• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Muvo84
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 12:22:52 följande:
    När jag testade senast var jag i v 5+3 men det stod fortfarande att jag var i v 2-3 som det gjorde första gången jag tog testet fem dagar tidigare. Blev så nojig , speciellt eftersom jag haft blodblandad/ljusbruna flytningar i snart en vecka (verkar som dom slutat nu idag "ta i trä). Men min BM sa att ljusbruna flytningar nog inte är någon fara! Men sa aldrig att testet visat 2-3 ist för 3+...vad tror ni, borde det inte stå 3+?:/ jag ska ta ännu ett digitalt om några dagar.

(Förlåt om jag kapar tråden litegrann)
    Prova å ta ett digitalt igen om någon dag, om du kan vänta. Men känner du dig orolig, så ring din BM igen tycker jag. Men det här med blödningar verkar vara vanligare än man tror. Fast man blir väl supernojig ändå, det skulle då jag vara. Så är du orolig, ring till BM å kolla. Kanske du kan få komma in på nån koll.
  • harvey369
    Muvo84 skrev 2013-10-24 12:32:31 följande:
    Prova å ta ett digitalt igen om någon dag, om du kan vänta. Men känner du dig orolig, så ring din BM igen tycker jag. Men det här med blödningar verkar vara vanligare än man tror. Fast man blir väl supernojig ändå, det skulle då jag vara. Så är du orolig, ring till BM å kolla. Kanske du kan få komma in på nån koll.
    Jag är å andra sidan supernojig för att jag inte mår illa, inte har ömma bröst, etc. Men det har jag inte gjort alls. Kramperna i magen börjar lätta, men jag har inte haft färgade flytningar eller något. Men man är ju rädd för MA. Försöker känna efter och må illa och ha ont i brösten hela tiden. 
  • EMTP
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 12:22:52 följande:
    När jag testade senast var jag i v 5+3 men det stod fortfarande att jag var i v 2-3 som det gjorde första gången jag tog testet fem dagar tidigare. Blev så nojig , speciellt eftersom jag haft blodblandad/ljusbruna flytningar i snart en vecka (verkar som dom slutat nu idag "ta i trä). Men min BM sa att ljusbruna flytningar nog inte är någon fara! Men sa aldrig att testet visat 2-3 ist för 3+...vad tror ni, borde det inte stå 3+?:/ jag ska ta ännu ett digitalt om några dagar.

(Förlåt om jag kapar tråden litegrann)

Jag testade 2+3 i vecka 5+0 (enligt senaste mens) och 3+ i vecka 5+1. Nu blev jag flyttad tre dagar iom vul så alltså testade jag 2-3 i vecka 5+3 och 3+ i vecka 5+4. Var på vul i måndags och allt var precis som det skulle med den lille knodden.
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-24 12:03:48 följande:
    Jag vill så gärna må illa och skit igen....Snälla snälla snälla ge mig hemskt illamående så jag kan bli lugn...
    Det är ju inte normalt att symtomen försvinner såhär direkt  
    När jag var i v10 förra gången försvann allt illamående över en natt, jag blev helt sjukt nojig när det inte hade kommit tillbaka efter ett dygn och bokade in ett UL, men fick tid först en vecka senare, dag 3 kom det tillbaka med buller och bång. Så det måste inte betyda något, men jag förstår din oro till fullo.
    linaochliten skrev 2013-10-24 15:20:14 följande:
    Missfall eller utomkvedshavandeskap. Det syntes ingen graviditet…
    Beklagar verkligen, va tråkigt  

• jamka

Tjejer! Tack för ert stöd:) Det var inte missfall:)

Jag stod inte ut och åkte till sjukhuset för att göra vul. En mycket trevlig läkare sa att man kan blöda under graviditeten eftersom man växer och blodkärl går sönder. Så man ska inte oroa sig över lite blod då och då. Bara om man blöder mycket och man har krampor i magen, då kan det vara ett missfall.

Hjärtat slog i alla fall för fullt och embryot är knappt 3 mm. Jag är i v. 6+2.Glad

Vilken lättnad:) 

• strumpan123
    Missfall eller utomkvedshavandeskap. Det syntes ingen graviditet...
    beklagar :( Kram
  • strumpan123
    Muvo84 skrev 2013-10-24 12:05:45 följande:
    Idag har det varit lugnare med värken för min del, inte känt av ljumskarna alls. 
    Fick ett infall och åkte till apoteket imorse och köpte ett digitalt gravtest :)
    Resultatet blev precis som väntat :) Borde vara mer mot 3+, det kan vara precis på gränsen nu eftersom jag precis gått in i v 6 (5+0).
    Köpte även Apotekets kosttillskott för gravida. Har tagit MittVal kvinna tidigare, men det var rätt hög A-vitamin halt i den, vilket det inte är i Apotekets kosttillskott. Är det nån annan som tar den, Apotekets kosttillskott? Jag märker iaf stor skillnad på tröttheten när jag tar kosttillskott och inte. Det kan räcka med att hoppa över en dag bara. Har ni som tar kosttillskott märkt nån sån skillnad?

jag fick också 3+ efter 5+0. Ägget kan ju ha tagit någon extra dag på sig att fästa så jag tror inte det är någon fara
  • Frozen

Är det någon som upplevt att ni spyr lättare av kryddstark mat än av lite mildare mat? Jag har hunnit spy 3 gånger i dag redan, och att få upp en stark thaigryta var inte lika trevligt som en frukostsmörgås med mild ost…Men jag undrar om man ska undvika kryddstarkt överlag nu kanske, hade inga problem i förra graviditeten men den gången spydde jag inte alls, bara illamående.

• rosii
    sara gerdrup skrev 2013-10-24 12:02:17 följande:
    jag önskar er lycka till, jag har redan skrivit detta på fb tråden

men ville även skriva det här.

Jag lämnar denna tråden nu. vill någon ta bort min bf i den tråden?

Missfall eller utomkvedshavandeskap. Det syntes ingen graviditet...

Usch så tråkigt, beklagar! :(