• Cakes

Bf Juni 2014

CeciliaJL skrev 2013-10-23 10:59:50 följande:
    Jag är illamående över hela dagen men värst är det på em. När jag äter/precis har ätit så är det mycket mindre/helt borta ett tag efteråt men det innebär att jag äter ofta :) folk på jobbet borde börja undra då jag äter hela tiden :) så jag går snarare upp istället för ner nu med illamåendet.

Ni andra som mår illa, vad hjälper för er?

Haha, jag äter också hela tiden. En markant skillnad från förut. Efter en timme känner jag att "nu börjar det bli dags" och efter två timmar så MÅSTE jag har något i mig NUUUU! :)
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-23 10:57:06 följande:
    Jag mår också dåligt & äter bara det jag är sugen på. Vilket innefattar dålig onyttigt :( prövade dricka kaffe nyss men fyyyy det var inte bra nu mår jag dåligt igen!! Finns det nå bra tabletter på apoteket mot illamående?

Förra veckan, då det var som värst för mig, provade jag åksjuketabletterna Postafen (efter rekommendation från min barnmoska). Jag upplevde att den hjälpte och även dagen efter mådde jag mindre illa. Så prova den :)
  • Cakes
    Zwoom skrev 2013-10-23 11:28:34 följande:

Jag somnar av de tabletterna Även om jag bara tog en halv tablett

Haha, ja då kanske du inte ska ta dem :) Jag blev också trött av dem, men i det tillståndet jag var så var jag hellre dödstrött än illamående ;)
  • Cakes
    Skattkistan skrev 2013-10-23 15:04:59 följande:
    Jag kommer vara 28 och min sambo 29 när vi får vårt andra barn. Vi bor i hus!

Någon här inne nämnde rostade mackor (utan kanter) och oboy. Vet inte om jag ska tacka eller inte men har levt på det sen dess och mår bra när jag äter det. Näringsmässigt går jag nog lite back dock.... ????

Haha, inte meningen att leda dig in på det. Men alltså, eller hur?! Så bra! Fast ja, jag tänker samma... men jag försöker kompensera näringsbristen med äpple - som jag också får i mig! :)
  • Cakes
    honey1 skrev 2013-10-23 15:08:16 följande:
    Åh vad gott det lät, ska testa det direkt. Är det kall eller varm oboy?
    Kall :)
  • Cakes
    Isabelle14 skrev 2013-10-23 17:24:33 följande:
    Nu har jag kommit hem från inskrivningssamtalet, och det mesta vi pratade om var förra graviditeten (födde prematurt i v 31) och att jag kommer att bli noga övervakad denna gången. Jag ska träffa läkaren 14/11 och göra vul samt prata om att ev bli sjukskriven när jag egentligen ska börja jobba i februari! Känns skönt att de tar mig så seriöst nu. Ska även från ca v 20 mäta tappen varannan vecka med vul! :)
    Vad skönt att de tog dig seriöst! Men hur kommer det sig att du får göra vul så tidigt? Haha, på mig ville de inte göra det... men å andra sidan, jag har väl egentligen inget som talar för att det inte skulle vara bra. Så jag bokade privat om två veckor :)

• Cakes
    Isabelle14 skrev 2013-10-24 09:51:01 följande:

Jag sa att jag inte visste när jag hade ägglossning! :P

Haha fan! Borde varit lite smartare med andra ord :) Sjutton! Aja, man lär sig av sina misstag ;)

Får betala 500 kronor privat nu, men det får det vara värt .p  
  • Cakes

Sjutton också! Efter två dagar med bara lite illamående (det vill säga, det kändes som om jag mådde bra) så kom det idag tillbaka med bravur! Usch säger jag bara!

Så, det jag egentligen vill säga: nästa gång jag nojar över att symtomen är försvunna och att det kanske är missfall på gång, säg då åt mig att njuta av att må bra istället ;) 

• Cakes

En liten fråga...

Jag har sedan cirka två dagar tillbaka lite kramper i magen (känns framförallt när jag reser mig för fort, går för fort eller ska gå på toa typ)... Min egen teori, för att försöka undvika oro om missfall, är att mina magmuskler kan vara helt slutkörda efter att jag nu kräkts minst en gång varje dag i över två veckor (17 dagar för att vara exakt) nu.

Känns även lite som den växtvärk jag hade första veckorna... men som försvann efter ett tag. Jag är i 8+3 nu. 

Kan det vara så tror ni? Vad kan det annars vara?     

• Cakes
    loglady skrev 2013-11-04 14:01:18 följande:
    Cakes: Låter nästan som ligamentssmärtor? Jag får det när jag hostar, nyser, reser mig snabbt eller gör annan hastig rörelse. Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som sträcks ut och gör ont.

Aha! Ja det kan det ju kanske vara... för precis, det känns även när jag hostar och nyser. Det är något som är helt normalt alltså? :) Haha, har knapp koll på vad ligament är. Ska genast googla :)

Tack för ditt svar!  
Svar på tråden Bf Juni 2014