• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EMTP
    bonden skrev 2013-10-25 14:15:27 följande:
    Jag klickade inte på länken men ibland är jag för nyfiken. Antar att det är något jobbigt som hänt. Skulle gärna se att inte sånt sprids här i gruppen. Folk är ju så sjukt nervösa ändå och då mår man bara ännu mer dåligt. Är det fler som håller med om att det är trevligare att hålla det lite positivt istället?
    Jobbigt nog att läsa om alla som lämnar pga mf...

Jag klickade på länken och ångrade mig omedelbart.
    Jag håller nog med om att vi kanske kan låta bli att länka till dessa fruktansvärt tragiska förlusterna, men jag tycker absolut att alla rädslor skall få plats här i tråden.

3 av 4 kvinnor som föder barn är aldrig med om ett missfall tex. Det är ganska bra odds. Faktiskt.     
  • EMTP

Är det någon som hittat någon bra/rolig/lättsam gravidblogg att följa?
    Igår var en sådan där härlig graviddag här. Jag hade en finne stor som jag-vet-inte-vad. Det såg ut som om näsan hade två nästippar. Och jag har en stor näsa till att börja med. En näsa som är galet känslig för lukter just nu. Mannen fick slänga sig i duschen när han råkade komma för nära mig. "Du luktar vidrigt! Hur många koppar kaffe har du druckit egentligen??" (tyckte han luktade möglig kaffesump.) Den nytvättade tvätten luktade bensin. Pastan vi skulle ha till middag kunde jag inte äta, för den luktade hästmat (kli eller fosfor eller vad man nu brukar ge hästar). Jag fick "utbrottsimpulser" över småsaker. Typ att pepparkakorna var för mjuka (fick öppna ett nytt paket). Eller att chokladen runt en sandwish var för "tjock". Eller att maken hade något spel på datorn igång där den som pratade hade ett konstigt engelskt uttal. Trodde jag skulle slänga ut datorn.
    Och barnmorskan rekommenderade omega-3 kapslar till mig eftersom jag är vegetarian. Men jag kan inte ens titta på burken utan att få kväljningar, för där står "smaksatt med vinbär som täcker fisksmaken." Hur vidriigt låter inte det egentligen? och när maken sa "ja, men du ska ju inte tugga dem" höll jag på att bli vansinnig på honom.  

Jodå, man blir så fin och harmonisk när man är gravid...    

• jamka
    EMTP skrev 2013-10-25 23:57:06 följande:
    Är det någon som hittat någon bra/rolig/lättsam gravidblogg att följa?
    Igår var en sådan där härlig graviddag här. Jag hade en finne stor som jag-vet-inte-vad. Det såg ut som om näsan hade två nästippar. Och jag har en stor näsa till att börja med. En näsa som är galet känslig för lukter just nu. Mannen fick slänga sig i duschen när han råkade komma för nära mig. "Du luktar vidrigt! Hur många koppar kaffe har du druckit egentligen??" (tyckte han luktade möglig kaffesump.) Den nytvättade tvätten luktade bensin. Pastan vi skulle ha till middag kunde jag inte äta, för den luktade hästmat (kli eller fosfor eller vad man nu brukar ge hästar). Jag fick "utbrottsimpulser" över småsaker. Typ att pepparkakorna var för mjuka (fick öppna ett nytt paket). Eller att chokladen runt en sandwish var för "tjock". Eller att maken hade något spel på datorn igång där den som pratade hade ett konstigt engelskt uttal. Trodde jag skulle slänga ut datorn.
    Och barnmorskan rekommenderade omega-3 kapslar till mig eftersom jag är vegetarian. Men jag kan inte ens titta på burken utan att få kväljningar, för där står "smaksatt med vinbär som täcker fisksmaken." Hur vidriigt låter inte det egentligen? och när maken sa "ja, men du ska ju inte tugga dem" höll jag på att bli vansinnig på honom.  

Jodå, man blir så fin och harmonisk när man är gravid...    
    Skrattande
  • Zwoom
    rosii skrev 2013-10-26 08:40:37 följande:
    Dagens positiva; går in i v 9 idag! :)

Underbart...Går in i v 9 på måndag
    My family makes me the happiest mom / wife
  • rosii

Underbart visst äre! Bara en vecka kvar tills det blir 2 siffrigt :)

• Lillium
    rosii skrev 2013-10-26 08:40:37 följande:
    Dagens positiva; går in i v 9 idag! :)

Härligt! Jag går in i vecka 9 på måndag!
  • jamka

Här bara 6+4, känns som en evighet till v. 12. LokesMammi, jag har också en Loke hemma:)

• streaman

Och idag slog illamåendet till på riktigt, 6+3 kan inte röra mig utan att känna kräkan i halsen. Jag har också gått upp mkt i vikt men antar att illamåendet nu tar ut sin rätt... Ska leta fram grav. byxorna idag