• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • samanthaque
    lupin84 skrev 2014-04-29 14:21:30 följande:
    Hur går de för dig?? 
    Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014

Jaa nää det blev allt för sent o Äsch jag började vara mamma ledigt den 14 april istället då sambon passade på att ta föräldraledig hela påsklovet. Åå de är så spännande. Du är för mig 3 dagar tidigare. Jag kan förstå att du vill ha bebisen ut nu.årecis som jag. Suck det är bara att vänta tills det börjar nåt; )
  • luspudel

Ja nu närmar det sig! 22 dagar kvar idag. Trött men mår annars prima, foglossningen har lättat nu när bebisen har borrat ner sig. Börjar så smått att tvätta kläder, bädda säng med mera Åh längtar så!

• samanthaque
    luspudel skrev 2014-04-29 14:50:19 följande:
    Ja nu närmar det sig! 22 dagar kvar idag. Trött men mår annars prima, foglossningen har lättat nu när bebisen har borrat ner sig. Börjar så smått att tvätta kläder, bädda säng med mera smile1.gif Åh längtar så!
    åå du var som jag ... nu väntar jag om 10 dagar .. äntligen snart dit eller mer dagar ..puuhh..

bakar kärleksmums .. imorgon drar vi iväg o campar till fredag , hoppas inget händer då.. ha ha :)
  • lupin84

Ja allt är ju redo så bara bebis kvar. Var på mvc idag för extra koll med blodtrycket, allt var ok. :) Bebis har kommit sig längre ner... ;) men annars är allt som vanligt.

• Förstaföderska

Hej alla väntande! Glad

Jag hoppar in här på tråden och hoppas att den får lite liv igen. Väntar mitt första barn, och beräknat datum är om exakt 15 dagar. 

Hur mår ni undrar jag? Tycker att min lilla bebbe rör sig så mycket att det knakar i magtrakten, hmm, hehe. Men hon är fixerad sedan några veckor tillbaka, och allt ser bra ut. Idag har jag dock fått springa och kissa säkert 15 gånger, och dagen är inte slut. Vet inte om det är att hon plötsligt trycker mer på blåsan än innan. Lustigt vilka små symptom som dyker upp och försvinner igen.

Men som sagt - hur mår NI? Längtar ni efter att få hålla er lilla kotte? Skrattande

• lupin84

Försöker få bebisen att förstå att de är dags, har bf på onsdag 7 maj. Men bebis är redo, ligger långt ner o fixerad. Men har gått över med mina två tidigare barn (5 dagar båda två), tänkte vi kunde prova o få tidigare den här gången. :) Jag går på extra kontroller på grund av högt blodtryck... men jag känner mig ok.. väldigt tung, trött... Vi längtar så för att få möta vårt tredje mirakel!

• samanthaque

hiiii....

här med mig händer inget förutom bara jobbigt att ha vätska i kroppen som gör det när man känner att man kan få kramper å vad , eller lår... lider ...:/

min bebis är också fixerad o trycker ner å blåsan , precis dessa symptom , Förstaföderska!

Lupin84, spännande att det närmar sig! tänkte precis som ni , tänk om vi skulle få bebisen ute tidigare och nu känns det skitisamma , bebisen får överraska oss istället haha:) vi längtar med också träffa vår tös:)
    ang högt blodtryck , ta det lugnt bara... 

när jag tog varm dusch nyss o önskade mig att å förlossningen SKA gå snabbare än de tidigare två förlossningar:) vill att det ska va annorlunda o bebisen kommer ut snabbt! inte som 6-48 timmar tills bebisen är ute.. usch jobbigt!

hoppas ni haft en trevlig valborg!:)

• Förstaföderska

Det vore ju rätt trevligt om bebben kom ut lite tidigare, då hinner man kanske skapa lite rutiner innan den härliga sommaren kommer Skrattande Själv vill jag också ha en snabb förlossning, samanthaque, men det är nog för mycket att önska när det är först födseln, jag får nog kämpa på i 48 timmar ;)

lupin84 - Åh nej! Så tråkigt. Ät mycket vitlök och använd handsprit så hoppas jag att du själv klarar dig från smittan!

• lupin84

Min första fl gick ganska fort... starka värkar vid 23, åkte in 00 han är född 04.48 farmor passar vårt sjuka barn idag, blev bara en kräkning inatt kl tolv. Så jag tvättar o vädrar... ska sanera rum när mannen kommer hem...

Svar på tråden BF Maj 2014