• Cakes

Bf Juni 2014

LovaViola skrev 2014-01-20 10:32:51 följande:

Jag är i vecka 18+1 idag.. ja precis. blir det värre ska man ju alltid kolla upp det! men just nu tror jag att det är tänjningen som kliar ;)

åh jag håller tummarna att allt går bra på ert rul idag.. förstår att du är nervös. man är jätte förväntansfull men samtidigt är man som du säger nojig. usch att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden :/
    vi ska på rul på torsdag och jag känner mig som ett barn som längtar efter julafton, men med skräckblandad förtjusning dåra.
    du får skriva hur det gick sen! kram och lycka till!!
    Absolut, jag rapporterar så snart jag kan! Ja... försöker lugna mig med att man ändå inte kan påverka vad som händer särskilt mycket just nu! Men om jag ska vara helt ärlig så att koncentrationen inte på topp idag på grund utav detta ;)

Förstår att du längtar :)
  • Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 13:33:43 följande:
    Jag känner lite som du, en himla oro för att något är fel på babyn. Jag är i v 19+6 idag och har mitt RUL på onsdag..

Hoppas allt ser bra ut idag!! Lycka till och berätta gärna hur det gick!

Tack! Lovar att återkoppla så fort jag kan. Men vad kul, då är vi relativt lika långt gånga - hoppas det går snabbt till onsdag då ;)
  • Cakes

Hej! :) 

Jag vill bara återkoppla till alla gällande min oro tidigare idag... 

Nu har jag varit på RUL. Allt såg bra ut och jag blev framflyttad, yeeey! Så istället för 19+5 som jag var enligt UL i vecka 14 så är jag nu i vecka 20+6 med beräknad födsel 2:e juni istället för 11:e. Dock får jag inte det att gå ihop, eftersom jag enligt första dagen på senaste mensen borde vara i 19+3... men men :) Hon som gjorde RUL:et sa att utifrån hur min mage ser ut, hur stor bebisens mage var och hur stort dess huvud var så är det 20+6 som gäller. Lårbenet var i 19+6 men hon sa att det alltid var mindre... hm, får se när min lilla bebis kommer! Hoppas dock på det nya BF, eftersom jag själv fyller år 1:e juni. Hade ju varit en rätt bra födelsedagspresent :)

Vad var det för kön då? Jo, redan ganska tidigt under RUL:et såg både jag och min man att det var en liten pojk. Men barnmorskan bekräftade även detta och sa dubbelkollade två gånger - skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej efter vad vi såg idag :)

Så skönt att se att allt var bra! :D Och skönt att helt plöstligt gå in i vecka 22 i morgon :p

Tack för era lugnande ord tidigare idag! Kram

• Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 18:28:53 följande:
    Grattis grattis!!!
    Åh va roligt med en liten pojke!! Är det ditt första barn?
    Märkligt det där med hur de räknar? Man vet ju ungefär när man blev gravid om man har regelbunden cykel..
    Skönt att allt såg bra ut! Koppla av o njut <3
    Tack :) Ja, det är första barnet för både mig och min man :) Ja, det känns jättekul med en liten pojk ;) Hade känts bra oavsett i och för sig, hihi. Vilket barn i ordningen väntar du/ni?

Ja, men fick tips om att de kanske flyttade fram mig på grund av att barnen växer olika snabbt efter vecka 19. Så är kanske egentligen kvar i vecka 19+5 men att barnet växt och såg ut som 20+6. Men samtidigt så kom jag på att jag hela tiden fått alla symtom lite tidigare än vad det stått i appar och liknande (typ när det stått "i den här veckan brukar du känna..." så har jag ofta sagt att ja men det har jag redan känt ett tag).  Samtidigt låter det ju lite otroligt att jag skulle ha blivit gravid fyra dagar efter att min senaste mens börjat, haha. Men men, sak samma. Vår lilla grabb kommer när han kommer :D 
  • Cakes
    Sessan4 skrev 2014-01-20 19:25:39 följande:
    Jag har en flicka på 4 år och gissar på en pojke denna gång. Fast det spelar såklart ingen roll bara man får en frisk bebis! Det hoppas jag på mest av allt..
    Ja, självklart! Man hoppas ju verkligen att allt ser bra ut... och jag tyckte det var skönt idag på RUL:et att hon kollade allt sånt först... könet var det sista hon kollade :) 

Åh, ska bli spännande att höra vad det blir på onsdag :)
  • Cakes
    LokesMammi skrev 2014-01-20 20:38:13 följande:
    Grattis, va kul! Samma BF som mig! =) När hade du senaste mensen? Jag hade 25augusti. ÄL 7/7. =)

Jag hade mensens första dag 6:e september. Och jag hade ÄL 18:e september... det är därför jag vet att den nya beräkningen inte kan stämma ;)
  • Cakes
    Hallonmjölk skrev 2014-01-21 08:56:09 följande:
    Dags för läkarbesök idag på grund av att jag har haft mycket sammandragningar.
    Hoppas inte tappen är påverkad.

De kollade min igår också, eftersom jag också har mycket sammandragningar. 39 mm sa de att den var, tydligen helt normalt (får jag hoppas, så de inte lurade mig). Hoppas det går bra, skönt att bli undersökt för att utesluta annat i alla fall :)
  • Cakes
    Hallonmjölk skrev 2014-01-21 11:37:33 följande:
    Nu är jag klar iaf.. Tappen var opåverkad vilket var skönt att höra. Men sa att jag tex i lördags inte ens kunde stå å göra sallad för att de gjorde så ont. Då sa han bara att ja men de påverkar inte tappen iaf!
    Tyckte jag kunde be min arbetsgivare om lättare uppgifter istället. Men sa de funkar inte riktigt så. Han skrev dock ut bricanyltabletter som skulle minska på sammandragningarna. Bad om en veckas sjukskrivning men det ville han inte. Man föder inte barn bara för att man jobbar!! Handlar ju fan inte om det. Handlar ju om att de gör ont.

Usch vilket tråkigt bemötande! Men skönt att tappen var opåverkad nu i alla fall. Sen ville jag också säga att tänk på att du kan vara hemma fem arbetsdagar utan läkarintyg. Tänk på din hälsa i första taget och ring och sjukanmäl dig, din arbetsgivare förstår säkert. Om om denne inte gör det, så har du ändå rätt att vara hemma fem dagar!
  • Cakes
    Hallonmjölk skrev 2014-01-21 13:18:26 följande:
    Har snart varit hemma en vecka redan.. Så på torsdag måste jag jobba igen
    Åh vad dumt :( Förstår lite hur du har det (även fast du verkar ha det tuffare, jag får inte ont av mina sammandragningar). Men i helgen fick jag liksom sammandragningar av att försöka öppna en läskflaska. Inte kul när man i princip inte kan göra något...

Hoppas det går över snart!
  • Cakes
    Hallonmjölk skrev 2014-01-21 13:45:53 följande:
    Det värsta va ju nästan bemötandet kan jag tycka
    "Du behöver inge höra av dig om du inte blöder"

Jaha så man ska ha ont och känna oro då?
    Skönt att få oron dämpad av att kontakta sjukvården.
    Men men får väl söka akut om jag mår dåligt.

Nej det är verkligen tråkigt när man får sådana bemötanden... ibland verkar sjukvården tro att man söker bara för skojs skull liksom.

Ja, sök om och om igen om det inte blir bättre. De kan ju inte nonchalera dig hur länge som helst.

Styrkekram!
Svar på tråden Bf Juni 2014