Frozen skrev 2013-10-14 11:36:24 följande:
Cakes, jag tror inte det är svårt att få medicin utskriven och är det så att det känns outhärdligt skulle jag ringa BM och fråga om de kan hjälpa eller om du direkt ska gå till VC. Sen om medicinen hjälper är ju en annan femma, för mig tog den udden av illamåendet men jag blev istället jättetrött.
Jag har också haft en del huvudvärk men kaffe har hjälpt, ipren ska du inte ta men alvedon går bra.
Sen kan du alltid säga till folk att du håller på och bli sjuk, det är så jag egentligen känner i kroppen av och till, som att värsta förkylningen är på väg att bryta ut
Och den där känslan att ha nånting i halsen hela tiden, känner precis igen.
Okej, vad bra! Fick för mig att de ogärna skrev ut den medicinen. Men ja, det låter ju inte kul att bli trött. Är redan trött så det räcker... orkar max till åttatiden på kvällarna, sen tokdäckar jag.
Okej, har inte varit sugen på kaffe dock de senaste veckorna. Men jag kanske ska försöka få i mig lite, eller inhandla Alvedon :)
Ja, jag körde "jag håller nog på att bli sjuk" för några veckor sedan. Detta var innan jag visste att jag var gravid, haha. Jag var så sjukt hängig men det bröt aldrig ut. Haha, mina kollegor blev nog oroliga för mig :)
Vad konstigt att vi båda har en sådan känsla, undra vad det kan bero på? Jag försöker typ dricka och hosta, men det går ändå inte över. Haha, det är konstigt det här med var kroppen gör när man är gravid :)
Tack för dina svar!