• bonden

Bf Juni 2014

DevilsDaughter skrev 2013-12-30 14:43:20 följande:
    Blodet kommer ifrån livmodern.. Troligtvis blöder jag från moderkakan, den satt ända nere vid kanten av öppningen.. Har blivit ordinerad vila nu i en vecka.. Inget jobb alltså.. Läkaren sa stanna hemma och vila i en vecka, ska till min syster imorgon för att fira nyår, borde jag hoppa det då? Hon upprepade stanna hemma två ggr, så känns som jag har utegångsförbud nu? Tekniskt sett kan jag ju lika gärna  sitta och vila i systerns soffa som här.. Men jag vet inte? 

Iaf så är det moderkakan jag blöder ifrån i bästa fall, i annat fall är det bebisen sa hon och då kan man inte göra något åt det. Fick tabletter som ska stoppa blödningen.. Bara att hoppas på att det slutar nu.. När hon kikade in sa hon att det sipprar från livmodern, tycker det låter så läskigt. Var helt inställd på att det var från tappen pga sköra slemhinnor och hade inte alls väntat mig detta. Frågade om det va pga sexet, först sa hon att det inte hade med sexet att göra, sen sa hon att det kan ha varit den utlösande faktorn, men att själva "problemet" inte har med sexet att göra eftersom det kommer inifrån livmodern..

En kompis fick så två gånger under första halvan av graviditeten och allt gick bra ändå men hon tog det väldigt lugnt. Inte skumpa i nån bil, bära något osv. Kan du ta det lika lugnt hos syster som hemma är det förstås ingen skillnad. Viktigast är ju att du vilar och sen spelar det ju ingen roll vart. Kanske skönt också att få hjälp att skingra tankarna. Många styrkekramar!
  • bonden
    Amalian83 skrev 2014-01-01 03:40:51 följande:
    Gott nytt år tjejer! Hoppas att ni har haft en trevligt kväll vad än ni har haft för er. Själv är jag på en storstadsweekend och har hängt med i festen till nu. Ligger nu helt utsliten på ett hotellrum och försöker förstå varför jag skulle vara med så länge. Det är en omställning både fysiskt och psykiskt detta :)

Många som har rul i januari. Så även vi, den 10e. Med andra ord börjar en mycket spännande månad nu. Lycka till allihop!

Jag är imponerad!

Vi lade oss typ halv tolv för med en morgonpigg liten dotter på ett och ett halvt så är man inte så kaxig längre :)

Ja januari verkar vara RUL för många av oss. Vi har tid den 9:e och det längtar jag till. Magen växer, jag mår illa och har foglossning. Men inte några rörelser har jag känt än. Försöker att inte oroa mig men RUL känns som en viktig milstolpe.
  • bonden
    MissMf skrev 2014-01-02 20:13:57 följande:
    Jag har fått ont i typ korsryggen/ svanken, enligt google kan det va foglossning :/ det känns bättre om jag lägger mej helt platt på golvet. Började förra veckan efter att jag hade gått en lång sträcka på jobbet jättefort men har ätit panodil för jag är förkyld, nu när jag slutade så värker det. Får ont av att sitta i soffan och ligga i sängen för att det känns för mjukt och inte ger något stöd svanken.. Någon med nått tips eller råd?

Att ligga på sidan med en kudde mellan knäna avlastar fogarna på ett bra sätt.

Undvik trappor, att sitta på huk och att lyfta tungt så långt det går. Tar du hand om fogarna så kan besvären helt gå över. Undvik långa promenader och skjut inte barnvagn eller tung kundvagn om du inte måste.

Det var mina tips.

/en med foglossning sedan v. 7
  • bonden
    LokesMammi skrev 2014-01-04 17:59:14 följande:
    Jopp! Sitter fortfarande o fingrar på det! =) haha

Jag vet inte. Tänk om det står tjej o jag blir jätteglad o ut kommer en kille! :/

Hon skrev länge på papret........kille är fler bokstäver än tjej! =)

Pirrigt det där och som sagt inte 100% säkert att det stämmer. Hon kan ju ha skrivit "flicka". Då är det lite fler bokstäver än tjej
  • bonden
    Holk skrev 2014-01-05 22:34:22 följande:
    Hejhej!

Gravid med andra barnet i vecka 17, snart 18. Har en son på 10 månader.

Känner som vissa lite (mycket) panik över att jag nu sååååå gärna vill ha en flicka. Jag vill inte vilja detta så mycket. De enda känslor jag vill ha är kärlek för barnet och oro över ifall det är friskt eller ej, inte vilket kön det har. Men jag får inte bort dessa känslor. Känner inte alls att det är roligt denna gången och jag är rädd för att bli så pass chockad över om det är en pojke att jag inte 'vill ha' barnet. Har alltid varit rädd för förlossningsdepression men nu är den rädslan starkare än någonsin.

Någon som känner igen eller kanske har några uppmuntrande ord eller tips?

En nära vän blev planerat gravid med tredje barnet och hade två döttrar sedan innan. Hon önskade sig ännu en dotter (precis som jag just nu. RUL på torsdag) och blev väldigt besviken när det var en pojke. Hade svårt att knyta an till bäbisen och ångrade till och med att hon valt att bli gravid igen. Det var svårt att stötta henne och hon var också väldigt orolig över hur det skulle bli när han föddes. Skulle hon kunna knyta an alls?

Ut kom så den mest bedårande lilla grabb och kärleken hon kände till honom var snabbt starkare än hon känt så tidigt med döttrarna (där hade hon fått låta dom växa fram även om hon kände stark beskyddarinstinkt osv.)

Hon hörde av sig till mig och sade:

"- jag vet att du önskar dig en till tjej. Jag var ju precis likadan. Men nu känner jag att jag skulle vara så otroligt besviken om jag inte hade fått just den här killen."

Hon fick mig att sluta noja i alla fall och nu känner jag mig inte så nervös inför RUL. Det blir bra vad det än blir.

Själv har jag mycket nära kontakt med min yngre syster som är nära mig i ålder och någonstans tror jag att jag vill ge min dotter möjligheten till Sanna typ av vänskap. Men alla barn är ju individer och kön är ju egentligen en petitess.

Tycker dock det borde vara lite mer accepterat att prata om sina förväntningar och förhoppningar kring kön för det måste vara så jobbigt för såna som min vän som gick en hel graviditet och kunde bara dela det här med mig och sin mamma. Det är väldigt tabu att säga att man är lite besviken på vilken kön barnet tros ha.
  • bonden

RUL gick jättebra idag och i magen sprattlade en liten kille runt. Fick rätt dåliga bilder men det kändes viktigare med bilderna med första barnet. Nu var jag bara lycklig att se att allt såg bra ut. Moderkakan i framvägg (känner ingenting ännu i v, 18+6) och den satt så lågt att jag måste tillbaka på nytt ultraljud om några veckor.

Så var det förra gången också men den flyttade sig som den nästan alltid gör så nu oroar jag mig inte alls.

Tyckte i morse innan vi åkte in att magen krympt. Ja, man är lite knäpp när man är gravid :)

Och drömmar har jag massor och har haft sen jag plussade. Samma förra graviditeten. Måste vara alla hormoner.

• bonden
    curiosa skrev 2014-01-10 13:18:17 följande:
    Fanns det nån Facebookgrupp för oss i juni?

Ja, det finns en hemlig grupp. Vet inte hur man gör för att bli med men någon annan vet säkert och kan tipsa :)
  • bonden
    curiosa skrev 2014-01-10 13:18:17 följande:
    Fanns det nån Facebookgrupp för oss i juni?

Jag måste lägga till dig som vän och sen bjuda in dig i gruppen. Skriv ett meddelande med hur jag hittar dig på Facebook så lägger jag till dig i gruppen. Är det fler här inne som vill gå med i den gruppen så gör bara likadant.
  • bonden
    mandos mamma skrev 2014-01-10 22:11:54 följande:
    Jag vill gärna va med:) Sandra Marie Asanovski heter jag på fb.

Har skickat vänförförfrågan nu :)
  • bonden
    curiosa skrev 2014-01-10 22:10:09 följande:
    Jag har skickat meddelande till dig:)

Har skickat vänförfrågan nu :)
Svar på tråden Bf Juni 2014