• bonden

Bf Juni 2014

Hurra hurra hurra! I morse 1 dag innan Bim syntes ett litet svagt streck. Skrattande
    Så om allt går vägen är det BF 12 juni som gäller. Fick en liten ljusrosa flytning i förrgår och blve jättedeppig. Sen kom ingen mens så i morse testade jag och blev så sjukt glad.
    Dottern är 14 månader snart och med henne mådde jag jätteilla typ hela graviditeten men nu hoppas jag det blir lite lindrigare.
    Hej allihopa och grattis till er också.

• bonden

Jag kommer berätta för de närmsta ganska snart. Tycker också det känns skönt att dom vet även om det inte skulle gå bra. Fast det hoppas vi förstås att det gör både för oss och för er andra Glad

• bonden

Jag är lite lätt fixerad vid datum (trots att dottern föddes 5 dagar före BF) så jag stör mig på att olika uträknare säger olika BF för mig. Allt från 4-12 juni. Har lite längre cykel än normalt (33 dagar) så därför prickar den inte så precis på de flesta som utgår från 28 dagar. Vilken förlossningsberäknare ha ni använt?
    Jag tänkte ställa in mig på 9 juni bara för att ha något att sikta mot. Vet att lilla fröet blev till den 18 september eftersom jag hade koll på min ÄL

• bonden

Och jag går runt med en lätt molvärk i magen av och till typs som mensvärk. Minns inte att jag kände så här i början med dottern men antar att det bara är livmodern som växer. Är förstås lite orolig för mf men vill samtidigt inte gå runt och stressa för mycket över sånt som kan gå fel men som jag inte kan göra något åt.

• bonden

Jag är också svullen på kvällarna och har en liten lätt molvärk fortfarande även om jag tycker det är lite mindre nu mot senaste dagarna. Mår annars som vanligt men stressar med att förbereda med mitt jobb osv för jag räknar med att totaldäcka ett par månader minst. Sist gick illamåendet aldrig över även om kräkningarna blev lite mer sällan på slutet. Hoppas verkligen slippa en sån graviditet igen. Fick dessutom hepatos (förhöjda gallsyror) och fick gå på massa extra kontroller, äta medicin, oroa mig och klia mig blodig på nätterna. Min bild av att vara gravid (typ strålande och med en liten bula på magen) ändrades ganska mycket :)

• bonden
    Phlippan87 skrev 2013-10-03 12:52:48 följande:
    jag är jättetrött och lätt illamående. kan dock inte avgöra om det är graviditet eller penicillin och tandvärk som orsakar.

Då bor vi kanske inte så jättelångt ifrån varandra då, har visserligen några mil till Uppsala men inte så långt 

Här är en till som är från Uppsala men nu bor lite norr om Tierp. Till våren blir det dock flytt till Skåne för familjen. Vi hoppas på att vara på plats ett par månader innan liten tittar ut. Vi flyttade faktiskt precis innan dottern föddes också men inte med samba marginal. Tre dagar fick vi bo i nya huset innan hon tittade ut.

Hon kommer vara ca 1 år och 10 månader när liten kommer så nu funderar jag på om jag behöver syskonvagn eller klarar mig med sele+ vagn när jag ska någonstans...
  • bonden
    Gbgmamma skrev 2013-10-02 22:41:15 följande:
    Oj bonden då håller jag verkligen tummarna för att du mår bättre denna gång. Jag har motsatt problem jag mådde så bra det bara gick, gick upp 6-7 kilo och hade en drömförlossning två veckor tidigare än bf så jag slapp gå över tiden. Amningen fungerade bra och bebis sov hela nätter (min 6-8 tim i sträck) från start. Jag kan inte bli kvitt känslan av att vi kommer få ett helvete denna gång ;)

Så vill jag ha det! :D

Vår tjej hade jättemycket gaser och magknip (typ kolik) och nu vid 14 månaders ålder ammas hon fortfarande flera gånger varje natt. Hoppas på att få det i alla fall liiiite lättare med nästa. Den här tjejen gillade vagn först efter att hon fyllt ett så hon har burits och burits. Tycker bra ergonomisk bärsele är toppen men det första halvåret var hon liksom inte nöjd även om vi bar, ammade fritt, sjöng och hade oss. Det tog på krafterna. Nu är hon jättekul och glad så det gick över men den upphackade nattsömnen hoppas jag snart slippa. Om inte annat lär pappan få ta nätterna om jag blir lika dålig som förra graviditeten.
  • bonden

Och GRATTIS till alla som plussat. Coolt att vi redan är så många!!

• bonden

Jag kände mig också avis på de som var gravida och mådde illa sist när jag väntade dottern. Så i V. 7 slog det till och sen blev jag inte av med det. Så njut varje dag du mår bra. Man vet aldrig hur man kommer må imorgon. Två av mina bästa vänner mådde kanon genom hela graviteterna och hade inte en enda krämpa. DOM är jag avis på på riktigt :)

• bonden

Jag vill ha en till tjej om det skulle gå att välja, men en liten grabb skulle förstås bli lika älskad han också. Eftersom jag och min syster är nära i ålder och fortfarande bästa vänner så tror jag det påverkar mig till att vilja ha en syster till den dotter vi har. Det blir ju 1 år och 10 månader mellan de två så oavsett kön hoppas jag att dom ska kunna leka mycket med varandra (men jag är inställd på en hel del bråk också).

Svar på tråden Bf Juni 2014