Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Hmm, konstig tid egentligen.. För då är det ju ändå hyfsat fritt fram för barnet att komma om det skulle göra det. När jag hade risk för för tidig födsel så fick jag även en tid runt v 22-24 för att kolla om tappen var påverkad.. Men du kan ju ändå be om att få kolla upp igen om nån månad om det fortsätter, man känner sig ju lite lugnare om man vet vad som sker i kroppen liksom. 

• DevilsDaughter

lokesmammi: Åh va långt du är! Skönt tycker ja när man passerar v 24 då bebis räknas som "levnadsduglig" ..

Tycker man blir behandlad av sjukvården på ett helt annat sätt när bebisen i magen kan överleva utanför livmodern. Vet inte hur många gånger man bara denna graviditeten har hört "jaaaa, du är ju baaara i v 17-19 (eller hur långt man nu gått) så man gör ju tyvärr inget mer nu, händer det nåt nu så händer det.." Det kanske är sant på sätt och vis men det känns så hemskt att man ändå inte försöker rädda ett liv som bara är några veckor från att överleva utanför livmodern.. 

• DevilsDaughter

lokesmamma: Ahh känns så stor skillnad när man tänker på vilken vecka man är i om man jämför med olika BF-datum.. hehe.. Med tredje (senaste) barnet var jag i en liknande tråd och var en av de första som plussade och hade bf bland de första, men gick över 3 veckor och födde näst sist, hehe.. Befarar att detta inte bli en junibarn utan ett julibarn istället, är beräknad 17 juni.. Men försöker tänka 1:a juli,, haha..

EMTP: Har också känt lite sådant, att den liksom rör sig med hela kroppen (sträcker på sig), tycker det känns så häftigt!!

• DevilsDaughter

Sessan: lingongrova låter hyfsat nyttigt om man jämför med vad jag tänkte trycka i mig nu.. nämligen grekiskt lantbröd med nutella på!! Skäms lite nu när du skrev så haha

• DevilsDaughter

hundtok: Hur högt var blodsockret? Tänk vad sådant kan motivera en! Jag kollar mitt blodsocker regelbundet på min mans blodsockermätare, han har diabetes.. Jag hoppar över glukosbelastningarna.. 

Gia: Har jag också haft mestadels, det är först nu som jag börjat kunna äta lite mer.. Framförallt socker, det gick inte alls innan.. För mig som i vanliga fall missbrukar socker känns detta jättekonstigt.. Men antar att det är bra i längden att ha det såhär.. 

• DevilsDaughter

Hmm: En tunnare overall kanske? Är ju så olika hur varmt det hunnit bli då, och föds bebisen bara nån vecka/veckor in i maj så lär det nog behövas.. Men någon "riktig" overall behöver du ju inte iaf, utan en tunnare variant isf..

• DevilsDaughter

aa, svårt att veta.. Jag kommer ju inte planera att min kommer behöva overall, men jag är beräknad 17 juni, och hon kommer nog inte förren juli..

Svar på tråden Bf Juni 2014