• Cakes

Bf Juni 2014

Tulpanen89: jag har också haft det i en månad, så sjukt obehagligt! Igår vad jag hos läkaren men han kunde inte ge mig något svar... I morse kändes det dock som den var borta, och idag har det bara känts lite.

Men jag förstår det och håller med, känns inte alls kul och stundtals fick jag panik då jag inte kunde svälja. Hoppas det håller på att försvinna! Vilken vecka är du i?

• Cakes

För min del är det nog bara en slump. Har dragit på mig en förkylning och hostade hela morgonen (har också kräkts två morgonar i rad, vet inte om det har med det att göra).

Usch, förstår dig! Jag hoppas att det är på väg bort och inte kommer igen.

Vet inte eller om det har med graviditeten att göra, men om vi nu är tre i bara denna tråd som känner så så borde det ju ha med det att göra. Har dock inga tips, försöker lindra det genom mycket vatten :(

• Cakes

Rosii, nej inte en klump som "klump i halsen" då man är ledsen eller ångestfylld. Det känns precis som om det sitter en liten pingisboll i stuphuvudet typ, och trycker. Den känns typ hela tiden...

• Cakes

Hm, har inte halsbränna men mår väldigt illa. Tänk om det var därför "klumpen" försvann idag, för att jag kräktes i morses?!

I så fall, kunde inte läkaren sagt det?!

• Cakes

Ja, läkaren ska ta prover för sköldkörteln på mig också. Så det kan det vara, Tulpanen89!

• Cakes
    honey1 skrev 2013-10-20 12:15:47 följande:
    Jag hade en "klump" i halsen för några år sen, åkte till doktorer som hela tiden konstaterade magkatarr och att det var reflux som jag fick mediciner mot för att magmunnen inte var stängd och då kändes det som en "klump" i halsen... Det är verkligen inte något hälsosamt då läkaren berättade att man kan få magcancer av det...
    Kommer du ihåg vilken medicin det var?

Jag har problem med min magmun i vanliga fall och får kontinuerligt äta Omeprazol. Dock gör jag uppehåll ibland.. men började i tisdags igen, så den kanske hade hunnit värka nu till lördagen då det försvann. Nu har jag nämligen bara känt det vid vissa tillfällen. 
  • Cakes
    Frozen skrev 2013-10-21 07:47:32 följande:
    Det låter ju toppen, det hade jag gärna gjort. Vi har inte bestämt än om vi vill göra KUB, tänkte ta diskussionen men BM på inskrivning. Vi blev erbjudna förra gången men tackade nej, den här gången känner jag att det kanske är intressant men samtidigt vet jag inte. 

Ni som kräks, försvinner ert illamående efter att ni spytt? Jag mår faktiskt bättre direkt efter ett tag och nu börjar det bli värre, igår spydde jag två gånger och idag hann jag knappt gå upp innan, men då var ju magen helt tom så fanns liksom inget att får upp. Jag hoppas verkligen det här lägger sig snart, inga förhoppningar om närmaste framtiden men efter v13-14 kanske... 

Jag mår också bättre PRECIS efter, men det håller bra i sig några minuter. I morse spydde jag också direkt efter att jag hade gått upp, vilket på ett sätt var bra för då fick jag ju behålla frukosten som jag åt lite senare. Nu hoppas jag bara att jag klarar mig igenom jobbdagen utan att kräkas... hoppas!
  • Cakes
    Tulpanen89 skrev 2013-10-21 10:01:17 följande:
    Ringde VC idag. Och nu efter 1,5 månad är dom villiga att hjälpa mig för min klump i halsen. Tyvärr har dom en konstig system så man kan inte få tider andra dagar än dagen man ringer in. Och idag är jag på jobbet så kan inte lämna allt. Men jag skulle ringa imorgon bitti för att få en tid samma dag.
    Så stanna hemma från jobbet imorgon och hoppas att jag får en tid :)

Hoppas detta tar slut snart så jag kan börja leva igen ;)

Hoppas att du får bra hjälp! Jag ska ju också tillbaka till VC denna veckan för att ta prover mot sköldkörteln och så... styrkekramar!
  • Cakes
    Frozen skrev 2013-10-21 09:23:02 följande:
    Ja, jag hoppas också att jag slipper spy på jobbet, det kommer ofta efter att jag suttit en stund och först när jag reser mig bubblar det till och jag får rusa till toan. 

För mig kommer det oftast en stund efter att jag ätit... som just nu, när jag fick i mig en halv macka. Dum som jag var tog jag grovt bröd istället för ljust... jag vet ju att ljust funkar bättre! Typiskt!
Svar på tråden Bf Juni 2014