• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • lilsis

Min BM räknar som här på FL, jag är i sjätte veckan, har gått fem hela veckor och fyra hela dagar. Eller om det är fem hela, kort minne...

• lilsis

Vecka sju blir alltså när man gått sex hela veckor. Ända fram till 6+6, den blir det v8.

• CeciliaJL

Sjukvården räknar bara fullbordade veckor dvs 6+4 är för sjukvården v 6 men "normalt" är att man då säger att man är i vecka 7. Så det beror bara på vad man föredrar.

• LokesMammi
    jamka skrev 2013-10-26 10:57:18 följande:
    Här bara 6+4, känns som en evighet till v. 12. LokesMammi, jag har också en Loke hemma:)

Trevligt! Fint namn! =)
    Vad tänkte ni på nästa unge för namn? Jag vill ha ur samma mytologi. Får se om det blir så! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Amalian83
    honey1 skrev 2013-10-26 16:48:41 följande:

Var inte alls så här känslig förra graviditeten. Får andas med munnen HELA tiden för att jag nästan kräks av alla dofter. Kunde knappt kolla på thairestaurangen vi precis gick förbi. Fattar inte hur folk kan äta mat som bara flyter i fett och är sladdrigt och allt smakar soya eller salt.

Kan inte äta nånting alls längre och har vart såhär i fyra veckor nu. Är i v 10 på måndag och har redan gått ner 5 kilo. Det är sjukt mycket då jag inte tappar kilon lätt. Har inte kräkts nåt men kan inte äta skit lägre. Lever på luft och vatten och ibland en isglass eller filmjölk..

Hur står man ut? Vill aldrig mera äta men måste ju pga bebben i magen :(

Usch jobbigt! Jag har liknande tendenser men inte alls lika illa som för dig tror jag. Jag äter riskaka. Det mättar kanske inte men det är neutralt och magen får något att jobba med.

Så dricker jag te. Roibos funkar och ger lite mättnadskänsla.
  • LokesMammi
    jamka skrev 2013-10-26 12:12:28 följande:

Jag slapp att må illa när jag väntade min son för 6 år sedan. Nu mår jag lite illa bara när jag är hungrig och ibland på kvällarna. Har hört att man mår mer illa om man väntar en flicka men jag tvivlar att det stämmer:)

När jag väntade sonen kräktes jag i princip varje dag i 4mån. Nu har jag inte kräkts en enda gång hittills. Mamma kräktes i 9mån när hon väntade mig! Nu mår jag bara illa o är konstant hungrig. Äter hela tiden. Så jag gissa på tjej denna gång! =)
    Folk som har flera säger att dom mådde sämre med andra barnet, men det gör inte jag! =) 
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • jamka
    LokesMammi skrev 2013-10-26 19:21:08 följande:

Trevligt! Fint namn! =)
    Vad tänkte ni på nästa unge för namn? Jag vill ha ur samma mytologi. Får se om det blir så! =)

Sigrid eller Freja om det blir flicka, min man vill Tor om det blir pojke men jag vill inte.
  • jamka
    CeciliaJL skrev 2013-10-26 19:04:06 följande:
    Sjukvården räknar bara fullbordade veckor dvs 6+4 är för sjukvården v 6 men "normalt" är att man då säger att man är i vecka 7. Så det beror bara på vad man föredrar.

Tack, då vet jag det:)
  • zaybia

Jag har inget illamående alls. Däremot känner jag mig hungrigare, tröttare och har förbannat ont i magen :/ Jag hoppas på att det blir en liten flicka. Sambon har en son sen tidigare och de flesta i min närhet med barn har bara pojkar. Blir det en flicka har vi tänkt på namnet Agnes. Tycker det är så fint. Har annars så dålig fantasi när det kommer till namn :/

• jamka

Jag har alltid drömt att få en dotter så namnet för en flicka har vi valt för länge sedan, det blir svårare om det blir en pojke till. Vi har ett jättesött pojknamn Bjarke men det är nog ingen i Sverige som heter så, bara i Danmark.