• bonden

Bf Juni 2014

jamka skrev 2013-11-17 18:23:19 följande:
    Att det drar i ljumskarna - kallas det för foglossning eller är det något annat?

Foglossning kan kännas både bak och fram (bötgdbenet eller typ svanskotan) och det kan vara allt ifrån en molande värk till att det skär och strålar vid vissa rörelser. Att kliva i och ur en bil brukar till exempel vara smärtsamt eftersom det gör ont att sära på benen för de flesta med foglossning.
  • bonden
    smålandsjänta skrev 2013-11-18 09:41:05 följande:
    Trodde visst illamåendet hade gett med sig..jo visst :( Mått så illa de två senaste dagarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Spyr tills det kort blod. Fruktansvärt! Vilken medicin har hjälpt er bäst? Känner att nu måste jag göra något åt detta.

Testa postafen som är receptfritt men va beredd på att bli trött.
  • bonden
    claire skrev 2013-11-20 16:57:34 följande:
    Hej allihop! Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och kollat och följt er som skrivit. Det är så kul att ha er och följa allas symptom. Jag är i v. 9+3 idag och har haft samma symptom i ca 2 veckor nu. Illamående, väldigt konstiga matpreferenser, molvärk och ont i brösten när jag kramar någon:) Det var 5 veckor sedan jag deack alkohol senast. Känns verkligen inte så och jag är ABSOLUT inte sugen... Konstigt med blött i trosorna? Det är säkert ok men undrar vad det är får nåt som kommer ut?

Ökade flytningar är jättevanligt. Det är alltså inget från livmodern :)

Jag har också haft problem med det men tycker det är bättre nu. Det är större risk för svampinfektion när man är gravid så att byta trosor ofta är bra (och förstås utesluta att flytningarna beror på svamp).
  • bonden
    MissMf skrev 2013-11-25 23:47:53 följande:
    Xolyproct tror jag en heter iaf ( jobbar inom hemtjänsten) :p

Den är ok både nr mam är gravid och när man ammar om jag minns rätt. Sedan är ett tips att köpa dusch och bad olja alt, använda Babyolja. Om man varje dag gör ordentligt rent och använder olja så minskar risken för små analsprickor. De kan också göra att det blöder och kan göra riktigt ont. Lycka till
  • bonden
    H83 skrev 2013-11-28 13:29:56 följande:
    Tack för era råd! Jag ringde 1177 som kopplade mig till kk-mottagningen och de tyckte jag skulle komma in för ett ul så idag kl 15.20 får vi se hur det ligger till..

Hur har det gått?
  • bonden
    MissMf skrev 2013-11-29 17:55:27 följande:
    Hur är det med kattlådan, man ska ju inte tömma den som gravid.. Just nu stinker den o sambon kommer inte hem på några timmar.. Plasthandskar o sen tvätta o sprita händerna då borde de väl va lugnt? Är inne katter...

Jag tror det kan bli luftburet... Men är inte säker. Läs på innan om du vill vara säker.
  • bonden
    Marieulrika1 skrev 2013-12-04 22:16:52 följande:
    Kan någon lugna mig? Var på KUB i 12+1 och allt såg perfekt ut, är nu i vecka 13+2 och oroar mig för att fortfarande kunna få missfall. Hur mycket har risken för missfall minskat med om man har gått över vecka 12 och sett hjärtat slå?

Mycket! Oerhört mycket. Skulle säga att risken för dig nu är mycket liten.
  • bonden
    Sickan12 skrev 2013-12-07 18:42:34 följande:
    Jo jag vet. Tänker nog mer på MA.

Vad står MA för?
  • bonden
    Sickan12 skrev 2013-12-07 19:09:32 följande:
    Missed abortion. Att fostret dör men att kroppen inte "märker" något (förr eller senare märks det naturligtvis).

Tack! Nu slipper jag känna mig korkad.
  • bonden
    Tizi skrev 2013-12-08 09:09:24 följande:
    Och jag har rul 9 januari!! Längtar!!

Jag me!!!
Svar på tråden Bf Juni 2014