• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    Tizi skrev 2013-10-27 19:43:07 följande:
    Jag är oxå rädd för mf/ma så jag har bestämt mig för att boka ett VUL privat runt v10 och sen försöka släppa rädslan om allt ser bra ut efter det, men vägrar vänta till v19 till rul iaf! Jag har fortf massa symptom och jag var nyss ute och joggade några km och det gjorde såå ont i brösten trots att jag hade en bra sport-bh. Så jag fick mest gå eller hålla i brösten när jag sprang, hehe herregud va det måste sett ut...

Har också funderat på det. Fast om jag känner mig själv rätt så hjälper inte ett extra ul. Det är ju bara ett "ögonblicksläge". Sambon tycker också det är onödigt, men vi får se...
  • Tizi

Jag gjorde vul/ul varannan vecka från v7 i min senaste graviditet pga blödningar. Skitjobbigt var det men otroligt skönt att få se att det fanns liv därinne i magen. Nu tänker jag att risken blir mindre för varje vecka som går. Sedan vill jag gärna ha en ul-bild som jag kan visa för syskonen när vi berättar sen!

Sickan12 skrev 2013-10-27 20:00:46 följande:
    Har också funderat på det. Fast om jag känner mig själv rätt så hjälper inte ett extra ul. Det är ju bara ett "ögonblicksläge". Sambon tycker också det är onödigt, men vi får se...

• Lotta 84
    DevilsDaughter skrev 2013-10-27 18:27:12 följande:

Lotta:nu tänker du nog lite fel.. Om vi är i kalendervecka 43+5 så säger man ju inte v 44 utan man säger ju v 43.?

Om jag inte hade haft några känningar alls så hade jag nog inte varit så orolig, men idag försvann det jag hade känt innan och det kändes konstigt, kände mig plötsligt så ogravid.. Illamåendet kom iaf tillbaka nu ikväll så det kändes ju bra.. 

Kalendervecka 43+5 är ju lika med 43 hela veckor + 5 dagar. Alltså v 44.

Tänk på hur det är v 1, då har vi ju inte haft nån hel vecka på året men vi säger att det är v 1, inte vecka 0.... ;)
  • Lotta 84
    Tizi skrev 2013-10-27 20:20:21 följande:

Jag gjorde vul/ul varannan vecka från v7 i min senaste graviditet pga blödningar. Skitjobbigt var det men otroligt skönt att få se att det fanns liv därinne i magen. Nu tänker jag att risken blir mindre för varje vecka som går. Sedan vill jag gärna ha en ul-bild som jag kan visa för syskonen när vi berättar sen!

Var det vården som erbjöd dig vul/ul varannan vecka pga blödningarna?

Jag har haft många blödningar denna graviditet och jag har fått kämpa för att ens få komma in på en undersökning. :/
  • Tizi

Ja det var kk. Jag blev väldigt bra bemött och fick komma in samma dag varje gång. Nu har jag inga blödningar än så länge så finns ju ingen "bra" anledning att ringa för att göra VUL där så det får bli privat.

Lotta 84 skrev 2013-10-27 20:55:22 följande:
    Var det vården som erbjöd dig vul/ul varannan vecka pga blödningarna?

Jag har haft många blödningar denna graviditet och jag har fått kämpa för att ens få komma in på en undersökning. :/

• Zwoom

Då hoppar man in i v 9 idag
    9 dagar kvar till mitt 2:a VUL....Hoppas det ser lika bra ut då

Fick se en helt underbar bild på min brors och hans flickväns lilla nyfödda bebis som nu fötts
    Snacka om att längtan blir ännu större nu    

My family makes me the happiest mom / wife
  • Hallonmjölk

Hej på er!

Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma.
    I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig.
    Så jag har en hel del läsning att ta igen =)

Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då.
    På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens.

Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =)

Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. 

• bonden
    Hallonmjölk skrev 2013-10-28 08:04:51 följande:
    Hej på er!

Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma.

I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig.

Så jag har en hel del läsning att ta igen =)

Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då.

På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens.

Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =)

Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. 

Han måste ju inte sitta vid fotändan. Klart han ska få följa med. Han är väl lika nyfiken som du :)
  • Hallonmjölk
    bonden skrev 2013-10-28 08:22:20 följande:

Han måste ju inte sitta vid fotändan. Klart han ska få följa med. Han är väl lika nyfiken som du :)
    Det har du ju rätt i.
  • Tulpanen89

Min mage har krampat ett par dagar nu.
    Är inte en sån som nojar mig så försöker att undvika att oroa mig.

Men är det fler som känner hugg och stickningar? Detta är mitt tredje barn men känner inte igen detta sen innan.
    Ibland sticker de till i muffen med.