• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii
    Zwoom skrev 2013-10-22 09:33:59 följande:
    Hej!

Hoppas ni alla mår bra...Har inte skrivit här inne på ett tag nu pga jag legat inne ett tag på sjukan som vissa av er säkert läst på face book...

Blir så kass i buken av medecinerna vilket inte är så skoj speciellt inte i morse när jag spydde som en kalv och samtidigt fick hålla tätt bakdelen pga tabletterna

Skäms så mycket för att skita ner mig när man kräks

kl 11:15 skall jag till min gynläkare och få förhoppningsvis få se en liten "böna" på VUL med ett tickande hjärta nu trots alla jäkla tabletter och skit man fått proppa i sig.

Har rasat ner 4 kg på 1 vecka men tydligen ingen fara        

Jag har undrat vart du varit. Krya på dig & hoppas vul gick bra!
  • rosii
    EQ85 skrev 2013-10-22 07:29:43 följande:
    Du skq bli.placerad.på en annan arbetsuppgift o kan de inte ordna det sp.blir du sjukskriven.

Jo jag vet, blir i sånt fall omplacerad till ett annat ställe i första hand. Känna lite ovisst eftersom denna kund inte ses som Högrisk då det inte hänt saker så ofta. Har hänt att folk fått en stekpanna svingat mot huvudet. I slut ändan blir det nog bra.
  • Zwoom
    rosii skrev 2013-10-22 13:24:33 följande:

Jag har undrat vart du varit. Krya på dig & hoppas vul gick bra!

Ja VUL gick bra. Kanske är tvillingar.....Ska på nytt VUL 6 nov
    My family makes me the happiest mom / wife
  • rosii

Alltså hur gör ni för att orka jobba med illamående? Jag har bara legat i en soffa i natt & min kollega har fått arbeta för mig också, blir hemma i natt! Vad äter ni för att lindra illamåendet? Jag får bara i mig vitt bröd men det håller ju inte i längden :(

• streaman

åhh vad spännande med kanske tvillingar!! 6 nov. är ju snart så du behöver ju inte vänta så länge. Jag måste ta ig i kragen och ringa till bm för inskrivning å jag också kommer igång med kollerna

• Skattkistan

Jag är föräldraledig så då funkar det med illamåendet. Är lättare att tygla det om man kan lägga sig ner ibland...

• Muvo84

Hej! Väntar bebis nr 2 runt den 27/6-14. Är dock helt lost på gravidfronten då jag fick min son i oktober -03! Så alla bra tips och råd mottages tacksamt. Enligt uträkningarna ska jag vara i ca v 4+5 idag. Ska ringa bm imorn tänkte jag för att boka inskrivningsmöte. Känner mig verkligen helt lost med alla förkortningar som dyker upp här å där. Nån som har nån bra lista med vad alla förkortningar betyder? Jag har iaf fått må rätt så bra än så länge. Bara lite illamående om det går för långt mellan måltiderna. Mest trött å lite "mensvärk". Å boobsen har varit sjukt ömma, men det börjar ge sig nu. Har nyligen fått diagnosen fibromyalgi. Så om det finns någon som har samma diagnos och är gravid vore det intressant att få kontakt och veta om sjukdomen påverkar dig positivt/negativt under graviditeten. Hoppas alla har en fin tisdag!

• GrabbarnaOchJag

jag mår illa!! i början hjälpte det att äta hela tiden!! Nu orkar jag knappt få i mig något... 

Har inte kräkts!! peppar peppar! har vetat om min graviditet i snart en månad utan att ha spytt.. det har inte hänt i förra graviditeter.. så jag hoppas att illamåendet ger med sig tidigare nu med.

Jag är sjukskriven (chrons och reumatism) och har haft barnen på dagis 9-14 men nu när jag mår så här så orkar jag inte. Hämtade dem i går och hade kräkan i halsen hela tiden och det var pissjobbigt! Så idag har min sambo pratat med dagis och nu hämtar han dem kl 17 ist.. känns synd att de ska gå så långa dagar.. men dom tycker ju att det är kul där iaf... känns skönt att det gick att göra så här!! 

• claire

Jag mår helt normalt. Det känns liksom konstigt att jag mår som vanligt.. måste liksom tänka efter och känns lite konstigt att jag inte kan gå ut och ta en öl:) inte för att jag har velat det heller, men det kommer bli svårt. När tänkte ni berätta för familj och vänner? En som vet på jobbet och min bästa kompis. Annars ingen. Jag tänkte lite på julafton, det blir typ vecka 13 exakt för mig. Kanske hade varit nåt?