14:34:43 följande:
    Jag måste ju bara kommentera på detta då vi var på RUL samma dag och blev flyttade från samma datum till samma datum :D
    Haha så lustigt Skrattande
  • Maliiin

Här har det varit tyst ett tag nu...
    Hur mår alla? 
    min barnmorska tyckte nog jag gått upp lite mycket, 8 kg har jag gått upp är i v 26+1... Hon sa att jag bör undvika sött, för det är svårt att få bort efter grav!!! Jag hade inte sagt att jag äter mkt sött...! 
    Vad har ni gått upp?

• lupin84

Jag mår bra, tiden, går så fort. Inte långt kvar nu! Har precis överklagat grav.peng. .. hoppas på snabbt svar... Jag har gått upp 4, men har hög startvikt så barnet tar nog av det som finns...

Svar på tråden BF Maj 2014