• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tulpanen89

Har åkt på njurbäckeninflammation.
    Blir antibiotika ett tag nu.
    Fick se bebisen idag. Nu ser den ut som en bebis. Ben och armar hade den.
    Min lilla plutt!
    Går in i vecka 10 nu. Blev framflyttad idag.

• Sickan12
    jamka skrev 2013-10-24 16:44:37 följande:
    Tjejer! Tack för ert stöd:) Det var inte missfall:) Jag stod inte ut och åkte till sjukhuset för att göra vul. En mycket trevlig läkare sa att man kan blöda under graviditeten eftersom man växer och blodkärl går sönder. Så man ska inte oroa sig över lite blod då och då. Bara om man blöder mycket och man har krampor i magen, då kan det vara ett missfall. Hjärtat slog i alla fall för fullt och embryot är knappt 3 mm. Jag är i v. 6+2. Vilken lättnad:) 

Åh vilken lättnad för dig! Härligt! Reagerar lite på att vårdens kommentar kring blödningar i samband med graviditet alltid är "så länge det inte gör ont är det ingen fara". Jag hade måttliga blödningar och ingen smärta alls, fostret dog ändå. Tycker faktiskt rådet borde vara att blödningar alltid ska kollas upp...
  • jamka
    Sickan12 skrev 2013-10-24 18:30:16 följande:

Åh vilken lättnad för dig! Härligt! Reagerar lite på att vårdens kommentar kring blödningar i samband med graviditet alltid är "så länge det inte gör ont är det ingen fara". Jag hade måttliga blödningar och ingen smärta alls, fostret dog ändå. Tycker faktiskt rådet borde vara att blödningar alltid ska kollas upp...

Ja, jag vet, jag kan inte slappna av helt. 2011 började mitt missfall med bruna flytningar och smärta och stora blödning kom först en vecka efter. Tur att jag ska på VUL igen, v. 13, jag tänkte göra KUB, blodprov samt VUL.
  • maahliin
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 09:48:59 följande:
    Hejsan!

Jag hänger gärna med på denna tråden, hur skriver man in sig? Jag är gravid med första barnet, 22 år gammal och är i v6 (5+4)! :) Både jag och sambo längtar sååå mycket efter detta lille knytte trots att det är så tidigt ännu. Förresten, finns det någon mer relativt ung i denna tråd tro?:)
    Jag är 23 :)
  • smålandsjänta
    maahliin skrev 2013-10-24 21:38:41 följande:
    Jag är 23 :)
    Vad roligt med ännu en ung person :) känns däremot inte som 22-23 år är ungt för att få barn som jag trott , haha. Vanligare än jag trodde! Har du barn sen innan? :)
  • Hanniz74

Hej igen. Har nu landat efter tisdagens vul som visade två småttingar med fint tickande hjärtan. Var då i 6+4 så även om allt såg ut som det skulle vill de göra ett vul till nästa vecka för att se att båda fortsätter utvecklas. Känner mig smått förvirrad, att gå från tron att vi bara skulle förbli en enbarnsfamilj till att förhoppningsvis bli trebarnsföräldrar känns omtumlande. Känner o lider med er som förlorat era små.

• jamka
    Hanniz74 skrev 2013-10-25 08:01:32 följande:
    Hej igen. Har nu landat efter tisdagens vul som visade två småttingar med fint tickande hjärtan. Var då i 6+4 så även om allt såg ut som det skulle vill de göra ett vul till nästa vecka för att se att båda fortsätter utvecklas. Känner mig smått förvirrad, att gå från tron att vi bara skulle förbli en enbarnsfamilj till att förhoppningsvis bli trebarnsföräldrar känns omtumlande. Känner o lider med er som förlorat era små.

Grattis till tvillingar! Vad underbart! Lycka till!
  • Hanniz74

Tack jamka, känns ofattbart men spännande. Vill bara flytta fram några veckor så man kan slappna av lite mer men nu förstår jag ju varför jag mår mer illa och är så extremt trött nu jämfört med hur delbar med min dotter.

• Zwoom
    Hanniz74 skrev 2013-10-25 08:01:32 följande:

Härligt med tvilingar.
    Ska själv på extra VUl 6 nov för att kolla om det var tvillingar i magen här...Tror dock bara själv det var en bebis 
    My family makes me the happiest mom / wife