• Cakes

Bf Juni 2014

Kan säkert ha med svullnaden att göra! Jag är också svullen, och igår frågade faktiskt en kollega om jag var gravid. Fick ljuga och säga nej för jag vill ju hellre berätta för någon nära vän eller familj först. Men ja, svullen är jag ju så frågan var ju inte helt obefogad ;)

• Cakes

Förstår det! 

Ja, det här med graviditet är en hel vetenskap. Jag tror för övrigt att min käre man har smittats av några graviditetshormoner. Han somnade förut vid halv sju och sover fortfarande, haha!  

• Cakes

Hej,

Jag har en liten fråga till alla er med illamående. Hur hanterar ni det? Jag har absolut inte så illa att jag tror att jag kommer att få någon medicin utskriven (ska på inskrivningssamtal först om en och en halv vecka dessutom). Men det börjar bli svårt att hålla humöret uppe eftersom jag mår pyton hela tiden. Dessutom rapar jag jättemycket, är det någon annan som gör det? Sen så känns det också som om att jag "har någonting i halsen" hela tiden, men det försvinner inte. Skumt värre!

Jag sitter och toktuggar tuggummi, det är typ det som hjälper bäst just nu. Också skönt att vara på jobbet, det är faktiskt lättare när man tvingas tänka på annat. I helgen, då jag var ledig, var det inte alls kul.

Sen så undrar jag också, jag går runt med konstant huvudvärd, nästan lite småfeber. Vilka värktabletter får man ta när man är gravid?         

Usch, kände att detta blev ett klagande inlägg... men eftersom vi inte har berättat till någon så kan jag ju inte direkt gå och klaga och berätta för alla hur jag mår. Då kommer de ju fatta. Aja, det var skönt att skriva av sig lite.... tack :)

• Cakes
    Frozen skrev 2013-10-14 11:36:24 följande:
    Cakes, jag tror inte det är svårt att få medicin utskriven och är det så att det känns outhärdligt skulle jag ringa BM och fråga om de kan hjälpa eller om du direkt ska gå till VC. Sen om medicinen hjälper är ju en annan femma, för mig tog den udden av illamåendet men jag blev istället jättetrött. 

Jag har också haft en del huvudvärk men kaffe har hjälpt, ipren ska du inte ta men alvedon går bra.

Sen kan du alltid säga till folk att du håller på och bli sjuk, det är så jag egentligen känner i kroppen av och till, som att värsta förkylningen är på väg att bryta ut Obestämd

Och den där känslan att ha nånting i halsen hela tiden, känner precis igen.  

Okej, vad bra! Fick för mig att de ogärna skrev ut den medicinen. Men ja, det låter ju inte kul att bli trött. Är redan trött så det räcker... orkar max till åttatiden på kvällarna, sen tokdäckar jag. 

Okej, har inte varit sugen på kaffe dock de senaste veckorna. Men jag kanske ska försöka få i mig lite, eller inhandla Alvedon :)

Ja, jag körde "jag håller nog på att bli sjuk" för några veckor sedan. Detta var innan jag visste att jag var gravid, haha. Jag var så sjukt hängig men det bröt aldrig ut. Haha, mina kollegor blev nog oroliga för mig :) 

Vad konstigt att vi båda har en sådan känsla, undra vad det kan bero på? Jag försöker typ dricka och hosta, men det går ändå inte över. Haha, det är konstigt det här med var kroppen gör när man är gravid :)

Tack för dina svar!          
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-14 13:04:49 följande:

Tuggar du mycket tuggummi sväljer man mycket luft kanske därför du rapar. Upplever samma :)

Aha, det kanske beror på det :) Aja, men då får det vara så. För utan tuggummina överlever jag nog inte illamåendet ;)
  • Cakes

Hej,

Jag går ju in i vecka 7 idag men är inte längre lika säker. Visst, jag har ju illamående och lågt blodsocker - tydliga graviditetstecken samt att jag är förbannat trött.

Men förra helgen gjorde jag gravtest som visade ett svagare steck än tidigare. Tänkte att det säkert bara var inbillning och att jag skulle vänta en vecka för att testa igen. Testade i morgon och visserligen visade testet två steck redan efter några sekunder men inte heller denna gången blev det så starkt.

För mig finns det tre alternativ:

- Missfall/avstannad graviditet... och att HCG värdet därför är lågt/sänkt. Men i så fall, hur länge visar det gravid?
    - Att dessa test (som jag beställde nu, testade med andra test i början, dock samma typ av test) inte visar lika starkt.
    - Att jag har lågt HCG-värde... men det låter inte så troligt eftersom det visade starkt i början.            

Funderar på att köpa ett Clearblue digitaltest idag, sist visade det 1-2 veckor... får se vad den visar idag....  

• Cakes
    kakabus skrev 2013-10-18 14:04:23 följande:
    Nu lämnar jag er. Konstaterat missfall, tom och återställd livmoder och hcg på endast 19. Det positiva är att maken vill prova igen

Vad tråkigt! Är ju (som du kan se i ovanstående inlägg) lite orolig över att det är samma för mig denna gång... :(
  • Cakes

Ja, men har bokat ett den 7:e. De sa att man ändå inte såg något innan dess...

• Cakes
    rosii skrev 2013-10-18 18:25:37 följande:
    Någon annan som har låg återkommande feber? Jag har ingen förkylning men tempen går upp vissa dagar. Igår hade jag just över 38, brukar ligga på 37,2. Trodde jag skulle bli sjuk men jag mår bra idag :s jag vill som ha det förknippat med graviditeten eftersom jag fryser så fruktansvärt också.
    Jag har också konstant småfeber och frossa (nästan) hela tiden! Så jag tror det har med graviditeten att göra :)
  • Cakes

Återkoppling från gårdagens oro: jag gjorde ett digitaltest nu på morgonen och trots att jag hade kissat två timmar tidigare fick jag "gravid 3+". Så nu har jag bestämt mig för att inte göra fler tester. Jag är gravid helt enkelt!

Och jo, det märks :) Jag tror fasiken jag har lyckats få alla symptom det går. Detta var till exempel andra morgonen i rad då jag kräkts. Jag har dessutom influensasymtom, extrem trötthet, illamående (som tack och lov varit rätt okej senaste dagarna, förra veckan visste jag inte vad jag skulle ta mig roll), lågt blodsocker, frusen, störd sömn (vaknar supertidigt trots att jag är trött), träningsvärk i magen och så vidare. Och jag vet att det är lätt att säga, men till er som inte har så mycket symtom. Försök att njuta! Man blir lite trött på att må dåligt hela tiden :)

Svar på tråden Bf Juni 2014