Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

curiosa: Välkommen! Vad har du sen tidigare?

Lokesmamma: Bra att du kollade! Är det så att man inte får det könet som man hoppas på så tror jag att det är bra att veta det innan för anknytningens skull. Då blir det inga dubbla känslor vid förlossningen. Grattis till pojke!

• DevilsDaughter

Anine: Hej! Vad härligt! Förstår att det känns bra nu då! Lyckades ni själva eller med hjälp?

smålandshjärta: Förstår precis hur du känner! Ganska tidigt att känna av bebis för att vara första graviditeten:)

Imorgon har vi RUL!!

• DevilsDaughter

Ja, man har väntat på det länge nu! Vi fick reda på kön på KUB, dock är det ju aldrig 100% så vi kommer speja efter könet på RUL själva eftersom de vägrar säga något om könet där vi bor. På KUB sa han flicka till 95%. Vi känner oss ganska säkra på att det stämmer. Jag kände likadant och har gjort det med alla barnen att det är fel att veta innan. Har alltså aldrig vågat kolla könet med de andra tre för jag vill inte förstöra överraskningen på förlossningen. Men nu tycker jag bara att det känns himla bra! Känns som att man kommit bebisen lite närmre redan. Ångrar absolut inte att vi tog reda på könet! Men måste också inflika med att det har varit himla kul att de tidigare gångerna fått reda på det på förlossningen:)

• DevilsDaughter

zwoom: Vet redan sen KUB att det troligtvis blir en flicka. Här vägrar de säga kön, men vi kommer försöka kika lite själva imorgon för att bekräfta om det är en flicka eller ej.. Ska ni?

• DevilsDaughter

Drömmer också massa, tycker det är så obehagligt.. Imorse var jag helt säker på att jag var vaken när ett barn i svart rock (typ som liemannen fast i barnstorlek) stod i dörröppningen. Satt och tittade på den jättelänge och det försvann inte, vände mig om och väckte sambon och bad honom titta, när han tittade va det borta..såklart.. Var ju säkert en konstig dröm i nåt halvvaket tillstånd, men klockan ringde samtidigt som jag såg detta och jag stängde av den.. Kommer ju ihåg allt så tydligt och jag somnade inte om efter det sen utan vi gick upp då.. Drömmer varje natt mardrömmar, häromnatten drömde jag att min dotter låg i snön och mannen kom med bilen och höll på att köra över hennes huvud.. Man blir verkligen knäpp av sådant här!

Var iaf på KUB idag och allt såg bra ut, moderkakan satt långt som innan (såklart) och fick reda på att sitter moderkakan väldigt lågt så blir det nog kejsarsnitt även om den inte täcker för modermunnen. Men antagligen kommer den flyttas uppåt, men försöker förbereda mig mentalt på kejsarsnitt redan nu eftersom jag är så rädd för det.. Slipper jag är det bra..

• DevilsDaughter

Såg nu att jag skrev att jag varit på KUB, ska såklart stå RUL... 
    Tizi: Samma här, bilderna vi fick blev apdåliga och man ser typ ingenting.. Men huvudsaken är ju ändå att allt såg bra ut..

• DevilsDaughter

claire: man brukar ju kalla det spökveckorna.. När illamåendet är borta och sparkarna inte börjat komma än.. Önskar dock jag också fick känna ingenting då mitt illamående inte släppt helt än.. Snart blir det full rörelse i magen!

• DevilsDaughter

Amalian: Har märkt på liten i magen att den ofta ger sig tillkänna i intervaller.. Några dagar ständig rörelse, sen några dagar av bara något litet svagt och sen kommer det igen.. Har för mig att jag känner igen det från de tidigare graviditeterna också så det är nog bara normalt..

Någon som känner igen sig i dubbla känslor ang hur långt man gått. Ena stunden fattar jag inte hur v 17 kom så snabbt, andra stunden tycker jag att tiden segar sig och att det är evigheter kvar till man verkligen är GRAVID, vill till v 30 då man kan börja räkna ner liksom..
    Känner mig otroligt otålig! Tidigare kände jag att denna graviditeten kommer gå jättesnabbt för jag har så mkt runt om, men nu när jag måste vara så försiktig hela tiden och ta det lugnt så är det inte alls kul och det känns som att jag göra om samma dag hela tiden och att graviditeten inte går framåt alls!
    Kändes katastrofalt hopplöst att bli tillbakaflyttad 2 dagar på RUL idag, haha så fjantigt, två dagar, vad är det liksom? Men jag blev så sänkt av det att jag bestämde mig för att inte låtsas om det utan fortsätta räkna där jag va innan RULOskyldig. Orkar liksom inte gå om två dagar till som jag precis gått liksom :)) Tänker jag knäppt? bebisen kommer ju när den kommer ändå liksom  haha

• DevilsDaughter

bonden: Grattis till pojke! Skönt att allt gick bra! Blir knäpp av mina drömmar, drömmer mardrömmar varje natt, inatt drömde jag tagit fel, det va inte alls jag som va gravid, det va min mans syster.. Och min man lämnade mig för sitt ex :( Uscha vad sånt påverkar en mkt..

Svar på tråden Bf Juni 2014