• bonden

Bf Juni 2014

kakabus skrev 2013-10-11 14:47:14 följande:
    Vår bebis kommer inte ens att ha nåt eget rum, vi bor i en villa med 3 sovrum på entreplan och sen finns det gillestuga och gästrum i källaren. Känns som om vår äldsta (6 när bebis kommer) är för liten för att flytta ner i källaren och vi kan ju inte göra det, då blir det nog mkt spring upp. Så bebis får nog bo i vårt sovrum länge så får vi se sen hur vi ska göra. när vi hade tagit reda på könet på dottern målade vi faktiskt en rosa vägg i hennes rum, resten vitt. Innan var det knallblått med formel ett bård =)

Vi delar rum med vår ettåring nu och kommer göra det tills flytten i vår. Då kommer en vuxen bo med henne i ett litet rum och vägg i vägg kommer en bo med bebis. Troligtvis blir det jag med bebis i början och pappan med dottern.
  • bonden
    Lillium skrev 2013-10-13 15:47:47 följande:
    Om Carolina skulle vara i v.8 och gå ut med det i media så är hon väldigt modig iaf. Jag har inte ens berättat för min familj ännu, förra gången berättade vi i vecka 8-9 men jag tror vi väntar tills efter Kub den här gången men vi får se hur det känns om några veckor. 

Dagens positiva: V.7 imorgon (6+0)

En till som går in i v. 7 imorgon. Och idag kom illamåendet lite mer ordentligt men klarade mig från att spy. Har Lergigan utskrivet och ska testa om jag blir lika illamående som sist. Blev helt däckad av alla kräkningar då.

Någon som testat Lergigan comp tidigare?
  • bonden

Och jag har berättat för mina två närmaste vänner, mina föräldrar och syskon redan men kommer vänta lääänge med att outa på Fb och instagram. Siat gjorde jag det efter UL i V. 18 och de vänner jag träffade innan dess kunde jag dela det med när vi sågs helt enkelt.

• bonden

Jag har ingen stor mage alls utan är bara lite uppsvälld på kvällarna. Längtar faktiskt till riktiga gravidmagen kommer. Mådde så dåligt förra graviditeten och gillade det inte alls, men magen tyckte jag faktiskt om.

Jag har också känslan av att något sitter i halsen typ hela tiden och hanterar illamåendet med att äta lite och jätteofta. Det funkade i början och slutet av förra graviditeten men större delen kräktes jag ju oavsett vad. Hoppas slippa det men annars är trött av Lergigan kanske att föredra i alla fall. Får testa.

Tänkte ringa BM den här veckan och boka tid för inskrivning. Vet att de gör de i V. 10 i min kommun och nu är jag i V. 7 så då tänkte jag att det börjar bli dags så jag inte behöver vänta längre än nödvändigt på en tid.

Ska träffa två av mina syskon i nästa vecka som inte vet än och det ska bli så kul att dela med dom. Ena har tre barn sen innan.

Nya smaker i munnen verkar hjälpa lite mot illamående vad jag märkt så nu testar jag gärna nya recept till middagarna. Annars är nyponsoppa, morötter, mjölk och bröd sånt som funkar för mig (har såna mjölkcravings!!! )Har inte druckit ett glas på flera år innan jag blev gravid sist och så fort dottern föddes slutade jag. Nu är suget tillbáka. Knasigt det där. Levde typ på mjölk vissa dagar mot slutet

• bonden
    EMTP skrev 2013-10-15 08:05:29 följande:

Känner sig alla svullna? Min svullnad har lagt sig tycker jag. Det är på kvällarna jag fortfarande är lite svullen. 7+2 nu.

Jag är också bara svullen på kvällen. Har inte varit svullen dagtid alls än.

• bonden
    Tulpanen89 skrev 2013-10-15 09:50:37 följande:
    Hej, hoppar in här med. Min bf ändrades till den 2/6 :)
    Välkommen!
  • bonden
    honey1 skrev 2013-10-15 11:24:20 följande:
    Här i Ulricehamn får man inte göra VUL överhuvudtaget. Det enda ultraljudet man får göra är i vecka 19-22 alltså rutinul..
    Jag tycker det är lite dåligt eftersom jag har flera missfall bakom mig och ett en månad innan jag blev gravid nu..
    Men jag måste gå och hoppas på att bebisen lever fram till vecka 20 typ
    Förstår att du gärna skulle vilja kolla, men ett VUL är ju inget som kan förebygga ett mf utan det kan ju komma ändå. Antar att dom utgår från att man märker om man får mf och därför inte måste kolla upp det extra.
    Förstår dock känslan av att vilja kolla så tidigt man kan.
    Håller tummarna för att allt går bra och att bäbisen hänger kvar där inne hela vägen så du får se den på ditt RUL.
  • bonden

En lång per dag? Här är målet åtminstone en kort per dag

Är så trött och sävlig och all ork går åt till ettåringen här hemma. Puh!

• bonden
    Lovisian skrev 2013-10-16 13:16:45 följande:
    Ja, man blir tyvärr trött av dem, men jag har knep för det ;) Det är att man får bra med sömn, äter lite men ofta och tar tabletten efter maten, inte på tom mage.  Har tagit dem sen jag var tre år, fick utskrivna av läkare redan då. Hmm, ska nog kolla med BM, om man får ta sådana. Kanske räcker med en halv eftersom det "bara" är mot illamående, och inte själva obalansen i innerörat som blir vid åksjuka.

Postafen är helt ofarligt att äta under graviditet och man kan äta fulldos. Det är ju som sagt vanligt att man blir trött dock. För mig tog det bort kräkningarna men inte illamåendet och jag blev sjuuuukt trött av dom så jag tog bara när det var som allra värst.
  • bonden
    rosii skrev 2013-10-16 20:41:00 följande:
    Hooa jag har en hemsk halsbränna idag/ikväll. Kännts som att jag ska till å spy av uppstötningarna! Gavisconet ligger orörd i medicin skåpet. Såååå äckligt! !!! :(

Jag tyckte Novalycol hjälpte bra och dom smakar ju bara mild mint (tuggtabletter). Kanske har du redan testat dom?
Svar på tråden Bf Juni 2014