• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tulpanen89
    Cakes skrev 2013-10-21 10:17:04 följande:

Hoppas att du får bra hjälp! Jag ska ju också tillbaka till VC denna veckan för att ta prover mot sköldkörteln och så... styrkekramar!
    Hoppas de går bra för dig med.

Jag hoppas att dom kan hitta ett fel. Får då kan jag iaf slappna av :)
  • hundtok
    jenni81 skrev 2013-10-21 11:01:44 följande:

Hejsan! Här är en till som väntar tredje bebisen i juni! Har två pojkar sen innan en på snart 8 år och minstingen på 2 och ett halvt år! Är nu i vecka 7 ( 6+3 ) och har varit på hälsosamtal på mödravården! Är det bara här man har det? Inskrivningen sker den 19 november och just nu känns det som en evighet dit!

Här frågade bm om jag ville ha ett hälsosamtal men jag skippade det då jag gick på det med dottern. Tror att de flesta som väntar andra, tredje, ... barnet hoppar över det samtalet.
  • strumpan123

Här tror jag dom har tagit bort hälsosamtalen och skickar hem broschyrer istället. 3 timmar kvar till vul, tills jag vet hur det gått i magen. Nervöös

• EMTP

Här var jag på vul klockan 9 imorse. Var så nervös innan att jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig.

Men allt såg bra ut i magen. Blev flyttad från 8+1 till 8+4 och läkaren tyckte gott att jag kunde gå efter den beräkningen istället för efter senaste mens, så då gör jag det. Närmare den magiska vecka 12. :)

Ett hjärta som slog och 19,8 mm lång var hen. 

Nu har jag dock ganska mycket molvärk, men antar att det är helt normalt eftersom man varit där och "bråkat" lite,       

• Skattkistan
    strumpan123 skrev 2013-10-21 11:16:42 följande:

Här tror jag dom har tagit bort hälsosamtalen och skickar hem broschyrer istället. 3 timmar kvar till vul, tills jag vet hur det gått i magen. Nervöös

Åh, lycka till! Jag håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Hallonmjölk
    EMTP skrev 2013-10-21 11:27:40 följande:
    Här var jag på vul klockan 9 imorse. Var så nervös innan att jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig.

Men allt såg bra ut i magen. Blev flyttad från 8+1 till 8+4 och läkaren tyckte gott att jag kunde gå efter den beräkningen istället för efter senaste mens, så då gör jag det. Närmare den magiska vecka 12. :)

Ett hjärta som slog och 19,8 mm lång var hen. 

Nu har jag dock ganska mycket molvärk, men antar att det är helt normalt eftersom man varit där och "bråkat" lite,       
    Åh va härligt att höra!!! =)

Själv har man en ledig dag idag från jobbet. Sjukt skönt efter den stressiga helgen som var. Den värsta helgen på 6 år i jobbet. 
    Men så har man ju lite måsten här hemma. Men jag sållar lite. Gör bara det som känns absolut nödvändigt idag.
    Hunden givetvis som måste komma ut. men det är ju bara skönt att få komma ut i solen så det känns ju inte jobbigt. Sen lite disk och tvätt. Annars så är det soffan som hägrar idag! =)

10 dagar kvar till VUL 
  • strumpan123
    EMTP skrev 2013-10-21 11:27:40 följande:
    Här var jag på vul klockan 9 imorse. Var så nervös innan att jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig. Men allt såg bra ut i magen. Blev flyttad från 8+1 till 8+4 och läkaren tyckte gott att jag kunde gå efter den beräkningen istället för efter senaste mens, så då gör jag det. Närmare den magiska vecka 12. :) Ett hjärta som slog och 19,8 mm lång var hen.  Nu har jag dock ganska mycket molvärk, men antar att det är helt normalt eftersom man varit där och "bråkat" lite,       

Härligt att det såg bra ut :) vill också bli framflyttad men det vet jag att jag inte kan bli :p
  • Tizi

Idag har jag äntligen pratat med en bm och bokade in hälsosamtal på fredag. Det är mitt tredje barn men ny mvc och bm så kände att jag gärna tar det samtalet och sen bokar in nästa besök.